Toyota zet Verso op hoger niveau…

Parijs was het podium voor de nieuwe Toyota Verso. De MPV werd door de Japanners stevig onder handen genomen, zowel van binnen, van buiten àls ook onderhuids. Daarbij lag de focus op verfijning. Maar wat het meeste in het oog springt is de nieuwe, krachtig getekende neus die geheel in lijn is met de signatuur van Toyota’s nieuwe modellen. De Verso staat begin volgend jaar bij de dealers. Tegen die tijd wordt ook de prijs bekend gemaakt.

De nieuwe Verso is direct herkenbaar aan het gewijzigde ontwerp. De kenmerkende ondergrille in de voorbumper wordt aangevuld door een kleiner exemplaar tussen de nieuwe, agressiever vormgegeven koplampen. De flanken van de nieuwe Verso behouden de voor het huidige model zo kenmerkende, tweeledige styling. Nieuw ontworpen lichtmetalen wielen zijn leverbaar in 16 en 17 inch diameter. Aan de achterzijde valt de onder de bumper geplaatste windgeleider op.
Het herziene interieur van de Verso is voorzien van zacht aanvoelende materialen en verchroomde sierstukken. Het instrumentenpaneel is opnieuw ingedeeld voor optimale afleesbaarheid. Ondanks zijn compacte afmetingen biedt de Verso in zijn klasse achterin de meeste ruimte. De achterpassagiers hebben tot aan de voorstoelen maar liefst 975 millimeter ruimte tot hun beschikking. Samen met het Toyota Easy Flat-7-systeem en een tweede achterbank die over een lengte van bijna 20 centimeter te verschuiven is, geeft hen dat bijzonder veel flexibiliteit.

Toyota biedt de nieuwe Verso aan met keus uit drie motoren. De 2.0 D-4D direct ingespoten dieselmotor heeft een vermogen van 93 kW (126 pk), een lager verbruik en een 10 g/km lagere CO2-uitstoot dan voorheen: 130 g/km. Ook zijn er twee benzinemotoren: een 1.6 met 97 kW (132 pk) en een 1.8 met 108 kW (147 pk). Alledrie zijn ze gekoppeld aan een handgeschakelde zesversnellingsbak. Laatstgenoemde motor is ook leverbaar met een verbeterde versie van de CVT-automaat. De rijeigenschappen van de Toyota Verso zijn duidelijk verbeterd. De torsiestijfheid van de carrosserie is verhoogd en de voorwielophanging zorgt nu voor nog meer rijcomfort. Verder biedt de stuurbekrachtiging meer gevoel dan voorheen. Inzittenden ervaren minder geluid in het interieur dankzij geluiddempende maatregelen.

Lees ook:Toyota verfrist de Verso-S
Lees ook:Toyota geeft prijs voor de nieuwe Verso
Lees ook:Japanner met Beiers hart; Toyota Verso!
Lees ook:Prius Verso gaat Alpha heten…
Lees ook:VW brengt de Golf Variant Alltrack

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.