Categorie: "Algemeen"

Renault-Groep kijkt zes jaar vooruit…

RNM - LogoIn Alliance 2022 – het zesjarige plan dat onlangs door de leiding van de Ranault-Groep werd gepresenteerd – zijn nieuwe doelstellingen vastgelegd om de jaarlijkse synergievoordelen te verdubbelen tot tien miljard euro tegen 2022. Als onderdeel van het zgn. Alliance 2022 zullen de alliantiepartners het gebruik van gemeenschappelijke platformen verhogen tot negen miljoen voertuigen die gebruik maken van vier platforms. Ook zal het aandeel gemeenschappelijke aandrijflijnen toenemen tot driekwart van de totale afzet.
Alliance 2022 richt zich ook op een aanzienlijke uitbreiding van gedeelde technologie voor elektrische voertuigen, tegelijk met de ontwikkeling en implementatie van geavanceerde autonome rijsystemen, voertuigconnectiviteit en nieuwe mobiliteitsdiensten.

Tot 2022 worden twaalf nieuwe ‘zero-emission’ elektrische voertuigen gelanceerd die gebruik maken van nieuwe, gemeenschappelijk platforms en componenten voor meerdere segmenten. In dezelfde periode worden veertig modellen gelanceerd met verschillende niveaus van autonome rijtechnologie, tot volledig autonomie. Aanbieder worden van taxidiensten met zelfrijdende voertuigen vormt een belangrijk deel van nieuwe mobiliteitsdiensten.

Afgelopen week is ook de lancering van een nieuw logo en online activiteiten van de alliantie aangekondigd, die de groeiende samenwerking tussen de alliantieleden symboliseert.

ŠKODA blijft verkooprecords breken…

02-150526-SKODA-Superb-Combi-002ŠKODA blijft het goed doen waar het gaat om grotere omzetten en successen op de wereldwijde automarkten. De afgelopen maand augustus was er opnieuw een van groei en bloei. Tijdens deze maand verkocht het Tsjechische merk 6,7% meer auto’s dan een jaar eerder in dezelfde zomermaand. Europa laat een groei zien van 8,5%, in Rusland ging de omzet met meer dan 10% omhoog en India laat zelfs een enorme sprong vooruit zien met ruim 76%! De nieuwe KODIAQ en de grote Superb zijn de modellen die de groei het meest in de hand werken. ŠKODA heeft goed gezien dat SUV’s voor een betaalbare prijs overal worden ‘gevreten’ en dus kwamen zowel de KODIAQ als de nieuwe KAROQ precies op tijd. Kodiaq 58c6b9e7-017c-4787-9b28-35e9dcd03d69Die laatste komt in oktober beschikbaar voor de verkoop door de organisatie die de Tsjechen aardig in elkaar hebben gestoken en waarvan je mag verwachten dat die in staat is zowel de lease- als particuliere markt goed te bewerken. Opvallend is wel dat de sprong voorwaarts bij het merk ten koste gaat van de meer bekende modellen zoals de Octavia, Rapid en Fabia die allemaal minder werden verkocht. Ook de alleen in Europa aangeboden Citigo en uitlopende Yeti leverden omzet in. Kennelijk is het merk goed doorgebroken in de bovenste middenklasse en nog wat hoger met haar duidelijke strategie. (NP)

Fiat Chrysler haalt bijna half miljoen Ram’s terug…

A screen displays the ticker information for Fiat Chrysler Automobiles NV at the post where it's traded on the floorof the NYSEOmdat er een risico bestaat dat de waterpomp het begeeft,, oververhit raakt en kan zorgen voor een spontane brand onder de motorkap, haalt Fiat-Chrysler 494.000 Ram pickups terug. Het gaat om auto’s uit de laatste vier bouwjaren uit de serie 2500 en 3500 met een 6,7 liter dieselmotor. Het overgrote deel van die stoere wagens rijdt in de VS zelf, maar een dikke 50.000 zijn overal in de wereld geleverd, ook in ons land. Hoewel Fiat-Chrysler geen meldingen kent van problemen rond die waterpomp wordt het onderdeel wel geinspecteerd en waar nodig vervangen door een nieuw exemplaar. (Reuters)

