Categorie: "Autonieuws"

Ford gaat Eco Sport in Europa produceren…

Ford Ecosport Craiova IMG_4417-1280x853Ford startte in de Roemeense assemblagefabriek van het merk met de productie van de nieuwe compacte Ford EcoSport SUV. Daarmee bedient het bedrijf het snelst groeiende marktsegment in Europa.
De Roemeense president Klaus Iohannis, minister-president Mihai Tudose en andere landelijke en lokale hoogwaardigheidsbekleders keken samen met bijna 4.000 Ford-medewerkers toe hoe de eerste EcoSports van de band rolden. De algehele verkoop van SUV’s in de twintig traditionele Europese markten waarop Ford actief is, is het afgelopen jaar met 27 procent gegroeid, terwijl meer dan een kwart van de geregistreerde nieuwe gezinsauto’s een SUV was. In 2016 groeide de verkoop van Ford SUV’s in Europa met meer dan 30 procent. In de eerste acht maanden van 2017 bedroeg deze groei al 27 procent.

Ford EcoSport blauw EuropaDe groei van de SUV-markt levert ook nieuwe banen op. Voor het einde van het jaar creëert Ford 1.700 extra banen bij Ford Craiova, waarmee het totale aantal medewerkers voor de auto- en motorproductie stijgt tot 3.900. In totaal heeft Ford nu al meer dan 1 miljard euro geïnvesteerd in de Roemeense faciliteit sinds deze in maart 2008 werd overgenomen. Craiova is de enige locatie die EcoSports maakt voor Europa en bedient 56 markten verspreid over vier continenten. Het gaat om uiteenlopende markten als het Verenigd Koninkrijk, Nieuw-Caledonië in Oceanië, Turkmenistan in Centraal-Azië en Zuid-Afrika.

Ford Ecosport Craiova IMG_4438-1280x853Het team van Ford Craiova blijft ook de 1.0-liter EcoBoost-motor van Ford produceren. Dit is de enige motor die vier jaar op rij tot International Engine of the Year is uitgeroepen.
De nieuwe Ford EcoSport biedt een verfijnder interieur en exterieur. Zijn stoere maar desondanks stijlvolle uiterlijk doet denken aan dat van de grotere Kuga en Edge.
Het interieur van de EcoSport is vernieuwd en is nu in lijn met de onlangs vernieuwde Fiesta, inclusief het ‘zwevende’ touchscreen in de middenconsole (tot wel 8 inch) en is opgetrokken uit fijne, zachte materialen. Optioneel beschikt de nieuwe EcoSport over SYNC3-connectiviteit en een premium B&O PLAY-audiosysteem dat speciaal voor deze compacte SUV is gekalibreerd.

De EcoSport is voor het eerst ook leverbaar in de sportieve, door Ford Performance geïnspireerde EcoSport ST Line-uitvoering. De EcoSport staat begin volgend jaar bij de Nederlandse Ford-dealers.

Range Rover brengt Plug-in-hybride

Range Rover Plug-in hybride 2018Meer dan ooit staat Range Rover voor het summum van luxueus reizen. Een model dat bijna vijftig jaar geleden is gepresenteerd voor gebruik in zowel het terrein als op de openbare weg is geëvolueerd tot een ongeëvenaard luxe SUV. De nieuwe Range Rover gaat opnieuw een stap verder met nog meer luxe en verfijning. Er komt een Plug-in Hybride-variant die hoogstaande prestaties koppelt aan efficiënt brandstofverbruik. Het interieurdesign is naar een exclusiever niveau getild, zowel qua comfort als technologie.

07-Range-Rover-ook-als-Plug-In-HybrideDe voorstoelen zijn nieuw en op 24 manieren verstelbaar, met bredere en diepere kussens en standaard verwarmbare armsteunen. De ruimte achterin is opnieuw gestileerd zonder dat overigens enige concessie is gedaan aan de bagageruimte. Voor reizigers die onderweg willen werken zijn er tot wel zeventien connectiemogelijkheden, van gewone stopcontacten tot poorten voor USB en HDMI. Ook biedt de Range Rover een 4G wifi-hotspot voor maximaal acht mobiele devices. Er zijn ook talrijke handige opbergruimtes. Achterin is het ultiem relaxen dankzij Hot Stone-massagetechnologie met 25 massageprogramma’s.

