Categorie: "Dealernieuws"

Vallei Auto Groep Audi dealer van het jaar…

Vallei Auto Groep - dealer van het jaar 2017 - AudiVallei Auto Groep is door Audi Nederland uitgeroepen tot ‘Audi Dealer van het Jaar 2017’. Het Veendaalse Audi-dealerbedrijf scoorde met sterke verkoopprestaties en hoge loyaliteitscijfers, een goede bedrijfsuitstraling en een zeer hoge mate van klanttevredenheid op het gebied van zowel sales als after sales.
Namens Vallei Auto Groep nam Arend Flier, Sales Manager van Vallei Auto Groep, de onderscheiding in ontvangst tijdens een nationale dealerbijeenkomst van de Nederlandse Audi-importeur. De prijs werd uitgereikt door Gerard Jansen, Directeur van Audi Nederland.

De titel ‘Audi Dealer van het Jaar’ is in het leven geroepen door Audi Nederland en wordt jaarlijks toegekend. Het doel is om dealers te stimuleren zich te blijven inzetten voor (verdere) kwaliteitsverbetering en maximale klanttevredenheid. De mate van klanttevredenheid op het gebied van sales én after sales wordt continu gemonitord door onderzoeksbureau TNS NIPO. Audi-rijders kunnen zich daarbij uitspreken over vele aspecten van de dienstverlening van ‘hun’ Audi-dealer. De ‘algemene tevredenheid’ op het gebied van sales en after sales is een belangrijke factor. Als het gaat om service, is het persoonlijke aspect van groot belang. Op basis van de waarderingscijfers van vele duizenden klanten stelt TNS NIPO voor elke Nederlandse Audi-dealer een klanttevredenheidsrapport op.

Vallei dealer 500_audidealervan2017170610-86Audi-dealers die met hun ‘rapportcijfers’ boven het (hoge) landsgemiddelde scoren, komen in aanmerking voor de eervolle titel ‘Audi Excellent Dealer’. Vallei Auto Groep viel die titel voor het tweede achtereenvolgende jaar te beurt, maar de sterke verkoopcijfers en de hoge mate van klanttevredenheid op het gebied van zowel sales als after sales gaven uiteindelijk de doorslag om het Audi-bedrijf uit Veenendaal tot beste Audi-dealer van het jaar te kronen.

“We gaan er alles aan doen dit hoge kwaliteitsniveau vast te houden. Ik ben onze klanten zeer erkentelijk voor hun medewerking aan het onderzoek en hun positieve reacties op ons serviceniveau. Ik dank daarnaast ook de importeur voor de uitstekende samenwerking en ondersteuning,” verklaarde Bert de Kroon, Directeur van Vallei Auto Groep, bij de prijsuitreiking.

De titel ‘Audi Dealer van het Jaar’ heeft ook een maatschappelijk verantwoorde tint. Omdat Audi supplier is van de Johan Cruyff Foundation, mag Vallei Auto Groep in de regio een schoolplein aanwijzen. Dit schoolplein wordt vervolgens ingericht als “Schoolplein14”, wat een initiatief is van de Johan Cruyff Foundation. Zo’n plein heeft vele elementen die kinderen stimuleren om samen te spelen en (extra) te sporten, tijdens en na schooltijd.

Bentley Maastricht official Servicedealer…

Bentley MaastrichtNa een succesvolle audit door Bentley Motors Ltd. is Bentley Maastricht nu officieel een Bentley Servicevestiging. Eigenaren van een Bentley kunnen in Maastricht terecht voor alle werkplaatswerkzaamheden, van onderhoud en reparatie tot schadeherstel. De nieuwe Servicevestiging hanteert de persoonlijke en dienstverlenende aanpak die Bentley uniek maakt.
De benoeming van Bentley Maastricht tot officiële Servicevestiging komt op een moment dat het merk Bentley een sterke groei doormaakt. Het gamma van het merk omvat naast luxe limousines en sportieve coupés nu ook een SUV: de Bentayga. Hierdoor bereikt het merk een bredere klantenkring. Om die klanten in de zuidelijke regio van het land optimaal te kunnen bedienen, is de Servicevestiging in Maastricht een waardevolle aanvulling. Pon Luxury Cars, de officiële Nederlandse distributeur van Bentley, heeft ook een Bentley Servicevestiging in Leusden.

Bentley Mulsane Speed 436e585d-d43c-4a22-adbb-24191c26cf70Bij Bentley Maastricht werken technici die niet alleen zijn geselecteerd op vakmanschap, maar ook op passie voor het merk. Bovendien worden ze continu (bij)geschoold door Bentley. Een ander belangrijk punt waarmee Bentley Maastricht hoogwaardige service realiseert, is door de directe lijnen met de fabriek in Crewe. Oftewel: technische ondersteuning direct van de bron.

