Bijzondere MAN voor de Nijs transport- en kraanbedrijf…

MAN DeNIJS 800_denijs8Gerard de Nijs Transport en Kraanverhuur uit het Noord-Hollandse Limmen werkt voor de industrie, maar ook veel voor de toeristische sector aan de Noordzeekust. Naast twee vierwiel aangedreven agrarische machines met zware kranen heeft het bedrijf sinds kort ook de beschikking over een indrukwekkende MAN truck met een 140 Ton/meter Effer autolaadkraan.
De MAN TGS 43.480 8×4 WS is een indrukwekkend voertuig om te zien. De door BTS Wognum geleverde MAN truck werd door Wierda Voertuig Techniek voorzien van een widespread-gestuurd tandemstel voor een grotere wendbaarheid en een hoger laadvermogen. De dubbele aandrijving is voor De Nijs een must, gezien zijn werkzaamheden langs de kust.

MAN DeNIJS 800_denijs1Gerard de Nijs is al jaren actief met horizontaal- en verticaal transport, maar dat deed hij altijd met zijn beide landbouwvoertuigen. De vraag uit de markt naar een zwaardere kraan deed hem besluiten om een truck met een zware autolaadkraan aan te schaffen. ”Ik kreeg steeds meer werk voor de industrie, maar ook steeds meer in de recycling. Na overleg met de klanten en een goed gesprek met mijn zoon heb ik deze MAN aangeschaft. Zoon Ron studeert nog, maar ieder vrij moment werkt hij mee. Hij ziet zijn toekomst in dit bedrijf en de MAN met de zware Effer autolaadkraan is dan ook een investering in de toekomst.’’ De MAN TGS is uitgerust met een slaapcabine. De Nijs: ”Veel grote projecten worden in de kleine uurtjes uitgevoerd en dan is het fijn als je in de pauzes even gestrekt achter de stoelen kunt gaan liggen.’’ De Effer 1405 kraan heeft met Jib een maximale capaciteit van 140 Ton/meter en een bereik van 36 meter horizontaal en 40 meter hoog.

MAN DeNijs 800_denijs10De Nijs wilde een zo compact- en wendbaar mogelijk voertuig. “Vaak is er maar weinig ruimte op de projecten waar wij moeten werken en dan telt iedere centimeter. Toch is wat meer laadbaklengte soms handig. Samen met de leverancier van de kraan en opbouwer van de hele truck hebben we toen een laadbakverlenging bedacht. Standaard is de laadbak 480 cm lang, maar door het extra deel aan te koppelen wordt dat 610 cm. De verlenging staat altijd achterop en is eenvoudig te monteren met de eigen kraan. De vergrendeling is vergelijkbaar met een snelkoppeling van een graafmachine. Het leuke is dat er aan de verlenging ook weer een vangmuil koppeling gemonteerd is. Hiermee is het echt een multifunctionele truck geworden.’’ Het comfort aan boord verbaast Gerard nog dagelijks. “Het is echt een supercomfortabele en heerlijk stille auto.’’

Lees ook:Autokraanspecialist Balvert kiest voor MAN
Lees ook:Groene trucks voor van Kessel….MAN leverancier!
Lees ook:MAN levert vijf trucks aan Balvert Nieuwkoop!
Lees ook:MAN bergingstruck voor expert Barendregt
Lees ook:Volvo Trucks waarschuwt haar klanten voor Europese regelgeving…

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.