Focus Tournier in beeld

FordFocusstation

Ford liet in Geneve voor het eerst de combiversie zien van de nieuwe Focus. Eerder al gingen de doeken af van de hatchback en de sedan, nu is de ruime en in ons land razendpopulaire stationcar aan de beurt. Overigens zou hij volgens opgave niet eerder dan volgend jaar leverbaar worden. Wellicht dat men aan andere markten dat de onze voorkeur geeft. Anders is het nauwelijks te verklaren dat Ford zo ver vooruit al laat zien hoe die Tournier er uit zal zien. Ford biedt straks keuze uit een flink aantal motoren. De nieuwe Focus krijgt een nieuwe generatie Ecoboost turbomotoren, die voor een gunstige CO2-uitstoot moeten gaan zorgen. Een 1,6 liter Duratec-krachtbron met 105 pk zal bij de instapper voor mororisering zorgen. Maar Ford verwacht meer van de nieuwe 1.6 Ecoboost-motor, die een maximaal vermogen van 180 pk op de voorwielen brengt. Een tweede optie is de 1.6 SCTi die ook met 150 pk in de showroom komt te staan. Daarnaast is er nog een 2.0 Ecoboost beschikbaar en een hele reeks diesels. Daarbij de nu al bekende, maar speciaal voor de nieuwe Focus aangepaste 1.6 en 2.0 TDCi’s met vermogens variĆ«rend van 95 tot 163 pk. Volgens woordvoerders bij Ford gaat de nieuwe Focus gemiddeld zo’n twintig procent zuiniger met brandstof omdan de huidige en nu nog leverbare Focus. Daaraan draagt ook de nieuwe PowerShift-transmissie met dubbele koppeling bij.

Lees ook:Ford gaat in Roemenie motoren assembleren…
Lees ook:Ford Focus 1.0 Ecoboost maakt vliegende start!
Lees ook:Ford succesvol met Ecoboost motoren…
Lees ook:Ford geeft prijzen voor S-Max en Galaxy
Lees ook:Ford test Focus SUV

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.