Mooie resultaten Toyota Europa

02_Toyota-Auris-achteraanzicht-schuin-0912Toyota en luxe-zusje Lexus doen het goed in Europa. Met name de vele hybridemodellen vinden gretig aftrek in ons deel van de wereld. Niet in de laatste plaats omdat Europeanen kritischer zijn over de uitstoot van co-2 gassen en overheden dat soort wagens nog wel eens fiscaal wil bevoordelen. In drie maanden tijd zetten de Japanners bijna 200.000 auto’s weg van beide merken, waarvan bijna 40.000 hybrides een steeds belangrijker onderdeel van de totale verkopen uitmaken. En dan te bedenken dat Toyota niet eens in alle landen van dat soort wagens levert. Soms komen die pas veel later dan bij ons in Nederland het geval is elders op de markt. Full-Hybrid-Toyota-Prius-Wagon-exterieur-20-In totaal heeft Toyota in alle landen een gemiddeld marktaandeel van 4,5% en dat is een prima resultaat. Ondanks het feit dat de meeste Europese markten flink zijn gedaald onder invloed van de wereldwijde economische crisis, stijgt het aandeel van Toyota in Europe flink. Vooral de Toyota Auris, opvolger van de fameuze Corolla, doet het goed. Opvallend is ook dat het merk het ook prima doet in voormalige Sovjet-Republieken als Kazakhstan, Oekraine en in de Kaukasus. Ook in Rusland zelf worden flink veel Toyota’s verkocht.

Lees ook:Geen kwaad woord over Lexus….ook niet als occasion…
Lees ook:Toyota’s succesvolle Europese cijfers…
Lees ook:Toyota had een goed jaar
Lees ook:Toyota groeit in Europa flink…
Lees ook:BMW jubelt over april

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.