Categorie: "Advertorial"

Limburgse Nissandealer behoort tot de besten….

Ons land heeft één van de beste Nissan-dealers van Europa. Dat is Auto Niroc, met vestigingen in Roermond en Weert. De dealer is door Managing Director van Nissan Nederland, Jordi Vila, onderscheiden met de Nissan Global Award. De onderscheiding is bestemd voor dealers die zich buitengewoon inspannen voor de groei van het merk en topservice leveren aan Nissan-rijders.

De Nissan Global Award is er voor dealers die niet alleen succesvol verkopen, maar ook een hoge waardering krijgen van hun klanten. Ze moeten ook op het gebied van onderhoud en service bovengemiddeld presteren en openstaan voor vernieuwing. Dat geldt zonder meer voor dealer Auto Niroc.
De historie van de Heurkens-Group gaat terug naar begin jaren 80. Intensief klantgericht denken en doen en een hoge klanttevredenheid zijn aspecten die tot op de dag van vandaag in alle vestingen prioriteit nummer 1 zijn. In 2003 is het merk Nissan toegevoegd aan de Heurkens-Group met een dealerschap in Roermond onder de naam Auto Niroc. Sinds november 2010 opereert Auto Niroc met Nissan ook vanuit een vestiging in Weert. De twee bedrijven zorgen samen voor een optimale dekking op het gebied van Sales en After Sales voor Nissan.

Een citytrip naar Parijs winnen? Dit moet je doen!

Mijn drie favoriete shopsteden van Europa zijn zonder twijfel Antwerpen (echt betoverend tijdens de feestdagen!), Londen en Parijs. Eindeloze winkelstraten, ontelbare merken en voeten die geen meter meer kunnen lopen. Een weekend shoppen met vriendinnen kan niet vaak genoeg plaatsvinden. Ook al zijn mijn kledingskast en ik na zo’n weekend helemaal blij, mijn bankrekening wordt aardig depressief. Klinkt een shopweekend in een van deze Europese steden ook bij jou als muziek in de oren? Dan daagt Renault jou nu uit met de Twingo Fashion Challange, en wie weet win jij wel en citytrip naar Parijs!

Lamborghini brengt heel bijzondere Huracán LP 620-2 Super Trofeo

Automobili Lamborghini heeft in Amerika tijdens ‘The Quail, A Motorsports Gathering’ als onderdeel van de Monterey Car Week de Huracán LP 620-2 Super Trofeo onthuld. Volgend jaar debuteert de auto in de drie Lamborghini Blancpain Super Trofeo-kampioenschappen in Europa, Azië en Noord-Amerika. De Huracán Super Trofeo werd ontwikkeld in samenwerking met Dallara Engineering, waarbij diens oprichter Giampaolo Dallara zelf ook bij het project betrokken was. De samenwerking tussen Dallara en Lamborghini dateert al van 1963, toen Dallara als engineer bij Lamborghini in dienst was waar hij later verantwoordelijk werd voor de ontwikkeling van de legendarische Miura.

De Huracán Super Trofeo heeft de direct ingespoten V10-krachtbron van de straatversie overgenomen, die in race-trim 620 pk levert. De Super Trofeo koppelt dat vermogen aan een setup met achterwielaandrijving. De auto is met 1.270 kg zeer licht, wat te danken is aan het hybride koolstofvezel/aluminium chassis en de aanvullende gewichtsbesparingen ten faveure van de autosportinzet. De gewicht-vermogenverhouding bedraagt 2,04 kg/pk. De aerodynamica zorgt voor een betere efficiency, meer grip en een grotere neerwaartse druk dankzij een in tien posities instelbare achtervleugel, diffusers voor en achter en instelbare luchtinlaten aan de voorzijde.

Tijdens ‘The Quail, A Motorsports Gathering’, net als Pebble Beach onderdeel van de Montery Car Week, presenteerde Lamborghini tevens een Aventador LP 700-4 in een nieuwe hoedanigheid, met dank aan het Ad Personam-programma. De auto, die ook tentoon wordt gesteld tijdens het Concorso Italiano en het Pebble Beach Concours d’Elegance, onderstreept Lamborghini’s talrijke personalisatiemogelijkheden. Deze Avantador onderscheidt zich ondermeer door semi-aniline leer, Alcantara, Forged Composite (een door Lamborghini gepatenteerd koolstofvezelmateriaal), speciale stiksels en tal van andere features.

