Categorie: "Automening"

ANWB stuurt links…

OLYMPUS DIGITAL CAMERADe Algemene Nederlandse Wielrijders Bond lijkt op dit moment (2017) haar eigen oorsprong trouw te willen zijn door zich in het publieke debat wel erg links op te stellen. Haar standpunten ten aanzien van Rekeningrijden en maximum snelheden op de autosnelwegen staan m.i. haaks op die van de meerderheid van haar leden. De auto rijdende leden. En ze zijn zeker niet aansluitend op de mening van het gros van autorijdend Nederland. De ANWB heeft de laatste jaren de meest wonderlijke uitingen neergezet in haar eigen orgaan ‘De Kampioen’ op dit gebied en neigt er toe haar mening als die van haar leden te zien. Als ik die meningen en artikelen een beetje optel zie ik vooral Groen-Linkse gedachten voorbij komen die ik niet verwacht van een club die haar bestaan en financiele onderbouwing vooral haalt uit haar auto bezittende en rijdende leden. Die zitten niet te wachten op een betuttelende overheid die ons allen een schuldcomplex wil meegeven over de vervuilde Aarde, of een soort rem wil zetten op onze bewegingsvrijheid. Nederland is geen land voor dit soort gedoe. Ook al lijken de elektronische systemen via de trajectcontroles klaargemaakt voor een knevelende tolheffing. Die voor de meeste weggebruikers niet fair zal zijn en vooral hen zal treffen die voor hun inkomen of werk geen andere keuze hebben dan in de ochtend- of avondspits naar/van het werk te reizen. Met het eigen vervoer. Wie wel eens de moeite deed om in diezelfde uren met het OV dezelfde tocht te maken snapt wat ik bedoel. Daarbij is die zelfde overheid niet te vertrouwen als hij eenmaal een greep in de persoonlijke kas van ons allen kan doen. A12 bij WoerdenKostenverlagend zal dit systeem nooit zijn. Zo is het ook niet bedoeld! Net zo min als alle gelden die nu uit autorijdend Nederland worden binnen gehengeld aan diezelfde groep wordt uitgegeven. Leuk bedacht, maar komt niks van terecht. Gaat gewoon de schatkist in en wordt gebruikt om andere zaken lekker te financieren. Zoals de door GroenLinks zo bejubelde windmolens. Dingen die nooit of te nimmer enig rendement zullen brengen en zonder subsidie niet eens kunnen worden neergezet. De ANWB heeft nog een stokpaardje! Met dank aan de VVD-minister Schultz kunnen we op steeds meer plekken wat sneller gebruik maken van de meestal goede snelwegen in dit land. We mogen 130km/u waar het kan, in andere gevallen 120km/u. Daar waar je het niet verwacht moet je 100km/u. Wel eens gereden op de A2 tussen Amsterdam en Utrecht? Het is een rijdende prop auto’s waarvan een deel links blijft hangen en een ander deel rechts. De onderlinge snelheidsverschillen zijn soms 2km/u. Levensgevaarlijk. De prop lost op als je pak weg Nieuwegein bent gepasseerd. Daar mag je 130km/u en daar lossen die proppen dan snel op. OLYMPUS DIGITAL CAMERAKortom, sneller rijden helpt wel degelijk om files weg te werken. Maar niet voor de ANWB, die pleit in een van haar artikelen zelfs voor 80km/u. En toevallig is GroenLinks daar ook voor. Kan niet meer toevallig zijn. De ANWB wil ons allemaal op de fiets vrees ik, en dan zo terug naar haar eigen wortels. Maar ik adviseer u allen om er niet in te trappen, en straks in maart te kiezen voor een partij die ons automobilisten niet wil knevelen of betuttelen. Want wie denkt dat zulks beter is voor het milieu denkt wel erg naief. Aan onze grenzen staan geen muren die evt. luchtvervuiling tegenhouden! Het helpt allemaal weinig tot niets. Doorrijden wel. Maar dat wil de ANWB niet uitdragen. Die heeft al een politieke keuze gemaakt! Althans die verdenking heeft de wielrijdersbond nu wel tegen!

PSA op de overnametoer….

Hindustran Ambassador 1Terwijl we in het autowereldje nog even moeten bijkomen van het nieuws dat PSA als concern onderhandelt met General Motors over de overname van Opel door de Fransen, slaan die intussen ook hun slag in India. Volgens berichten in de Duitse autopers hebben ze het aloude autoconcern Mahindra overgenomen dat in India nog best een goede naam en faam heeft. Bij ons kennen we Mahindra een beetje door haar wel erg ouderwets aandoende Ambassador, wat een kloon is van een Brits autotype (Morris Oxford) uit de jaren vijftig van de vorige eeuw. Intussen bouwt men er ook wat modernere auto-typen, maar die bereiken niet de status van die nu al dik een halve eeuw gebouwde Mahindra natuurlijk. PSA wil met Mahindra de markt daar bewerken via goedkopere modellen die echter meer zullen voldoen aan de huidige eisen des tijds op het gebied van milieu en veiligheid. Auto’s zijn in India een belangrijke bron van de luchtvervuiling in dat land en daarbij kan PSA met haar moderne technieken goed helpen.(AMuS)

Audi overspoelt ons met S-Line Editions….