05-Range-Rover-ook-als-Plug-In-HybrideDe zittingen achterin zijn breder en zachter. De leuning is met een druk op de knop over 40 graden achterover te verstellen, waarbij de passagiers optimaal kunnen profiteren van de 186 mm extra beenruimte in de long wheelbase-versie (beenruimte totaal nu 1.206 mm). Het toonaangevende comfort blijkt verder uit de verwarmbare en te koelen zetels en uit de verwarmbare arm-, kuit- en voetsteunen. Uit het oogpunt van extra gemak en personalisatie zijn alle stoelfuncties ook te bedienen met een smartphone-app, zowel in als van buiten de auto.

HyperFocal: 0De klasse van het interieur tekent zich ook af bij het naadloos geïntegreerde infotainmentsysteem. Dat is het meest geavanceerde van Jaguar Land Rover ooit. Touch Pro Duo, codenaam ‘Blade’, combineert twee 10-inch touchscreens in de middenconsole. Informatie is van het ene naar het andere scherm te swipen. Lay-out en bediening zijn daarmee bijzonder intuïtief, met een ongekende functionaliteit. Voor net geen 135 mille staat deze nieuwe Britse mastodont bij de exclusieve dealers van het merk in ons land. Daar ook krijgt de koper een hele berg extra informatie over wat deze auto allemaal te bieden heeft.

Porsche’s omzet groeide weer…

Panamera Hybrid E 2017-2In de eerste 9 maanden van 2017 leverde Porsche in totaal 185.898 nieuwe auto’s af, een plus van 4% vergeleken met dezelfde periode in 2016. Vooral de Panamera leverde een belangrijke bijdrage aan dit succes; de verkopen van de vierdeurs sportwagen stegen met maar liefst 74% tot meer dan 19.000 exemplaren. Het meest verkochte model, de Macan, liet een stijging van 3% zien en kwam daarmee uit op 73.000 verkochte exemplaren. Ook de Cayenne deed het nog goed met 49.000 afleveringen (-3%), en dit terwijl het nieuwe model al is gepresenteerd. China blijft de belangrijkste markt voor Porsche. Hier werden in de eerste negen maanden van 2017 meer dan 54.000 auto’s afgeleverd. De VS is de tweede markt met 41.000 verkopen.

911 GT 2 2017 800_p17-0577-a4-rgbIn China realiseerde Porsche een verkoopplus van 10%. Opvallend is dat daar de tweedeurs sportwagens van het merk steeds populairder worden op een markt die traditioneel meer op SUV’s gericht is. Porsche bouwt in Shanghai een tweede Porsche Experience Center zodat steeds meer klanten een bijzondere rijervaring kunnen opdoen. In Europa leverde Porsche in de eerste negen maanden van dit jaar 60.838 auto’s af (+4%). De Duitse thuismarkt was vergeleken met 2016 nagenoeg stabiel met 21.880 afleveringen. In de VS werden 41.237 nieuwe auto’s verkocht, de plus hier komt uit op 2%.

Ultieme Crafter rolstoelbus van VW

Crafter rolstoelbusVolkswagen Bedrijfswagens toont de nieuwe Crafter-rolstoelbus als Nederlandse primeur op Taxi Expo in Houten. Deze nieuwe versie van de Crafter is op maat gebouwd voor multifunctioneel personenvervoer. De nieuwe Volkswagen Crafter is met zijn moderne uitstraling, innovatieve technologie en betaalbare kwaliteit bij uitstek geschikt voor ombouw tot rolstoelbus.
De Volkswagen Crafter-rolstoelbus maakt optimaal gebruik van de flexibele mogelijkheden die de nieuwe Crafter standaard biedt. De nieuwste grote bedrijfswagen van Volkswagen kan worden geleverd met een rolstoel voorbereidingspakket dat af fabriek is aangebracht. Als versie L3H3 of L4H3 biedt de Crafter riant plaats aan maximaal acht personen, vier rolstoelen of een combinatie hiervan. De opstelling van stoelen en rolstoelplaatsen is variabel, zodat de Crafter geheel naar behoefte van de taxiondernemer is in te delen. Bij de ontwikkeling van de Crafter-rolstoelbus heeft Volkswagen Bedrijfswagens vergaand rekening gehouden met de wensen en eisen van de gebruikers en wetgevers. Zo zijn de rolstoelen veilig vast te zetten en gemakkelijk te fixeren met extra lange spanbanden.