Bentley Maastricht bevindt zich vlak bij Maastricht Airport en is makkelijk bereikbaar. De benoeming tot officieel Servicepunt staat niet op zichzelf: het pand wordt momenteel ingrijpend verbouwd om de kenmerkende Bentley-sfeer optimaal naar voren te laten komen.

Skoda Groningen wordt fietsenpand…

TDF IIIOoit werd het gebouw neergezet door de hardwerkende ondernemersfamilie Van Heukelem. Die keihard werkten voor Skoda en hun nageslacht een monument wilden nalaten waarmee tot ver in de toekomst met het Tsjechische merk succes zou kunnen worden behaald. Het mocht niet zo zijn. Relatief kort na de opening van dit fraaie pand werd het bedrijf opgeslokt door de Pon-dochter Century-Groep e ging de familie van Heukelem met pensioen. Century zette het Skoda-dealerschap op deze mooie plek voort, maar heeft nu besloten om het merk op een andere plek in Groningen te integreren bij haar VW-activiteiten en het voormalige Skoda-pand in te richten voor het ook door Pon gevoerde fietsenmerk Gazelle. Volgens een bericht in Automotive zet men zwaar in op e-bikes die oook in Groningen mateloos populair zijn geworden. Andere doelgroepen, maar ook best geld mee te verdienen. Maar het blijft zonde van al die ondernemersplannen uit het verleden. Overigens zou volgens Automotive Century aardig in de rode cijfers zitten en zijn daarom deze maatregelen nodig. De baas van het spul, Eric Meems, moet met rationele maatregelen zorgen dat er weer winst in de boeken komt. Want verlies hebben ze in Leusden een hekel aan. (AoL)

ŠKODA eert eigen dealers…

Autoland v.d.Brug Heerenveen Skoda dealerAutoland van den Brug is uitgeroepen tot ŠKODA Dealer van het Jaar 2017. Op alle fronten scoorde deze dealer volgens importeur Pon buitengewoon goed. Ook de dealers die als tweede en derde eindigden, gooiden hoge ogen, evenals de winnaars van de Aanmoedigings- en Publieksprijs.

Het behalen van de titel ŠKODA Dealer van het Jaar 2017 is een echte teamprestatie. Autoland van den Brug richt zich op de hoofddoelen van ŠKODA die zowel op kwantitatief als kwalitatief vlak zijn gesteld. De medewerkers streven naar perfectie op alle vlakken en iedereen, van monteur tot directeur, is hiervan doordrongen. Door de persoonlijke benadering voelen zowel particuliere kopers als leaserijders zich thuis in de showroom en bij de werkplaatsreceptie van Autoland van den Brug. Dat dit oog voor het klantenbelang onderdeel is van de cultuur enerzijds en het op orde hebben van processen anderzijds, blijkt uit het feit dat Autoland van den Brug hoge punten scoort in klantentevredenheidsmetingen. De ludieke kerstbomenactie, waarbij het team van Autoland van den Brug kerstbomen bij hun klanten thuis bezorgde, zal hier ook zeker aan hebben bijgedragen. Het team van Auto Hoogenboom in Spijkenisse sleepten de tweede prijs in de wacht. Een bijzondere prestatie, omdat het ŠKODA zusterbedrijf in Barendrecht vorig jaar nog deze plek opeiste. Auto Hoogenboom mag zich met recht een eredivisiespeler noemen.

De Waal Autogroep in Tiel heeft drie jaar op rij de hoofdprijs weten te verwerven. Een derde positie in 2017 zou dan als verlies kunnen voelen. Geheel onterecht, want lange tijd waren zij koplopers in de competitie. In de eindsprint hebben zij het nipt moeten afleggen met minimale puntenverschillen tussen de top-3 spelers.
De Publieksprijs is dit jaar in de wacht gesleept door Noordhoek Autogroep in Tilburg. Zij kregen over 2016 de hoogste klantwaardering. Het prachtige Tilburgse ŠKODA-pand is volledig transparant en weerspiegelt het DNA van de medewerkers, dit laatste weten klanten hoog te waarderen.
Wat goed is komt snel, iets wat zeker van toepassing is op ŠKODA-dealer Van Beynum in Gouda. Als relatieve nieuwkomer direct in de hoogste regionen meedraaien belooft veel voor de toekomst. Met de Aanmoedigingsprijs wordt dit vertrouwen onderstreept.
 

