Nissan mag zich als groen merk profileren

Nissan Leaf - elektroauto - in serie gebouwdNissan behoort tot de vier milieuvriendelijkste merken ter wereld. In de lijst van ‘Best Global Green Brands 2014’ is Nissan van de vijfde naar de vierde positie gestegen. Deze lijst is samengesteld door Interbrand, ‘s werelds grootste merkenadviesbureau.

Interbrand rangschikt merken op basis van hun milieubeleid en op basis van het oordeel dat klanten hebben. Nissan is marktleider in het segment van elektrische auto’s en is wereldwijd betrokken bij de realisatie van laadinfrastructuur en duurzaamheidsdoelstellingen van overheden.

Met een top-4 notering in de lijst van Best Global Green Brands 2014 is Nissan een plek gestegen ten opzichte van 2013. In dat jaar steeg Nissan maar liefst zestien plaatsen, waarmee het de snelste stijger was en voor het eerst de top-10 binnentrad.

‘Steeds meer mensen kopen producten van merken waarop zij kunnen vertrouwen’, zegt Roel de Vries, Vice President Global Marketing bij Nissan. ‘De resultaten van Best Global Green Brands is een weerspiegeling van onze wereldwijde inspanningen ten behoeve van een beter milieu. Dat Interbrand ons als vierde plaatst, bewijst dat wij op de goede weg zijn.’

Elektrisch aangedreven voertuigen stoten geen CO2 uit en worden direct erkend als milieuvriendelijk. De Nissan LEAF is met meer dan 120.000 exemplaren het bestverkochte elektrische voertuig in de geschiedenis. In 2013 nam de LEAF nagenoeg de helft van het wereldwijde EV-marktaandeel voor zijn rekening. Inmiddels heeft Nissan zijn tweede elektrische auto gelanceerd. De Nissan e-NV200 is een emissievrije bestelauto met een aanzienlijk lagere kilometerkostprijs dan bedrijfsauto’s met een verbrandingsmotor. Bovendien is de e-NV200 hét emissievrije alternatief voor stedelijk transport en taxibedrijven.

Nissan is ook betrokken bij de uitbreiding van de wereldwijde laadinfrastructuur. Het merk streeft ernaar om het aantal laadstations in grote Amerikaanse steden in de komende achttien maanden te verdrievoudigen. In Japan zijn al meer dan zesduizend openbare oplaadpalen in gebruik en in samenwerking met diverse marktpartijen worden dat aantal verder vergroot. In Europa zijn circa 1.100 snelladers operationeel.

Tevens werkt de fabrikant samen met de overheid van Bhutan om het merendeel van haar wagenpark te vervangen door 100% elektrische voertuigen. De Nissan LEAF is gekozen als dé auto van de Bhutanese regering en als nationale taxi voor in de hoofdstad Thimphu.

Lees ook:Hyundai steeds meer gewaardeerd als merk…
Lees ook:KIA blijkt sterk merk…
Lees ook:Toyota blijft meest waardevolle automerk…
Lees ook:Toyota’s groene imago
Lees ook:Ford is ook lekker groen….

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.