Categorie: "Actienieuws"

Nieuwe Rolls Royce Ghost – nu al in ons land!

RR GHOST resizedDe nieuwe Rolls-Royce Ghost Series II maakt volgens velen indruk met zijn subtiel aangepaste voorkomen. Dat is de belangrijkste conclusie nadat een groot aantal belangstellenden onlangs kennis heeft kunnen maken met de nieuwste creatie uit Goodwood. Rolls-Royce-importeur CITO MOTORS kon vooruitlopend op de marktintroductie later dit jaar, de Ghost Series II nu al tonen.
Sinds de introductie in 2009 heeft de Rolls-Royce Ghost een prominente plek veroverd in het luxe topsegment. De nieuwe Series II, begin maart dit jaar voor het eerst aan het publiek getoond op de autotentoonstelling van Genève, zal die plaats dankzij technische aanpassingen zonder moeite weten te behouden. Door een aantal subtiele uiterlijke wijzigingen sluit het model nog beter aan bij de stijl van de andere Rolls-Royce modellen als Wraith en Phantom.

De nieuwkomer werd afgelopen week in Nederland geïntroduceerd bij Rolls-Royce-importeur CITO MOTORS in Eindhoven. De bezoekers van de Ghost-introductie kregen niet alleen de Series II te zien. De volledige Rolls-Royce-portfolio was, zoals altijd bij de Eindhovense Rolls-Royce-importeur, beschikbaar voor proefritten en speciaal voor deze gelegenheid waren er maar liefst acht additionele Rolls-Royces beschikbaar om te ervaren. De staf van CITO MOTORS stond paraat om zijn clientele over alle nieuwe ins en outs te informeren. Onder meer de Satellite Aided Transmission van de Wraith, de automatische transmissie die zijn schakelpunten bepaalt met behulp van satellietgegevens en het rijgedrag van de bestuurder, sprak tot de verbeelding.
Naar verwachting is de Rolls-Royce Ghost Series II vanaf september dit jaar bij CITO MOTORS in Eindhoven leverbaar. Kort daarvoor zal de prijs bekend gemaakt worden.

Conti haalt WK naar Nederland

01_conticabanaNederland kleurt Oranje in aanloop naar het WK in Brazilië; het land van de samba, de parelwitte stranden van de Copacabana en bovenal Futebol. Aangezien niet alle Nederlanders naar het land van de Goddelijke kanaries kunnen afreizen haalt bandenmerk Continental een stukje Brazilië naar onze Nederlandse kust. Als warming-up richting het WK kunnen Oranje-fans zich vermaken op de ‘Conticabana’ in Scheveningen van 1 t/m 6 juni. Voor de fans die liever naar de Copacabana gaan biedt de bandenpartner van de FIFA World Cup 2014 de kans om een geheel verzorgde VIP WK reis naar Brazilië te winnen inclusief tickets voor Nederland- Chili. Om hiervoor in aanmerking te komen kunnen fans mee doen met de WK-klapper. Op de Scheveningse Pier wordt een reusachtige opblaasbare band opgehangen. De fans kunnen op www.conticabana.nl voorspellen wanneer deze klapt en daarmee kans maken op de reis naar Rio de Janeiro.

02_Conticabana-siteVan 1 juni t/m 6 juni a.s. worden er dagelijks verschillende activiteiten georganiseerd op het strand van Scheveningen, zoals een WK-duik, Samba contest en een show van Braziliaanse balgoochelaars. Radio Veronica is de mediapartner die dagelijks het programma Somertijd (16.00 uur – 19.00 uur) vanaf locatie gaat uitzenden. Iedere dag komen verschillende BN’ers meedoen aan het bandenschietspel, waarbij de luisteraars ook kans maken op WK-tickets.

Centraal op de Conticabana staat een reusachtige opblaasbare band. Deze wordt periodiek van extra lucht voorzien. Via het digitale platform conticabana.nl kunnen Nederlanders voorspellen wanneer deze klapt door een tijdslot te kiezen. De persoon met de juiste voorspelling wint een geheel verzorgde WK Vip-reis inclusief een bezoek aan de wedstrijd Nederland – Chili. De WK-klapper staat symbool voor de opbouwende wedstrijdspanning richting de eerste WK-wedstrijd. Om goed te kunnen presteren op het WK en op de weg is de juiste (banden)spanning cruciaal. De WK-klapper laat op een speelse wijze zien wat de gevolgen zijn wanneer de spanning te veel wordt. Voor iedereen die op de hoogte wil blijven van alle activiteiten kan op de conticabana.nl alles volgen via de dagelijkse Conticabana-journaals.

Business Lease komt met vernieuwde website – in vijf landen actief!

