Ook Duitse verkopen dippen nu

OLYMPUS DIGITAL CAMERAWas men aan het einde van vorige maand nog optimistisch dat de dip in de Duitse autoverkopen voorbij zou zijn, mei gaf dat vertrouwen een fikse deuk. De markt bij de oosterburen dook ineens 10% onder die van vorig jaar. Dit heeft zijn effecten op de totale verkopen van alle motorvoertuigen tussen januari en mei. Daar lopen de Duitsers nu ook al bijna 9% achter op vorig jaar en dat is geen goed nieuws voor fabrikanten en importeurs. Toch zijn er ook nog winnaars. Porsche bijvoorbeeld dat haar omzet juist zag stijgen met ruim zes procent. Maar dat is wel een van de uitzonderingen op de regel. Het zo gekwelde Opel kreeg een verlies van ruim 16% om de oren, waar Audi het met bijna 10% verlies nog redelijk binnen de perken hield. Kijken we naar de cijfers over vijf maanden zien we dat merken als Lancia (-59%), Alfa Romeo (-58,4%) en Lexus (-50%) buitengewoon slecht doen in de Duitse markt van 2013. Maar er zijn in die vijf maanden ook winnaars te zien. Zo stegen Dacia (19,2%), Jaguar (112,6%), Land Rover (31,3%), Mazda (72,7%) en Seat (28%). Daar zijn allerlei redenen voor te vinden, maar toch. Lichtpuntjes moet je koesteren in een toch wat duister Duits verkoopjaar….(AMuS)

Lees ook:Duitse markt krabbelt iets overeind…
Lees ook:Europese verkopen dalen dramatisch….
Lees ook:11 maanden personenautoverkoop – nog steeds geen herstel…
Lees ook:Europese autoverkopen; verlies loopt terug
Lees ook:Flink verlies Europese autoverkopen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.