VW Crafter 500_vw-crafter-08Sterke punten van de nieuwe Crafter-rolstoelbus zijn onder meer de hoge deuren voor optimaal in- en uitladen van de passagiers, het rij-, zit- en werkcomfort en de wendbaarheid in stedelijk verkeer. Daarnaast is iedere Crafter voorzien van een groot aantal veiligheidssystemen zoals Multi collision brake en Side wind assist. Deze Volkswagen Bedrijfswagen is leverbaar met een ergoComfort geveerde bestuurdersstoel en heeft hij als eerste in zijn klasse elektromechanische stuurbekrachtiging. Bovendien levert Volkswagen Bedrijfswagens de Crafter nu ook met geavanceerde 8-traps automaat, wat goed nieuws is voor de taxibranche. De speciaal voor de Crafter ontwikkelde 2.0-liter TDI-motoren zijn krachtig, betrouwbaar en zuinig. Dankzij de maatwerk taxioplossingen voor rolstoelbussen, kunnen ondernemers jaarlijks fors besparen op de toch al lage brandstofkosten van de Crafter.

Bijzondere MAN voor de Nijs transport- en kraanbedrijf…

MAN DeNIJS 800_denijs8Gerard de Nijs Transport en Kraanverhuur uit het Noord-Hollandse Limmen werkt voor de industrie, maar ook veel voor de toeristische sector aan de Noordzeekust. Naast twee vierwiel aangedreven agrarische machines met zware kranen heeft het bedrijf sinds kort ook de beschikking over een indrukwekkende MAN truck met een 140 Ton/meter Effer autolaadkraan.
De MAN TGS 43.480 8×4 WS is een indrukwekkend voertuig om te zien. De door BTS Wognum geleverde MAN truck werd door Wierda Voertuig Techniek voorzien van een widespread-gestuurd tandemstel voor een grotere wendbaarheid en een hoger laadvermogen. De dubbele aandrijving is voor De Nijs een must, gezien zijn werkzaamheden langs de kust.

MAN DeNIJS 800_denijs1Gerard de Nijs is al jaren actief met horizontaal- en verticaal transport, maar dat deed hij altijd met zijn beide landbouwvoertuigen. De vraag uit de markt naar een zwaardere kraan deed hem besluiten om een truck met een zware autolaadkraan aan te schaffen. ”Ik kreeg steeds meer werk voor de industrie, maar ook steeds meer in de recycling. Na overleg met de klanten en een goed gesprek met mijn zoon heb ik deze MAN aangeschaft. Zoon Ron studeert nog, maar ieder vrij moment werkt hij mee. Hij ziet zijn toekomst in dit bedrijf en de MAN met de zware Effer autolaadkraan is dan ook een investering in de toekomst.’’ De MAN TGS is uitgerust met een slaapcabine. De Nijs: ”Veel grote projecten worden in de kleine uurtjes uitgevoerd en dan is het fijn als je in de pauzes even gestrekt achter de stoelen kunt gaan liggen.’’ De Effer 1405 kraan heeft met Jib een maximale capaciteit van 140 Ton/meter en een bereik van 36 meter horizontaal en 40 meter hoog.

MAN DeNijs 800_denijs10De Nijs wilde een zo compact- en wendbaar mogelijk voertuig. “Vaak is er maar weinig ruimte op de projecten waar wij moeten werken en dan telt iedere centimeter. Toch is wat meer laadbaklengte soms handig. Samen met de leverancier van de kraan en opbouwer van de hele truck hebben we toen een laadbakverlenging bedacht. Standaard is de laadbak 480 cm lang, maar door het extra deel aan te koppelen wordt dat 610 cm. De verlenging staat altijd achterop en is eenvoudig te monteren met de eigen kraan. De vergrendeling is vergelijkbaar met een snelkoppeling van een graafmachine. Het leuke is dat er aan de verlenging ook weer een vangmuil koppeling gemonteerd is. Hiermee is het echt een multifunctionele truck geworden.’’ Het comfort aan boord verbaast Gerard nog dagelijks. “Het is echt een supercomfortabele en heerlijk stille auto.’’