Audi A1 - prijzen vanaf rond de 19 milleBusiness Lease Group lanceerde onlangs internationaal een online concept, waarvan de nieuwe website het belangrijkste onderdeel is. Het concept wordt uitgerold in vijf landen. Business Lease Group wil met de vernieuwde responsive website haar klanten nog meer ontzorgen en op alle momenten van de dag kunnen bedienen.

Sinds kort hebben de landen waar Business Lease dus actief is dezelfde website, in navolging op de al eerder gecreëerde internationale uniformiteit in producten en diensten.

01_Skoda_OctaviaIn tegenstelling tot de oude website is de navigatie nu meer gericht op de twee belangijkste doelgroepen: de leaserijder en de wagenparkbeheerder. Berijders kunnen makkelijker antwoord op hun vragen vinden en door het responsive design van de website met één knop direct het hulpnummer van Business Lease bellen. Voor onze wagenparkbeheerders wordt het nu nog eenvoudiger om online grip en controle op hun wagenpark te houden.

Bekijk de nieuwe website: www.businesslease.com als je interesse hebt in het leasen van een auto en dit door professionals wilt laten invullen…

Europese autoverkopen stijgen weer…

Volkswagen GolfTerwijl de Nederlandse automarkt aardig instortte na de eindsprint van vorig jaar door de veranderde fiscale maatregelen per 1-1-14, krabbelt de Europese markt weer aardig overeind. In de afgelopen maand april steeg de handel met bijna 5% en dat is best een aardige groei. Ondanks dat werden er in de Europese landen waar de ACEA haar statistische gegevens verzamelt, nog nooit zo weinig auto’s verkocht in een periode van vier maanden als je de cijfers vergelijkt met die van afgelopen jaren. Je ziet dat Europa momenteel zit op het verkoopniveau van 2003. Net als de Nederlandse markt is ook de Duitse in mineur. Daar zakten de verkopen in de maand april met bijna 4%. RENAULT CLIO IV R.S. 200 EDC (B98 RS) - PHASE 1 - SERIE LIMITEE MONACO GPMaar daar staat een stevige groei tegenover in Engeland, Frankrijk en Italie. Zelfs in het de afgelopen jaar compleet ingestorte Spanje stijgen de verkopen weer en niet onaanzienlijk. Dat is goed nieuws voor merken als Seat dat op haar thuismarkt min of meer aan het infuus kwam te liggen door de uitblijvende belangstelling vanuit het koperspubliek. Alles bij elkaar is de Volkswagen-groep meer dan marktleider in Europa. Meer dan een kwart van alle Europese verkopen betreffen merken en modellen uit die familie, waarbij Volkswagen zelf net geen 13% voor haar rekening neemt. Op grote afstand volgt Ford op een tweede plek, op de hielen gezeten door Renault en Opel. Grootste Japanse merk is in Europa nog steeds Toyota, dat een marktaandeel heeft van 3,8% en daarbij de meeste Europese merken voor zich moet dulden. Grootste Koreaan is Hyundai met 3,1%.

Toyota en Lexus buitengewoon zuinig

01_Toyota-Auris-vooraanzicht-schuin-0912Toyota en Lexus domineren de TOP10 lijsten met zuinige auto’s van de ANWB en Natuur & Milieu. De hybride modellen van beide merken verbruiken (niet zelden aanmerkelijk) minder benzine dan de concurrentie. De Toyota Yaris Hybrid, Lexus CT 200h en de Lexus IS 300h zijn daardoor elk in hun eigen klasse het meest zuinig.

Toyota Yaris 2011De Toyota Yaris Hybrid staat bovenaan in de TOP10 zuinige, compacte benzine auto’s en geeft alle concurrenten het nakijken. Dankzij de innovatieve hybride techniek is de Yaris Hybrid in zijn klasse bovendien de enige auto die ook in 2015 aangeschaft kan worden met 14% bijtelling*.
De hybride Lexus CT 200h is de meest zuinige auto in de klasse ‘benzine middelgroot’, op de voet gevolgd door de Toyota Auris Hybrid (plaats 2), en de veel grotere Toyota Prius Hybrid (plaats 3) en de 7-zitter Prius Wagon Hybrid (plaats 4). Zowel op papier als in de praktijk zet de Lexus CT 200h volgens de ANWB en Natuur & Milieu de maatstaf als het gaat om zuinig rijden.

In het segment ‘benzine groot’ staat de Lexus IS 300h op de eerste plaats, direct gevolgd door de grotere Lexus GS 300h. Beide auto’s hebben met hun 223 pk ruim twee keer zoveel vermogen als de nummer 3 op de lijst, maar zijn desondanks zo zuinig dat ze als enige in hun klasse óók in 2015 nog kunnen worden gekocht met 20% bijtelling*.

