Duitsers blijven ‘eigen waar’ trouw…

VW-Golf-VII-Passat-B8-Rueckruf-474x316-d4c827974b69b635Elk jaar kijken we even over de grens van ons land om te zien in hoeverre de Duitsers hun autokeuze laten afhangen van de herkomst van het aangeboden merk of model. Nou, dat beeld wijzigt zich maar weinig. Duitsers blijven hun eigen merken graag trouw. Importmerken hebben het lastig daar, met uitzondering van Skoda dat als enige importmerk binnen de top 10 over het eerste halfjaar van best verkopende modellen te vinden is met de Octavia. Meest verkochte auto bij de oosterburen is nog steeds de VW Golf. Skoda-Octavia-4x4-Limousine-fotoshowImage-df570334-819386Daar zijn ze gek op in de BRD. Zo zeer zelfs dat nummer 2 op de ranglijst, de VW Passat, 2,5 keer zo weinig wordt verkocht als die ook bij ons populaire compacte VW. Verder zien we Mercedes, Audi, BMW, maar geen vreemde merken. Die zitten ergens op plaats 24, waar de Fiat 500 is te vinden. De hoogst genoteerde Japanner is de Nissan Qashqai op plek 32. Franse en Koreaanse auto’s moeten helemaal rekenen op weinig populariteit. De eerste Fransoos (Renault Clio) staat op 38, de Hyundai ix35 op 39. Kortom, heel anders dan bij ons zijn die Duitsers meer gevoelig voor dat ‘Made in Germany’ logo dan alleen een prijs of fiscale aftrekbaarheid. Overigens is het voor Duitse autokopers ook heel lastig om te kiezen voor een hybride of EV. Die kom je eigenlijk niet tegen in de top 50 van best verkopende auto’s….zegt veel! (AMuS)

Lees ook:Duitsers blijven gek op eigen merken…
Lees ook:Eigen waar eerst, Duitsers blijven Made in Germany trouw!
Lees ook:VW maakt de dienst uit in Duitsland
Lees ook:Duitse smaak veranderde weinig
Lees ook:Toyota Aygo op afstand best verkochte Japanner

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.