Mazda met veel nieuws in Tokio…

Mazda concept -design-tms-2017Mazda Motor Corporation zal op de Tokyo Motor Show 2017 twee concept cars onthullen: één die een voorbode vormt van de volgende generatie producten van het merk en één die de designvisie van Mazda voor de naaste toekomst toont. Uiteraard showt Mazda ook de nieuwe SKYACTIV-X benzinemotor als technologisch hoogstandje op de beurs, die van 28 oktober tot en met 5 november voor het publiek is geopend, na de persdagen op 25 en 26 oktober.
De concept van de compacte hatchback, die de volgende generatie technologie en design laat zien, vormt een wereldpremière in Tokio. Hij beschikt over de nieuwste SKYACTIV-architectuur en de volgende generatie technologieën, gebaseerd op Mazda’s mensgerichte ontwerpfilosofie, die optimale functionaliteit bieden. Het studiemodel wordt aangedreven door de SKYACTIV-X, ‘s werelds eerste* commercieel beschikbare benzinemotor met compressieontsteking. Het resultaat is een fraaie combinatie van verfijnde dynamische prestaties en een opvallend exterieur.

Mazda 2017_skyactiv_va_prevDe design-concept is een voorbeeld van de volgende generatie ontwerpen van Mazda, een verdere uitdieping van de wereldwijd bekende Kodo-designtaal, zoals deze in 2012 op de Mazda CX-5 debuteerde.
Ook wordt de Mazda CX-8** getoond, een nieuwe crossover SUV met drie zitrijen en met een aantal updates van de 2.2 liter SKYACTIV-D dieselmotor. Op de stand van Mazda staat ook een speciale versie van de MX-5 onder de naam Red Top. Deze MX-5 is voorzien van een donkere kersenrode kap en auburn nappa lederen bekleding.

Mazda concept next-generation-product-concept1_prev“In augustus presenteerden we ‘Sustainable Zoom-Zoom 2030’, onze lange termijnvisie voor technologische ontwikkeling, waarin we aangeven hoe rijplezier, het fundamentele kenmerk van al onze auto’s, zal worden toegepast om de uitdagen aan te gaan waarvoor mens, aarde en maatschappij zich gesteld zien staan”, vertelt Masamichi Kogai, President & CEO van Mazda Motor Corporation. “Mazda verplicht zich hierin tot een substantiële reductie van CO2-emissies. We zijn van mening dat de beste manier om dit te realiseren het terugdringen is van emissies onder werkelijke rijomstandigheden, waarbij er een mix van verbrandingsmotoren en elektrificatietechnologieën wordt aangeboden, rekening houdend met de energiesituatie en energiemix in elke regio. Onze stand op de Tokyo Motor Show vormt dit jaar het begin van een nieuw tijdperk voor Mazda. We laten een concept car zien met het design en de technologieën van een hele nieuwe generatie Mazda’s. Onder hen de SKYACTIV-X, een benzinemotor die een langdurige droom in de wereldwijde automobielindustrie tot werkelijkheid maakt”.

Mercedes bouwt intelligente Sprinters…

Seit rund einem Jahr ist bereits die zweite Generation der fahrerlosen Transportsysteme (FTS) im Mercedes-Benz Werk Ludwigsfelde unterwegs.//For about a year now, the second generation of the AGVs has already been operating in the Mercedes-Benz Ludwigsfelde plant.Mercedes-Benz stak nu al miljoenen Euro’s in de productie van de nieuwe Sprinter, maar daar komt in de toekomst nog wel een stevig bedrag bij. Want Mercedes wil die Sprinter nog veel meer op intelligente wijze bouwen dan nu al gebeurd. Daardoor kunnen individuele klantenwensen ook in dit marktsegment nog beter worden ingevuld en auto’s bijna per stuk worden afgebouwd zonder dat dit de snelheid van de productiebanden schaadt.RFID entlastet die Mitarbeiter von Routineaufgaben und gibt ihnen gleichzeitig durch automatische Prüfung die Sicherheit, die richtigen Teile verbaut zu haben.//RFID consequently relieves the employees of routine tasks and thanks to automatic checks gives them peace of mind knowing they installed the right parts. Het antwoord op de vraag hoe zit hem in het compleet elektronisch aansturen van de fabricagelijnen. Met speciale codes, RFID-getagde onderdelen en de mogelijkheid om auto’s met verschillende aandrijflijnen, ook elektrische, door elkaar heen te bouwen. Tussen dit jaar en 2025 gaat er nog eens 2000 miljoen Euro zitten in dit nieuwe benadering, maar gezien de populariteit van de nieuwe Sprinter komt dit bedrag aan investeringen er vast uit. Het voordeel van het nieuwe systeem is ook dat elke medewerker in de Sprinterfabriek in staat is uit te vogelen waar een bepaald component zich bevindt en er niet hoeft te worden gewacht op onderdelen als deze dreigen uit voorraad te zijn aan de band. Info-Grafik zum Ablauf des RFID-Prozesses bei Mercedes-Benz Vans.//Infographics about the RFID process at Mercedes-Benz Vans.Flexibiliteit aan de band zorgt dan dat men eerst andere auto’s kan afbouwen tot het bewuste onderdeel elektronisch opgevraagd wordt aangeleverd. De RFID-technologie wordt al bij de fabricage van componenten ingebakken. Je weet dus wanneer dat onderdeel de productielijn zal bereiken. Mercedes-Benz gelooft er heilig in dat dit de toekomst is en zet er daarom alleen al zwaar op in. En de klanten die kiezen voor een Sprinter worden er niet slechter van. (DB)

