Opel Astra vierdeurs; familie nu compleet….

Met de nieuwe vierdeurs, de nieuwe geavanceerde motoren en systemen én de opgefriste vormgeving verbetert Opel haar compacte middenklasser en wordt het nieuwe Astra-aanbod nog sportiever en veelzijdiger. De scherpere uitstraling aan binnen- en buitenkant benadrukt de sportiviteit en technische troeven van de compacte autolijn. Met de nieuwe vierdeurs, de vijfdeursvariant, de Sports Tourer, de driedeurs GTC en, niet te vergeten, de high-performance OPC-versie, is de Astra-familie nu compleet.

Geavanceerde motoren komen beschikbaar die de komende zes maanden het scala aan aandrijvingsmogelijkheden van de Astra zullen versterken. De nieuwe Astra OPC, die nu al besteld kan worden met zijn 2.0 benzinemotor met turbocompressor en directe inspuiting, belooft heel veel plezier achter het stuur. Met een vermogen van 280 pk en een maximumkoppel van 400 Nm, is de Astra OPC niet alleen de krachtigste, maar ook de snelste Astra: de auto kent een topsnelheid van 250 km/u en snelt vanuit stilstand in slechts 6,0 seconden naar 100 km/u. De snelste Astra met dieselmotor ooit is vanaf de herfst verkrijgbaar: de nieuwe 2.0 BiTurbo CDTI met een vermogen van 195 pk en een indrukwekkend koppel van 400 Nm kenden we al van de Insignia, maar nu wordt de sequentiële BiTurbo-motortechnologie voor het eerst geïntroduceerd in het compacte middensegment. Deze motor wordt aangedreven door twee samenwerkende turboladers en garandeert uitstekende prestaties met een laag brandstofverbruik in de Astra vijfdeurs, de Sports Tourer en de GTC. Deze drie verschillende carrosserievarianten bieden een ongekend brede keuze uit high-performance dieselmodellen in het compacte segment.

Tevens is de reeds bestaande 1,4-liter turbobenzinemotor met 140 pk doorontwikkeld. Deze motor is nu uitgerust met een “overboost”, waarmee de auto tijdelijk 10 procent meer koppel heeft, dat wil zeggen 220 in plaats van 200 Nm. Wat aandrijving betreft, heeft het nieuwe Astra-aanbod ook het nodige te bieden: vanaf de zuinigste Astra ooit, de 1.7 CDTI ecoFLEX (110 pk en 130 pk) met slechts 99 g/km CO2 (3,7 l/100 km) tot en met de sterkste dieselvariant met de nieuwe 195 pk BiTurbo CDTI-motor en de krachtigste Astra uit de geschiedenis, namelijk de nieuwe Astra OPC met 280 pk. Als we daar de 1.4 LPG-versie met turbocompressor (140 pk), die begin 2012 gelanceerd werd, aan toevoegen, zien we dat de Astra een aardig gevarieerde aandrijvingsaanbod in het compacte segment te bieden heeft. Bovendien wordt het gamma binnenkort verder aangevuld met de nieuwe generatie SIDI (Spark Ignition Direct Injection) ECOTEC benzinemotoren, met een cilinderinhoud van 1,6 liter en turbocompressor. Deze motoren zijn niet alleen uiterst efficiënt maar staan ook garant voor maximaal rijcomfort. Dus wie voor een Opel Astra gaat, kan maar het beste even langs gaan bij de Opel-dealer, want het is zoveel informatie dat ik dan wel vier of vijf verhalen zou moeten schrijven. Praten is op dat punt sneller…..

Lees ook:Superstoelen voor nieuwe Astra OPC…
Lees ook:Meer dan vlotte Astra; de OPC!
Lees ook:Opel brengt de Astra Sports Tourer…
Lees ook:AMG-A-Klasse, niet voor watjes!
Lees ook:Opel’s zelfonstekende krachtpatser…

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.