Innovatieprijzen voor BYNCO

BYNCO Innovators 2017Online autoretailer Bynco (Buy Your Next Car Online) heeft het podium bereikt voor twee innovatieprijzen. De start-up is één van de negen winnaars van de social voting bij de prestigieuze Accenture Innovation Award. Bynco is bovendien gekozen als een van de tien Retail Rookies van 2017-2018 bij het Retail & Brands Festival in Utrecht. De nominatie bij de Accenture Innovation Award is te danken aan de grote respons op de social voting voor deze award. Online konden mensen een stem uitbrengen op een van de bijna 780 innovators in twaalf categorieën. Bynco was geselecteerd voor de categorie Seamless Travel & Transport, waarin in totaal 80 kandidaten zaten.

Jaarlijks selecteert RetailTrends tien bedrijven die kansen ruiken, lef tonen en retail weer kleur geven. Een jury, met daarin onder andere HEMA CEO Tjeerd Jegen, heeft Bynco gekozen tot een van de tien Retail Rookies van 2017-2018. De site www.bynco.com weet steeds meer bezoekers aan te trekken. De autokoper waardeert het online gemak en ervaart dat Bynco een betrouwbare professionele retailer is dankzij het Thuiswinkel Waarborg en de hoge waardering van bestaande klanten. Verreweg de meeste kopers (meer dan 50 %) melden zich buiten openingstijden van dealers en autobedrijven. Onlangs is zelfs een auto om acht minuten voor een uur in de nacht verkocht. Bynco bewijst dat deze vorm van online retail een schot in de roos is en dat steeds meer mensen er geen enkele moeite mee hebben om een auto volledig online te kopen.

(Buy Your Next Car Online) is een initiatief van AutoBinck Group en richt zich op de online verkoop van jonge gebruikte auto’s. Het initiatief is uniek in Nederland. Bynco wil een einde maken aan het ondoorzichtige koopproces van tweedehands auto’s. Dat betekent dat online kopers compleet inzicht krijgen in de staat van de auto aan de hand van 360°-foto’s en uitgebreide documentatie. Alle auto’s die op Bynco.com te koop staan, zijn technisch gekeurd door onafhankelijke specialisten van DEKRA. Het onderzoeksrapport is standaard te downloaden bij iedere aangeboden auto. Kopers rekenen af met iDEAL en krijgen de auto nog dezelfde week thuisbezorgd. Omdat het bij een auto om grote bedragen gaat, werkt Bynco met een onafhankelijke derdengeldenrekening. Het aankoopbedrag staat hier veilig geparkeerd en de koop kan ieder moment geannuleerd worden door de koper. En in plaats van een proefrit bij de dealer, krijgt de koper de auto veertien dagen op proef. Bevalt de auto niet, dan kan de koper de auto retourneren en krijgt hij het volledige aankoopbedrag terug.

Delen via:

Tesla verliest topmanager…

Hij was er al bij toen Tesla haar eerste elektrische auto op de markt bracht, elf jaar geleden. Hoofd Business Development Diarmuid O’Connell. Hij maakte de ontwikkeling mee van de Model S en X en zeker ook de aanloop richting het bedoelde ‘volumemodel’ 3. Maar nu vond hij het genoeg en kondigde zijn vertrek aan. Zijn rol wordt overgenomen door een andere topman binnen Tesla, Jon McNeill, die normaal bezig moet zijn met de wereldwijde verkopen van het merk. O’Connell zou volgens informatie meer tijd willen besteden aan zijn gezin. (Reuters) Twitter4f461ee

Zlatan bezoekt Volvo…

Volvo Zlatan 1De wereldbekende voetballer Zlatan Ibrahimović heeft vandaag een bezoek gebracht aan Volvo Car Group in Torslanda, Zweden. Het was een van de meest prominente bedrijfsbezoeken in de 90-jarige historie van Volvo Cars. De speler van voetbalclub Manchester United – die ook bekend is vanwege zijn succesvolle marketingcampagnes voor Volvo – kreeg een tour over het fabrieksterrein en was getuige van de productie van de nieuwe Volvo XC60 en 90-serie. Volvo Zlatan 1702Zlatan nam uitgebreid de tijd om met de vele medewerkers van het Zweedse automerk in gesprek te gaan en deelde ook de nodige handtekeningen uit en ging met veel mensen op de foto. Aardige vent, die Zlatan!

