Toyota blijft meest waardevolle automerk…

Toyota CEOToyota is het waardevolste automerk ter wereld. Dit concludeert het gerenommeerde merkenadviesbureau Interbrand. Dat stelt jaarlijks de ‘Best Global Brands’ samen, een lijst van 100 merken gerangschikt naar merkwaarde. Toyota is vertegenwoordigd met een waarde van 53,6 miljard dollar, een stijging van 9 procent in vergelijking tot vorig jaar. Het is voor de 13de achtereenvolgende keer dat Interbrand Toyota uitroept tot het waardevolste automerk ter wereld.

Al sinds 2004 – het jaar waarin Interbrand met de ‘Best Global Brands’ begon – is Toyota elk jaar het waardevolste automerk ter wereld. Een koppositie die Toyota onder meer te danken heeft aan zijn Towards Zero Emission visie op een toekomst zonder schadelijke emissies. Toyota staat verder goed bekend om zijn uitgekiende managementfilosofie en zijn uitgebreide aanbod aan hybride-modellen, aldus Interbrand.

Lees ook:Toyota meest waardevolle automerk…
Lees ook:Hyundai steeds meer gewaardeerd als merk…
Lees ook:Toyota’s groene imago
Lees ook:KIA blijkt sterk merk…
Lees ook:Toyota meest waardevolle automerk

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.