Mitsubishi brengt autonoom en elektrisch rijden naar ander niveau…

e-Evolution Concept 2 eeb39904-16a2-4ec2-a44e-43e675ab7d56Mitsubishi gebruikt de komende Tokyo Motor Show om het publiek te verrassen met een zeer opvallende Concept die de naam e-Evolution draagt. Niet zo maar een leuke ontwerpstudie voor een wonderlijk gevormde accuwagen, nee, dit is een rijdende filosofie volgens de Japanse fabrikant. De auto is volledig autonoom en zou met een beetje fantasie een rijdende robot kunnen worden genoemd. De auto zou volgens de huidige marktindelingen vallen onder de categorie SUV en biedt dus ruimte genoeg voor zijn inzittenden. De software aan boord moet zorgen voor een probleemloze rit in alle weersomstandigheden en op elke soort weg of straat waar je met een manueel bestuurde auto ook kunt komen. e-Evolution Concept 76b5a084-33e4-4431-bacc-e79edbf2eec7De e-Evolution heeft aandrijving op alle vier de wielen en krijgt een accusysteem dat moet zorgen de deze auto wel een tijdje voort kan. De auto is stemgestuurd. Hij luistert dus naar wat je hem opdraagt te doen. Ook de bestemming wordt ingesproken en dan begint de auto te rijden. Soepeler dan in welke andere auto ook. Zo claimt Mitsubishi. Via gesproken commando’s schakel je ook het audiosysteem in of de verlichting, verwarming of wat ook. Mitsubishi geeft geen technische informatie over de actieradius of prestaties, maar dat komt wellicht later nog. Vermoedelijk zien we delen van de technologie van deze conceptcar op korte termijn in nieuwe productieauto’s van het merk. Leuke gedachte… (NP)

Hyundai IONIQ nu in Amsterdam te delen…

Hyundai-IONIQ-Car-sharing2_VDV3438Hyundai Motor heeft de primeur. Vorige week was in Amsterdam de aftrap van een uniek autodeelproject: de eerste in Europa met volledig elektrische auto’s. Speciaal hiervoor zijn honderd puur elektrisch aangedreven Hyundai’s IONIQ ingezet. Iedereen kan gebruikmaken van IONIQ Car Sharing om zich daarmee efficiënt en emissievrij te verplaatsen. Oppikken en achterlaten van de auto’s is overal mogelijk binnen grootstedelijk Amsterdam. De Hyundai IONIQ Electric heeft een actieradius van 280 kilometer (NEDC) en biedt ruimte aan vijf personen én hun bagage. Met dit autodeelproject wil Hyundai een bijdrage leveren aan een betere luchtkwaliteit in de Nederlandse hoofdstad. Snel, betaalbaar, efficiënt en vooral duurzaam vervoer is niet langer een utopie, maar werkelijkheid.

De keuze voor Amsterdam is ook logisch. Amsterdam beschikt met bijna 2.400 publieke oplaadstations over de beste infrastructuur in Europa voor elektrisch aangedreven auto’s. Bovendien past de doelstelling van Amsterdam om vanaf 2025 CO2-neutraal te zijn (Verkeersplan: Amsterdam, The Electric City) uitstekend bij de strategie van Hyundai om duurzame mobiliteit voor iedereen mogelijk te maken. Nederland biedt ook prima condities voor elektrisch rijden. Er zijn geen bergen, het klimaat is er mild en de rijafstanden zijn kort bij vaak lagere snelheden.