*volgens de huidige situatie

AT5 rijdt met elektrische Renault

001_AT5De verslaggevers van de Amsterdamse lokale tv-zender AT5 rijden voortaan elektrisch door de stad. AT5 besloot onlangs voor de aanschaf van een aantal Renault Z.E. (zero emission) modellen. Amsterdammers maken binnenkort de kans om een week lang in een Renault ZOE te rijden via at5.nl/klikenwin door te voorspellen hoeveel rondjes rond de Ringweg A10 zijn behaald met deze auto.

AT5 organiseert een prijsvraag op zijn website, www.at5.nl, om Amsterdammers een indruk te geven van het bereik van de Renault ZOE. AT5 rijdt 14 mei aanstaande met de Renault ZOE zoveel mogelijk kilometers op de Ringweg Amsterdam. Amsterdammers maken kans op een week lang gratis elektrisch rijden in de Renault ZOE door te voorspellen hoeveel rondjes rond de Ringweg A10 zijn behaald met deze auto. De actie loopt van 14 t/m 17 mei 2014.

AT5 vervult een voortrekkersrol met elektrisch vervoer en bevordert in grote mate de zichtbaarheid van elektrische auto’s in Amsterdam en omgeving’, vertelt Janet Richter, directeur Communicatie van Renault Nederland. Renault draagt graag bij aan de eerste stappen van AT5 op het gebied van volledig elektrisch rijden. ‘AT5 wil met deze samenwerking een steentje bijdragen aan een schoner leefmilieu en de leefbaarheid van de stad Amsterdam’, vertelt Bart Barnas, Hoofdredacteur van AT5. AT5 koos voor de volledig elektrisch aangedreven Renault ZOE, de Renault Kangoo Z.E. (Zero Emission) en de Renault Twizy. Op het terrein van AT5 zijn laadpalen geplaatst, zodat iedere auto snel kan worden opgeladen.

Mazda gaat racen op Nurburgring

Mazda_MX-5_Nuerburgring_2014__jpg72Ter gelegenheid van het 25-jarig bestaan van de MX-5 heeft Mazda Motor Corporation in samenwerking met het Britse JOTA Sport een Mazda MX-5 ingeschreven voor de 24 Uur van de Nürburgring. Deze aansprekende endurancerace vindt op 21 en 22 juni plaats op het legendarische circuit nabij Nürburg, in de Duitse deelstaat Rijnland-Palts.
Mazda heeft JOTA Sport niet alleen de opdracht gegeven om de auto te prepareren maar ook om het raceteam onder z’n hoede te nemen. Het team van vier rijders bestaat uit Stefan Johansson, enduranceracer pur sang met een uitstekende staat van dienst als coureur voor Mazdaspeed tijdens de 24 Uur van Le Mans, Wolfgang Kaufmann, een Duitse coureur met een grondige kennis van de Nürburgring, Owen Mildenhall, een journalist die de Mazda MX-5 heeft gereden tijdens verschillende races in Engeland en Teruaki Kato, winnaar van de Japanse Roadster Party Race.
De iconische Mazda MX-5 symboliseert het beste de filosofie van Mazda als autoproducent en zijn onvermoeibaar streven naar rijplezier. Sinds de start van de verkoop in 1989 zijn er meer dan 940.000 eenheden van verkocht en het model wordt erkend door Guinness World Records als ‘s werelds best verkochte tweezits open sportauto (meer dan 900.000 verkochte exemplaren). De lichtgewicht roadster zal in de race optimaal gebruik maken van zijn buitengewoon goede Jinba-Ittai (‘ruiter en paard als één’) dynamische rijeigenschappen om de uitdaging aan te gaan met zijn concurreren in één van de meest prominente competities voor amateurracers in de wereld, de 24 Uur van de Nürburgring.
Mazda ondersteunt raceteams en autosportevenementen in zijn streven om meer en meer klanten in staat te stellen te genieten van sportief rijden en om een speciale band tussen hen en het merk Mazda te realiseren.

Voor 22 euri rijdend de wereld rond

image004Nederlandse studententeams veroveren met hun waterstofwagens plaats een en twee in de zuinigheidswedstrijd Shell Eco-marathon Europa. Het beste team reed ruim 65 keer zuiniger dan de huidige generatie volledig elektrische auto’s. In totaal reden 198 teams uit Europa en Afrika op het speciaal aangelegde stratencircuit op de openbare weg rond Ahoy, Rotterdam. Het evenement heeft in vier dagen ruim 40.000 bezoekers getrokken.