Transport Totaal steeds meer internationaal van karakter…

Transport Totaal Hardenberg 2018Transport Compleet krijgt steeds meer een internationaal karakter. Afgelopen week kwamen in totaal 11.946 bezoekers af op de editie in Gorinchem, waaronder veel buitenlandse gasten. Bezoekers waren afkomstig uit 22 verschillende landen, zoals Roemenië, Australië, Saudi-Arabië, China, Dubai en Jordanië. Niet alleen de internationale belangstelling onder bezoekers nam toe, dat geldt ook voor exposanten. Europese aanbieders als Platinum International Limited, Krone, Kässbohrer, Apollo Vredestein en Mammoet Europe waren aanwezig in Gorinchem.

In totaal waren bezoekers afkomstig uit 22 verschillende landen. Ze zagen een uitverkochte beursvloer met onder andere de zeven grote truckmerken en meer opleggerfabrikanten en carrosseriebouwers dan voorheen.
De testdrives van Iveco werden goed ontvangen in Gorinchem. “Transport Compleet biedt ons de mogelijkheid om niet alleen onze voertuigen te tonen, maar ook om bezoekers te laten ervaren hoe het is om in onze trucks te rijden. En hier werd veelvuldig gebruik van gemaakt met na afloop veel positieve reacties”, zei Jurre Lammertse namens Iveco NLS.

De eerstvolgende editie van Transport Compleet is in Hardenberg op 13, 14 en 15 maart 2018. Meer informatie over deze editie is te vinden op www.transportcompleet.nl.

KIA gaat dealers extra trainen…

KIA en INnovamIn samenwerking met Innovam biedt Kia Motors Nederland verkoopmedewerkers van het Kia-dealernetwerk een nieuw, modulair opleidingsprogramma aan. Het programma is door Kia ontwikkeld en omvat naast de reguliere producttrainingen ook geheel vernieuwde proces- en gedragstrainingen.
“Kia is uitgegroeid tot een merk met een duidelijke visie, sterke merkwaarden en een herkenbare slogan: The Power to Suprise”, zegt Léan Verstoep, Managing Director van Kia Motors Nederland. “Onze merkcommunicatie reflecteert waar ons merk voor staat, onze showrooms stralen deze merkbeleving uit en nu is het juiste moment om onze dealermedewerkers verder te professionaliseren in klantcontact en zo de positieve merkbeleving nog verder te versterken.”
Innovam is geen onbekende in de autobranche: op het gebied van management- en salestrainingen, consultancy en rendementsvraagstukken en productlanceringen heeft Innovam veel ervaring. Innovam is voor training en opleiding al 10 jaar partner in business van Kia Motors Nederland. Leo Fransen, algemeen directeur van Innovam: “Wij zijn er trots op om voor Kia Motors Nederland verkoopvaardigheidstrainingen en productintroducties te mogen verzorgen. Wij kijken uit naar een succesvolle samenwerking.”

Bouw nieuw distributiecentrum Friesland Campina reduceert CO2 uitstoot…

distributie Meppel Friesland-CampinaOp woensdag 6 september jl. is met het slaan van de eerste paal officieel een begin gemaakt met de bouwwerkzaamheden van het nieuwe distributiecentrum voor zuivelonderneming FrieslandCampina in Meppel. De handeling werd verricht door Burgemeester Korteland van de gemeente Meppel, Algemeen Directeur Marcel van Berlo van District54 Vastgoed en Corporate Director Real Estate Gerard Menting van FrieslandCampina.
Op het industrieterrein Meppel Noord II in Meppel verrijst de komende maanden een nieuw duurzaam distributiecentrum van 31.000 m². Het distributiecentrum wordt gebruikt voor opslag en overslag van zuivelproducten van FrieslandCampina bestemd voor de exportmarkten en gaat ruimte bieden aan 45.000 palletplaatsen. Het distributiecentrum biedt aan circa 35 medewerkers werkgelegenheid en voldoet aan de laatste eisen op het gebied van voedselveiligheid en brandveiligheid.
FrieslandCampina gaat in het distributiecentrum de opslag en overslag van zuivelproducten van zijn productielocaties in Beilen en Meppel verzorgen, activiteiten die nu nog verspreid plaatsvinden over vier magazijnen in Hoogeveen, Heerenveen, Meppel en Veendam. Tot de nieuwbouw in Meppel is besloten na een periode van intensief overleg tussen FrieslandCampina, de Gemeente Meppel en District54 Vastgoed. FrieslandCampina gaat de nieuwbouw na realisatie huren.