Audi S Line 500_audia1slineedition-2Als het om sportiviteit gaat, zet Audi in 2017 de puntjes op de i. Vanaf nu zijn er namelijk de S line edition-uitvoeringen van de Audi A1, A3, A4, A6 en Q3. Zowel het in- als het exterieur van deze modellen is uitgesproken sportief. Bovendien is de uitrusting zeer compleet. Wegens succes breidt Audi tegelijkertijd ook het Lease edition-gamma verder uit. Alle A3-modellen met inbegrip van de Cabriolet zijn er voortaan ook als Lease edition, net als de Audi A4 en Audi A6. De Audi A1 S line edition maakt zijn sportieve inslag duidelijk met S line exterieur-elementen als markante bumpers, achterspoiler, diffuser en verchroomde uitlaatsierstukken. Xenon Plus verlichting zorgt daarbij voor een extra hightech tintje. S line is ook in het interieur sfeerbepalend. Daarnaast zijn het LED-lichtpakket, airconditioning, navigatiepakket, bestuurdersinformatiesysteem, een middenarmsteun vóór en een met leer bekleed multifunctioneel stuur standaard. De A1 S line edition is er voor de Audi A1 en Audi A1 Sportback. De prijzen beginnen bij € 25.655*. Het klantvoordeel loopt op tot bijna € 6.000.

Audi S Line 500_audiq3slineeditionOok de Audi A3 S line edition beschikt standaard over S line en het S line exterieur. De sportiviteit daarvan gaat samen met een hoge mate van luxe en gebruiksgemak. Zo is MMI navigatie inbegrepen, net als parkeerhulp achter, automatische snelheidsregeling, comfortairconditioning en het Audi sound system. Voor optimaal licht en zicht zijn er standaard LED-koplampen en de licht-/regensensor. Mooie details als LED-instapverlichting en het lichtpakket maken het aanbod compleet. De Audi A3 S line edition is er vanaf € 33.310*. Het klantvoordeel loopt op tot bijna € 7.800.

Audi S Line 500_audia3sportbackslineedition-2De Audi A4 en A4 Avant S line edition komen sportief voor de dag met S line en het S line exterieur. LED-instapverlichting met Audi logo is de eerste, veelzeggende indicatie van het luxeniveau. Standaard beschikken de Audi A4 S line editions namelijk over comfortairconditioning, MMI Navigatie, Audi connect diensten, bestuurdersinformatiesysteem in kleur, het Audi sound system, diefstalalarm en LED-koplampen en -achterlichten. De A4 S line edition is er in combinatie met alle motoren behalve de 2.0 TDI ultra. De consumentenadviesprijzen beginnen bij € 45.055*.

Ook bij de Audi A6 en A6 Avant S line edition gaat de sportiviteit van S line en het S line exterieur samen met luxe van topniveau. MMI navigatie plus wijst de weg en de automatische airconditioning met vier zones zorgt daarbij voor een behaaglijke atmosfeer. LED-koplampen zijn standaard, de parkeerhulp plus voorkomt parkeerschades en het diefstalalarm houdt ongewenst bezoek buiten. Ook inbegrepen zijn Audi connect, met leer beklede armleuningen en een multifunctioneel sportstuur. Zelfs de instap in de A6 S line edition is al bijzonder dankzij de LED-instapverlichting met Audi-embleem. De consumentenadviesprijzen beginnen bij € 54.775*.

Audi S Line 500_audia6slineeditionGebruiksgemak, ruimte, sportiviteit en luxe ontmoeten elkaar in de Audi Q3 S line edition. S line en het S line exterieur vormen de basis en dat wordt aangevuld met LED-koplampen, navigatiepakket, volautomatische airconditioning, parkeerhulp achter, bestuurdersinformatiesysteem in kleur, Audi sound system, handige omkeerbare bagagevloer, cruise control en LED-instapverlichting met Audi-logo. De Audi Q3 S line edition is er vanaf € 43.075*.
Audi A3: Lease editions voor alle modellen (A3 Cabrio edition met vergelijkbare uitrusting)
In 2017 zijn alle Audi A3-varianten leverbaar in Lease edition-uitvoering (de Audi A3 Cabriolet is er met een vergelijke uitrusting als A3 Cabrio edition). Lease editions zijn stuk voor stuk royaal bedeeld met onder meer MMI navigatie inclusief Audi connect diensten, bestuurdersinformatiesysteem met kleurenscherm, LED-koplampen en parkeerhulp achter. De Audi A3 Lease edition is er vanaf € 30.965*.

Audi S Line Editions roodVoortaan is de Audi A4 Lease edition te combineren met alle motoren. Daardoor is hij er nu vanaf € 41.535*. Tot de standaarduitrusting behoren onder meer LED-koplampen en -achterlichten, comfortairconditioning, MMI navigatie, Audi connect diensten, diefstalalarm, bestuurdersinformatiesysteem met kleurenscherm en een licht- en regensensor.
Audi A6 en A6 Avant nu ook als Lease edition
De Lease edition-uitvoering van de A6 Limousine en Avant is eveneens te bestellen in combinatie met alle beschikbare motoren. Bij de prijzen vanaf € 52.425* zijn inbegrepen: MMI navigatie plus, automatische airconditioning met vier zones, Audi parkeerhulp plus, diefstalarm, ambiente verlichting, Audi connect en LED-koplampen.