De studenten hebben zich niet uit het veld laten slaan door een nieuwe uitdaging dit jaar: de rijrichting op het circuit is veranderd waardoor zij hun rijstrategie hebben moeten herzien. De Hogeschool van Amsterdam prolongeert haar winnaarstitel in de prototypeklasse voor waterstofauto’s. Team H2A klokte 428,5 kilometer op één kilowattuur en vestigen daarbij een all-time record voor Shell Eco-marathon. Hun auto is zo zuinig dat hij de wereld rond zou kunnen rijden voor nog geen 22 euro aan elektriciteit. Eco-Runner Team Delft eindigt op de tweede plek in dezelfde categorie met 396,9 kilometer op één kilowattuur.

Studenten van de Hogeschool Arnhem en Nijmegen zijn er voor het eerst in de Nederlandse geschiedenis van de competitie in geslaagd om een kenteken te krijgen van de RDW. Met een score van 61,9 kilometer op één kilowattuur eindigen zij als derde in de UrbanConcept waterstof klasse met het zuinigste voertuig op de Nederlandse weg.

Europese baanrecords gesneuveld
Het eerste zuinigheidsrecord sneuvelde al op dag een van de competitie. Het Franse topteam La Joliverie brak met het voertuig ‘Microjoule’ in hun eerste run het oude baanrecord om het de dag daarop nogmaals te verbeteren met een score van 3.314,9 km/l. Met hun voertuig zou je omgerekend met 12,5 liter de wereld kunnen rondrijden. Shell en de gemeente Rotterdam kijken ernaar uit om het evenement volgend jaar weer op het stratencircuit rond Ahoy te organiseren.

Naast de studentencompetitie was ook Shell Energy Lab weer te bezoeken in Ahoy; een technisch walhalla voor jong en oud. 11.000 leerlingen uit alle hoeken van het land bezochten dit jaar het interactieve energiefestival en beleefden daar een spannend en educatief avontuur in een wereld van energie en mobiliteit. Aan de hand van interactieve attracties konden jong en oud zelf proefjes uitvoeren en zo onder meer de wetenschap achter energie ontdekken. Met Shell Energy Lab wil Shell samen met partners jeugd enthousiasmeren voor techniek en hen laten zien hoe uitdagend een baan in de technische sector is.

General Motors boeteplichtig voor late reactie problemen…

Chevrolet logoHet Amerikaanse ministerie van transportzaken heeft General Motors een monsterboete opgelegd van 35 miljoen US Dollars voor het niet tijdig reageren op problemen met het contactslot biij een aantal van haar modellen. Er is veel kritiek op de leiding van GM die veel van de intussen bekende problemen een tijdlang heeft getracht onder het tapijt te vegen en te negeren. Dit leidde uiteindelijk tot zeker 13 doden onder inzittenden of andere slachtoffers. Dit wordt in de V.S. gezien als een compleet negeren van de daarvoor geldende wetgeving. De verwijten gaan ook al richting de nieuwe CEO van General Motors, Mary Barra, die persoonlijk van de problemen heeft geweten maar niets ondernam om potentieel gevaarlijke situatie voor berijders van de door GM geleverde auto’s te vermijden. Buick-f498x333-F4F4F2-C-4aee296d-297517Het Ministerie heeft ook aangekondigd dat GM onder de loep zal worden gelegd op terreinen die te maken hebben met veiligheid en mogelijke problemen. GM ontkent deze tot op de dag van vandaag als zaken die van belang zouden zijn. Intussen lopen er ook de nodige rechtszaken tegen GM die zijn aangespannen door voor slachtoffers en eigenaren van een auto die door GM is geleverd. Als gevolg van alle problemen zijn de aandelen van GM in waarde gedaald. En dat is weer slecht nieuws voor de aandeelhouders…..

Nissan komt met nieuwe Pulsar…

Teaser-16-meiNissan keert terug in het C-segment met een geheel nieuw model met de naam Pulsar. De nieuwe, ruime vijfdeurs hatchback wordt morgen onthuld. Nissan heeft de nieuwe Pulsar specifiek op de eisen van de Europese autokopers afgestemd. De productie van de Pulsar vindt plaats in Nissans fabriek in Barcelona, Spanje.

Met de Pulsar keert Nissan terug in het C-segment – het op een na grootste segment van de Europese automarkt. De nieuwe Nissan is ontworpen volgens de strenge kwaliteitsnormen en vanuit de innovatieve benadering die de Nissan-modellen van nu kenmerken. Vanaf komend najaar staat de Pulsar bij de Nissan-dealers. De naam Pulsar neemt een belangrijke plaats in op de tijdlijn van Nissan. De fabrikant gebruikte de naam voor het eerst in 1978, voor varianten van de Cherry, de Sunny en de Almera voor de Aziatische en Australische markt. Vroeg in de jaren negentig werd de naam ook in bepaalde Europese landen gebruikt voor de Nissan Sunny.

De officiële onthulling van de Pulsar is morgen live te volgen via www.nissan.eu/awesome.