Holdingdirecteur ster in documentaire…

Francois Driessen - filmsterFrançois Driessen, eigenaar van dealerholding Driessen Autogroep in Eindhoven, is samen met onder andere minister Melanie Schultz Van Haegen één van de hoofdpersonen in de nieuwste bioscoopdocumentaire ‘DE AUTOVAKMANNEN’ van filmmaker Gwen Jansen. ‘DE AUTOVAKMANNEN’ geeft een indringend maar ook vergaand kijkje achter de schermen in negen verschillende autobedrijven. Vanaf 10 februari a.s. is ‘DE AUTOVAKMANNEN’ in meerdere bioscopen te zien. Door alle nieuwe technologische ontwikkelingen lijken auto’s steeds meer te veranderen in een soort rijdende computers. De manier waarop auto’s moeten worden onderhouden en gerepareerd verandert daardoor drastisch. Ook de wensen van de klanten veranderen in snel tempo.

François Driessen is directeur van één van de grootste dealerholdings in ons land. De Driessen Autogroep voert tien verschillende automerken. François is vastberaden om voorop te blijven lopen als het gaat om technologische innovaties. Hij ziet ook vooral veel extra kansen om het bedrijf nog verder te laten groeien als het gaat om onder andere het digitaliseren van bedrijfsprocessen. De film volgt hem bij de implementatie van één van de projecten die hij benoemd heeft in dit kader en laat zien in hoeverre het hem lukt om de vele medewerkers ook hiervoor te enthousiasmeren.

De documentaire ‘DE AUTOVAKMANNEN’ duurt 61 minuten, is toegankelijk voor een breed publiek, bevat de nodige humor en er zit veel vaart in de montage. Op woensdag 15 februari 2017 draait de documentaire in Pathé Eindhoven. Op 9 februari a.s. gaat de documentaire groots in première in CineMec te Ede. Op www.deautovakmannen.nl staan alle filmvoorstellingen en de trailer van de film vermeld en kunnen mensen zich aanmelden.

Honda zegt alle dealers op….

Honda Jazz oranje en geel 64b7d6b7-461f-48e0-8f24-d49b87e6be9aImporteur Honda Benelux heeft alle dealers voor het merk per 31 december 2018 opgezegd. Dat doet men omdat Honda verwacht dat de situatie in de komende jaren drastisch zal wijzigen in autoland en wil dat de dealers die dan een nieuw contract krijgen gaan investeren in onder andere de corporate identity. Grotere maar ook minder dealers moeten straks de markt gaan verdelen. Zoals bekend is Honda momenteel bepaald niet het grootste merk van Nederland en de winstmarges zijn bepaald niet al te groot. Om haar organisatie te beschermen zoekt ook Honda het nu in een andere aanpak voor haar dealerkorps. Een beweging die je ook al heb kunnen zien bij andere merken. Wat een en ander inhoudt voor de nu opgezegde dealers is nog niet zo duidelijk, maar de mensen die sinds jaar en dag in kleinere steden of dorpen voor het merk met de H gingen moeten vrezen voor hun toekomst denk ik. Kosten en baten bij elkaar brengen is best een opgave als je in de werkplaatsen ook merkt dat er de afgelopen jaren maar mager is verkocht. Medio 2018 wordt duidelijk welke dealers door zullen mogen en welke niet.

Heron neemt Skoda-dealerschap Schipper over…

Schipper Jan24#03In de kop van Noord-Holland was een kwart eeuw lang het Skoda-dealerschap direct verbonden met de hardwerkende ondernemers Ted en Marga Schipper. Ooit bescheiden begonnen in hun pandje aan huis in Wognum, bouwden ze het dealerschap uit in Nibbixwoud, om een paar jaar terug nog maar te verhuizen naar een aan de doorgaande weg in Zwaag gelegen opvallend fraai en modern pand. Skoda werd met liefde en aandacht verkocht en onderhouden, de klantenkring was meer dan tevreden en strekt zich ook ver buiten de eigen regio uit. Maar het doek is nu gevallen. VW-dealer Heron neemt de boel over en integreert Skoda in haar eigen lokatie. Schipper2Dit beeld zien we nu overal. De VW-dealers die zowel Skoda als Seat integreren en de onafhankelijke dealers van die merken die soms jarenlang ziel en zaligheid gaven voor die merken, die er de brui aan (moeten) geven. Rationalisering als oplossing voor het volume-denken?! Wat de familie Schipper nu gaat doen is nog niet bekend. Wellicht even vakantie houden? Het is ze gegund, want ze werkten er hard genoeg voor.

Nieuwbouw Korterink de Lichtmis – bijna klaar!

KdL nieuwe pand van bovenVanaf begin dit jaar alle merken onder één dak. Het nieuwe pand vor Korterink is nu dan echt bijna af en daarom laten de hard werkende dealerondernemers uit Rouveen ons en u graag kennis maken met de nieuwe locatie. Want, waar kunt u eigenlijk terecht voor werkplaatsbezoeken, de receptie en de verschillende showrooms?