Volkswagen tekent bij voor WRC!

Het is Volkswagen kennelijk goed bevallen in de WRC rallies. De Polo die men daarvoor gebruikt heeft het puik gedaan, men sleepte er de nodige eerste plekken mee weg voor de poorten van de competitiehel. Maar het is ook goed voor het imago en de Duitsers doen de nodige ervaring op in dit soort races. Dus werd de samenwerking met de FIA-WRC-organisatie nog eens met vijf laar verlengd. Best een stevig statement. En slecht nieuws voor de concurrentie die van grote afstand moet toekijken hoe de Polo WRC de ene overwinning na de andere behaalt. Volkswagen zal in de komende jaren ook het WRC-platform benutten om haar nieuwste modellen in te zetten voor competitieve doeleinden in te zetten. Maar dan moet de organisatie van het WRC wel wat meer gaan doen aan het genereren van publiciteit. De WRC is niet bepaald goed te zien in de media en de uit vorige decennia bekende ‘gekte’ rond deze wedstrijden is overgewaaid. Een nieuw plan van aanpak moet daar verandering in brengen. Deze wens leeft ook bij Citroen en Hyundai. Overigens is het ook nog zo dat Citroen door enorme (en noodzakelijke besparingen min of meer met een spaarbudget aan volgende seizoenen voor het WRC zal kunnen deelnemen. Gelukkig is er een geluid dat mogelijk Toyota wil gaan meedoen in de competitie. Een Yaris WRC moet daarvoor gaan zorgen. Krijgt de Polo dan weer eens echte concurrentie?

Spectaculair stoere combinatie doet Spaanse stunt…

Noem de naam van Jean-Claude Van Damme en het begrip ‘stoer’ komt direct naar boven als omschrijving voor zijn imago. Noem de naam Volvo Globetrotter en het hart van veel truckers en ondernemers klopt direct een beetje sneller. Een tweetal legendes als deze samen maakt dat je kunt rekenen op spektakel. En dat werd verzorgd tijdens een geweldig evenement dat onlangs op een min of meer verlaten Spaans vliegveld werd georganiseerd. Wat van Damme laat zien is ongekend, maar dat kon alleen maar doordat die Globetrotters van Volvo zo koersvast zijn. Niet gek natuurlijk, want de nieuwste generatie Zweedse trucks. En tien tegen een dat die hun weg naar de tevreden afnemers weer zullen vinden. Daar kan zelfs de familie van Damme niets meer tegen beginnen. Even genieten van een erg aardige stunt?? Kijk dan hier:

Spookfiles

De dinsdag na de grote storm. Radio 2 verkeersinformatie geeft aan dat er niet al te veel files staan.’Hier en daar wat gebruikelijke’. Op onze route van de hoofdstad naar Zierikzee zien we nergens echt grote problemen. Dus we gaan vroeg onderweg. Just to be sure. Gezwind rijden we tot Maarssen door over de A2. Daar staat een auto links op de weg vast, maar gelukkig op de tegenoverliggende rijbanen, vanaf dat punt tot voorbij Nieuwegein loopt de boel op. Wij rijden er langs. Ook langs een enorme file op de Ring Utrecht. Afslag Den Haag is niet te nemen. Alles vast. ‘Goede raad is duur’, denken we’, ‘dan maar over Gorinchem’. Meestal een route zonder al te veel problemen. Klopt! Tot de afslag Gorinchem en A15. Daar staat het afslaande verkeer al op de vluchtstroken stil. We sluiten aan. En staan er 35 minuten later nog, al zijn we dan net aan 2 km doorgesukkeld. Op de radio nog steeds berichten over meevallende files.
Opvallend genoeg staan die ergens waar wij niet zijn en waar wij staan zouden ze niet aanwezig moeten zijn. Gelukkig van die marge in tijd. Uiteindelijk is de oorzaak een vastgelopen Toyota (..) op de linkerbaan van de invoegstrook. We rijden verder. Met een vaartje van 60-70 van stop tot stop. Bij Sliedrecht staat alles weer stil. Niet volgens de Radio, wel in het echt. Weer een aanrijding, opnieuw op de andere banen, aan de andere kant van de vangrail. Stuk of vijf auto’s op elkaar. En aan onze kant kijkt iedereen even mee. Nog even de afslag Dordrecht voorbij. Late invoegers in de file daar maken dat we weer stil staan. ‘Handige jongens’ zorgen voor extra vertraging. Maar de radio zwijgt. Op de A15 is niks aan de hand. Pas als we echt afslaan richting Zierikzee is het klaar. Geen enkel vertraging meer. Bij aankomst leggen we uit waarom we later zijn dan gepland. Daar is men verbaasd. Luisterde naar de verkeersinformatie, niks gehoord. Nee, kan kloppen. Wij ook niet. Maar we stonden er wel in! Onbetrouwbaar systeem!