Hyundai-IONIQ-Car-sharing-headvisualDe Hyundai IONIQ Electric beschikt over een nieuwe 28 kWh lithium-ion-polymeerbatterij die lichter, sterker en compacter is. Met deze batterij heeft de Hyundai IONIQ Electric theoretisch een actieradius van 280 kilometer, gemeten volgens de NEDC (New European Driving Cycle). Gebruikers van IONIQ Car Sharing kunnen dan ook probleemloos tot buiten Amsterdam rijden, zoals het traject Amsterdam-Rotterdam (afstand van 80 km), Amsterdam-Nijmegen (120 km) of Amsterdam-Eindhoven (125 km). Wel dient de auto weer te worden geretourneerd in Amsterdam.

Met een grote actieradius is de kans op een lege accu erg klein. Mocht het onverhoopt toch gebeuren, dan is hulp nabij. Hyundai introduceert namelijk de zogenoemde vehicle-to-vehicle charging service on demand. Dat is een serviceauto van Hyundai met een mobiele snellader die de lege accu zo weer oplaadt.

Hyundai-IONIQ-Car-sharing1_VDV2841Voor maximaal gebruiksgemak biedt Hyundai digitale diensten. Registratie voor deelname aan het autodeelproject kan binnen enkele minuten via de site IONIQcarsharing.nl of bij de auto zelf via de IONIQ Car Sharing-app die beschikbaar is in de Apple Store en Google Play. De benodigde informatie voor facturatie en een scan van het rijbewijs is te zenden via de reguliere digitale kanalen. Met behulp van de app is ook snel de dichtstbijzijnde nog beschikbare Hyundai IONIQ te traceren en vervolgens te reserveren.

De korte draaicirkel van 10,6 meter maakt de Hyundai IONIQ Electric ideaal voor gebruik in de stad, zeker in Amsterdam met zijn honderden kilometers lange grachten en de vele relatief smalle straten. In grootstedelijk Amsterdam wonen 2,4 miljoen mensen, een groot aantal potentiële gebruikers dus voor het autodeelproject.

Renault zet elektrisch gamma neer…

Renault Z.E. gammaRenault heeft voor Ecomobiel 2017, dé vakbeurs rond duurzame mobiliteit, twee Nederlandse primeurs. Renault presenteert de elektrische ZOE Z.E. 40 (400 kilometer rijbereik, NEDC) en de nieuwe Kangoo Z.E. 33 (270 kilometer rijbereik, NEDC). De ZOE Z.E. 40 heeft een nieuwe batterij met een capaciteit van 41 kWh: twee maal zoveel als voorheen, terwijl de nieuwe batterij niet groter of zwaarder is geworden. De grotere capaciteit resulteert in een NEDC-bereik van 400 kilometer, wat neerkomt op 300 praktijkkilometers in stedelijk gebied. De prijs begint bij 22.490 euro in combinatie met batterijhuur. Bij batterijkoop bedraagt de vanafprijs 30.390 euro.

De nieuwe Kangoo Z.E. 33 biedt dankzij een nieuwe 33 kWh-batterij, elektromotor en warmtepomp het grootste rijbereik in het segment van elektrisch aangedreven, lichte bedrijfswagens. Het rijbereik bedraagt nu 270 km (NEDC-cyclus) – ruim 50% meer dan voorheen – en dat komt overeen met een realistisch bereik van 200 km in de zomer. De prijs van de Kangoo Z.E. 33 begint bij 33.994,95 euro en is sinds september leverbaar in Nederland. Zowel de ZOE Z.E. 40 als Kangoo Z.E. 33 heeft geen uitstoot, waardoor zakelijke rijders mogen rekenen met 4% fiscale bijtelling. Daarnaast zijn beide modellen de komende jaren vrijgesteld van wegenbelasting.

Rernault elektirsche gammaSinds 2010 heeft Renault in Europa meer elektrische auto’s verkocht dan elke andere autofabrikant met als resultaat dat de compacte ZOE met stip op één staat als bestverkochte elektrische auto in Europa. De Renault Kangoo Z.E. is de bestverkochte, compacte elektrische bedrijfswagen van Europa waar tot op heden meer dan 100.000 elektrische Renault-modellen rondrijden. Vanaf het begin van 2018 wordt het aanbod versterkt met de Master Z.E.

Ecomobiel 2017 is op 10, 11 en 12 oktober dagelijks geopend van 10.00 tot 17.00 uur.

Renault aanwezig op de Ecomobiel met Kangoo Z.E. 33 en ZOE Z.E. 40

Bericht delen:

E-mail: [email protected]

Website: http://media.renault.nl

Volg ons op:

www.renault.nl – pers.renault.nl – www.renault.com – media.renault.nl – twitter.renault.nl – facebook.renault.nl