De vier gevoerde merken; ŠKODA, Suzuki, Ford en Toyota op één centrale locatie. En daar is men bij Korterink erg blij mee. Men legt in de komende weken de laatste hand aan de gevelreclame van alle merken en aan het verhuizen.

KdL - Het team anno 2017In week 2 (9 t/m 14 januari) verhuist ŠKODA naar het prachtige nieuwe pand. Dat betekent ook dat men bij Korterink in deze week geen reguliere werkzaamheden in de werkplaats uitvoeren op de Lichtmis. De showroom en werkplaats in Zwolle blijven tijdens de verhuizing wel gewoon geopend. Vanaf 16 januari a.s. staat het team op de Lichtmis graag weer voor u klaar. Kom dan gerust een kijkje nemen! De officiele opening zal niet al te lang meer op zich laten wachten….

Peugeot wil naar minder, maar wel grotere dealerschappen…

OLYMPUS DIGITAL CAMERAPeugeot wil in ons land het aantal dealers drastisch laten afnemen. Maar meteen ook moeten de overblijvende dealers een stevige schaalvergroting ondergaan. Daarmee wil Peugeot haar organisatie drastisch reorganiseren maar ook professionaliseren. Het Franse merk opereert meer en meer in het zakelijk segment en daar vraagt men om deze aanpak. Een voorbeeld van wat men bedoeld is o.a. de samenvoeging van drie grote dealerbedrijven in het Groene Hart die onder deze laatste naam verder zullen gaan. Boonstoppel Waddinxveen, van Jaarsveld in Montfooort en Hans Lammers met vestigingen in vier plaatsen gaan samen aan de slag om het merk met de leeuw anders in de markt te zetten. De fusie van activiteiten betreft overigens alleen de Peugeot-werkzaamheden, verder blijven de dealerbedrijven gescheiden van elkaar opereren. De toekomst zal leren of deze strategie zorgt voor meer omzet voor Peugeot. Meerdere merken hebben dit geprobeerd te doen, vaak op basis van de bekende rekensommen van importeur of fabrikant, maar het succes is bij niet elk merk aantoonbaar gebleken.

Audi maakt showroombezoek tot digitale belevenis!

Audi - digitale Car ConfiguratorAudi tilt de Car Configurator naar een nog hoger plan. Klanten die vanachter de computer hun eigen Audi hebben samengesteld, kunnen deze bij de dealer op een groot scherm bekijken. De auto is vanuit elke hoek te zien in verschillende achtergronden zoals een showroom, in de stad, in de bergen of zelfs op de maan. De configuraties zijn ook rijdend te bekijken, zodat de klant een goede impressie krijgt van zijn nieuwe auto. De eerste vier Nederlandse Audi-dealers hebben de showroomconfigurator inmiddels in gebruik.
Omdat bij Audi honderden miljoenen configuraties voor het in- en exterieur van een nieuwe Audi mogelijk zijn op basis van alle kleuren, opties en functies, maken de dealers al sinds 2014 gebruik van de zogeheten Audi MSS, de Mobile Sales Solution. Daarmee helpen zij klanten met het samenstellen van hun nieuwe Audi. Configuraties die klanten op de Audi-website hadden gemaakt, konden bij de dealers op een groot scherm worden weergegeven, zij het tot dusver enkel via statische beelden.

Audi 500_audicarconfigurator8Met de vernieuwde digitale technologie van Audi komt het volledige modellenaanbod nu realistischer dan ooit tot leven. Na het online configureren krijgt de klant een Audi Code. Met deze Audi Code kan de klant samen met de Audi-dealer de configuratie nog eens doornemen en kan de dealer de klant desgewenst hierop verder adviseren. Daarbij wordt de auto in 360 graden en tot op het kleinste detail op een 75” – 98” beeldscherm gepresenteerd. Elke verandering of toevoeging van opties – van leerkleur en velgen tot achteruitrijcamera en ISOFIX-bevestiging – is op het scherm te zien. Hiermee ontstaat er onmiddellijk een koppeling tussen het digitale oriëntatieproces van de klant en het advies dat de dealer hem kan geven.

Inmiddels hebben vier Audi-dealers – Audi Centrum Rotterdam, Autohaas in Apeldoorn, M. de Koning in Capelle aan den IJssel en Autoland van den Brug in Drachten – de nieuwe toonaangevende technologie geïnstalleerd. Het doel van Audi is om deze innovatieve Car Configurator in 2017 bij minstens de helft van alle dealers in Nederland te hebben draaien. Bij een select aantal dealers gaat Audi de tool vanaf eind 2017 verder uitbreiden met virtual reality. Daarmee hebben klanten het idee echt om hun nieuwe auto heen te lopen en er zelfs in te kunnen zitten.