Spektakel rond nieuwe Volvo Truck…

Volvo’s nieuwe FL Truck blijkt een buitengewone auto te zijn. Dat wordt vanzelf duidelijk als je ziet hoe deze toch niet bepaald kleine vrachtauto op spectaculaire wijze dwars door een stel wel erg smalle straatjes wordt gestuurd van het Spaanse Cordoba. Daar doet de auto er alles aan om zonder kleerscheuren zijn achtervolgers van zich af te schudden. In een speciale rode lakkleur gespoten werkt de nieuwe Volvo truck als een enorme lap op een kudde dolle stieren. En mochten die dieren last hebben van hun ogen, is er altijd nog die wapperende vlag achterop de moderne laadbak.

Gelukkig heeft de Zweed ook voldoende paarden onder de fraaie gevormde cabine om aan al dat galopperend geweld achter zich te ontkomen. Dat de chauffeur daarbij gebruik maakt van alle technische hulpmiddelen die hij bij een Volvo truck ter beschikking heeft wordt snel duidelijk. Niet voor een kleintje vervaard die chauffeur, en dat geldt zeker voor de nieuwe Volvo FL die duidelijk maakt dat je niet in een compacte Eurobox hatchback hoeft te rijden om voor spektakel te kunnen zorgen. Voor de truck blijkt ook nog eens het laatste en veilige redmiddel voor de deelnemende matadors. Een hoogst vermakelijke demonstratie. En iets waarvan ik weet dat mijn bloglezers hieraan veel plezier zullen beleven.

 

De nieuwe S-klasse Mercedes Benz

Mercedes-Benz heeft  haar modellen opgesplitst in verschillende klassen. Het vlaggenschip van de reeks , met  daarin de meest luxueuze modellen, is de  S-klasse.  D ie S in S-klasse staat voor Sonderklasse, wat in het Duits  ‘speciale klasse‘ betekent. Daar wordt mee bedoeld dat alle auto’s uit de S klasse onder de topklasse van Mercedes vallen en daardoor alleen al  uitzonderlijk zijn.

De populairste parkings bij Schiphol

Als paddenstoelen schieten ze uit de grond: parkeerbedrijven rondom luchthaven Schiphol. Niet geheel verwonderlijk. Steeds meer reizigers zijn op  zoek naar een voordelige parkeerplaats. Uiteraard moet deze parkeergelegenheid aan meer eisen voldoen dan slechts een lage prijs. Zo moet het parkeerterrein continu bewaakt worden en dichtbij Schiphol liggen.

De vraag is welke parking het beste voldoet aan al deze eisen. Kortom, welke parkings zijn populair?

ADV: Nederland koploper in autorecycling: 95% van autowrak gerecycled

RecyclingbijdrageVerwijderingsbijdrage heet voortaan recyclingbijdrage

In Nederland wordt ruim 95% van iedere afgedankte auto gerecycled tot bruikbare grondstoffen. Daarmee behoort ons land tot de koplopers in Europa.

Met die 95% recycling van auto’s vindt ARN het niet meer juist te spreken van een verwijderingsbijdrage. Recycling is immers het doel en verwijderen is daar slechts een onderdeel van. Daarom is met ingang van 2013 de naam verwijderingsbijdrage veranderd in recyclingbijdrage. Deze term dekt de lading beter.