Athlon heeft als een van de eerste leasemaatschappijen in Nederland het vorige week gelanceerde Keurmerk Private Lease behaald. Athlon toont hiermee aan te voldoen aan de strenge voorwaarden van het keurmerk. Het Keurmerk Private Lease heeft als doel de consument te beschermen en is tot stand gekomen in samenwerking met diverse consumentenvertegenwoordigers, waaronder de Consumentenbond.
Athlon introduceerde privé lease in oktober 2014 en behoort inmiddels tot de grootste aanbieders van privé leasecontracten in Nederland. Dat privé leasen enorm in opkomst is blijkt uit de cijfers van Athlon. In het laatste kwartaal van 2015 is het aantal privé leasecontracten bij het bedrijf verdubbeld ten opzichte van rest van het jaar. Ook in de zakelijke markt neemt de interesse in privé lease als invulling van het mobiliteitsbudget toe. Athlon verwacht zelfs dat er over 4 jaar meer dan 100.000 privé lease contracten zullen rondrijden in de Nederlandse markt. Met de toenemende populariteit groeit niet alleen het aantal aanbieders van privé lease, maar ontstaat er tevens een groot verschil in voorwaarden en regels. Met de komst van het Keurmerk Private Lease zijn die regels en voorwaarden gelijkgetrokken en heeft de consument niet meer te maken met de vaak moeilijk te begrijpen kleine lettertjes.
Het Keurmerk Private Lease is een onafhankelijk initiatief met als doel de consument te beschermen. Het keurmerk is tot stand gekomen in samenwerking met diverse consumentenvertegenwoordigers, waaronder de Consumentenbond.
Lees ook:Leaserijders zoeken zekerheid!
Lees ook:KIA krijgt ook Keurmerk Private Lease
Lees ook:Kenmerk Private Lease
Lees ook:Volvo biedt ook Private Lease aan particulieren
Lees ook:SEAT verlaagt de Private-Lease-tarieven…
Felicitaties voor Athlon. Dit keurmerk is een voorbeeld van een goede samenwerking tussen het bedrijfsleven en de consumentenbond. Is Athlon ook bezig met shortlease? Kort geleden zag ik dat shortlease in populariteit toeneemt.
Athlon is een grote speler in het umfeld van de mobiliteit. En het bedrijf doet veel aan goede publiciteit. Erkennning dus terecht…