Naast een jaarlijkse efficiencybesparing wordt een forse reductie van 1,5 miljoen transport kilometers gerealiseerd, hetgeen neerkomt op een reductie van CO2-uitstoot van 648.000 kg. De nieuwbouw wordt BREEAM ‘very good’ gecertificeerd, hetgeen betekent dat de bouw op een duurzame manier en met duurzame materialen plaatsvindt. BREEAM-certificering is wereldwijd het belangrijkste en meest toegepaste duurzaamheidskeurmerk voor gebouwen. Daarbij wordt gekeken naar management, gezondheid, energie, transport, water, materialen, afval, landgebruik, ecologie en milieu.

Het bedrijventerein Noord II heeft veel groen en water en geeft ondernemers ruimte om te ondernemen. Bedrijventerrein Noord II is direct ontsloten via op- en afrit Meppel-Noord. Meppel ligt met knooppunt Lankhorst aan de snelwegen A32 en A28. Amsterdam en Groningen zijn snel bereikbaar en ook Duitsland en Scandinavië.

Slimme zoek-app bij de ANWB..

Parkeren betaal bordOnthouden waar de auto geparkeerd staat is niet altijd makkelijk. Zes op de tien automobilisten vergeten dit weleens, dat blijkt uit representatief onderzoek van de ANWB onder ruim 1600 Nederlanders*. Bij driekwart van hen roept dit irritaties op. Met ANWB Connected, een service waarmee autobezitters met hun voertuig** kunnen ‘praten’, is dat verleden tijd. De slimme connector, een soort USB-stick, in de auto maakt verbinding met hun smartphone. Zo is de auto altijd terug te vinden.

Met andere dingen bezig zijn tijdens het parkeren is de voornaamste reden om te vergeten waar de auto staat. Als hij ‘kwijt’ is duurt het bij bijna vier op de tien automobilisten 5 tot 10 minuten voordat zij hun auto weer hebben gevonden. Opmerkelijk is dat mannen er langer over doen om hun auto terug te vinden. Zo zijn er meer mannen dan vrouwen die langer dan 10 minuten op zoek zijn naar hun auto.
Automobilisten bedenken allerlei manieren om te onthouden waar de auto staat. Zij proberen herkenningspunten te onthouden (59%), maken een foto van de locatie of schrijven deze op (12%). Sommigen proberen zelfs de auto altijd op dezelfde plek te parkeren (12%), maar het kan makkelijker. Met de ANWB Connected app ziet de autobezitter altijd waar de auto zich bevindt. Ook als iemand anders hem gebruikt.

smartphones CkeC5xXW0AAPt6bNaast de exacte locatie tonen van de auto biedt ANWB Connected nog meer. Gebruikers krijgen ook informatie over hun rijstijl en de technische staat van de auto.
ANWB Connected:
• Altijd weten waar de auto is dankzij de GPS in de connector.
• Pech voorkomen door inzicht in technische staat van de auto. Is de accu zwak, dan krijgt de eigenaar van de auto tijdig een seintje.
• Bij pech onderweg kan de Wegenwacht relevante data over de auto opvragen en van te voren een inschatting maken van het probleem. Hierdoor kan pech sneller worden verholpen.
• Tot 15% besparen op brandstof, dankzij feedback over rijgedrag.
• Nooit te veel betalen voor parkeren. Gebruikers krijgen een bericht als ze vergeten een parkeertransactie te beëindigen.
ANWB Connected is beschikbaar voor iedereen via https://www.anwb.nl/connected,