Europese autoverkopen; verlies loopt terug

Met dank aan de stimuleringsmaatregelen van de Duitse en Franse regeringen zijn de verliezen in mei beperkt geblezen. Compacte modellen zijn nu zeer in trek...

Met dank aan de stimuleringsmaatregelen van de Duitse en Franse regeringen zijn de verliezen in mei beperkt geblezen. Compacte modellen zijn nu zeer in trek...

De afgelopen maand mei heeft veel goed gemaakt van de in de maanden daarvoor opgelopen verliezen t.o.v. vorig jaar. Nog steeds werden een kleine vijf procent minder nieuwe auto’s geregistreerd dan een jaar eerder in deze lentemaand, maar het verlies is duidelijk een stuk minder dan in de afgelopen maanden het geval was. Het zijn de Duitse en Franse automarkten die enige correcties aanbrengen in de verder nog steeds omzet verliezende Europese autohandel. Met name bij de oosterburen is de handel, met dank aan de vrijgevige overheid die een ruime sloopregeling toepaste, ruim 40% gestegen. In Frankrijk waar ook stimulering van de handel plaatsvindt is de stijging 11 procent. Absoluut dieptepunt in de Europese autoverkopen vinde we in de maand december van 2008 toen het verlies 27% bedroeg. Sindsdien is er over het gehele gebied gezien nooit meer winst geboekt, maar het verlies daalde wel. Duitsland alleen is overigens goed voor een kwart van alle verkopen.

Lees ook:Europese autoverkopen dalen minder door sloopsubsidies
Lees ook:Autoverkopen 1e kwartaal – 10 procent verlies!
Lees ook:Opel had een goede januarimaand
Lees ook:Europese automarkt 2009
Lees ook:Europese autoverkopen; voor het eerst een plusje!

2 reacties op “Europese autoverkopen; verlies loopt terug

  1. Leo

    @Sjors – Het negatieve nieuws uit de branche komt elke dag op mij af. Maar als er dan al lichtpuntjes zijn voor deze zo gekwelde bedrijfstak moeten we het ook objectief benaderen. En dat doe ik….liever dan al dat crisisdenken….

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.