Facelift Dacia Logan MCV

 De Dacia Logan MCV heeft nu een op de Sandero aangepast exterieur

Met een reeks uiterlijke veranderingen moet de Dacia Logan MCV nog meer kopers aan zich weten te binden. De auto is ongekend populair, meer dan 4700 exemplaren werden sinds de introductie in februari 2007 verkocht. Vooral aan particuliere klanten…

Ook de achterzijde is nu aangepast en de hele auto groeide twee hele centimeters door de nieuwe bumpers 

Dacia is zonder twijfel het meest succesvolle automerk van dit moment, ook al zijn de verkochte aantallen van deze Roemeense wagens nog geen partij voor de gevestigde orde. Toch staat het merk in de top 30 van best verkopende in ons land en blijkt de kwaliteit van de geboden waar boven elke twijfel verheven. Wie had dit ooit kunnen denken toen Renault meende dat er in Roemenie flink wat succes te behalen viel. In 2007 kwam de stationcarversie van de Logan uit en die versie werd een grote hit. Veel ruimte, zelfs mogelijkheden voor zeven inzittenden, voor de prijs waar je bij de meeste concurrenten een soort rijdende broodtrommel voor kunt aanschaffen. Wie er voor gaat moet niet zeuren over de als een klankkast functionerende plaatdelen, de bescheiden motorisering en een uiterlijk dat op zijn best opvallend genoemd kan worden. Maar Dacia gaat daar iets aan doen. De nieuwe MCV krijgt dezelfde snuit als de recent uitgekomen Sandero hatchback en oogt daardoor duidelijk iets vlotter. De MCV krijgt nu een chromen en wat grotere grille, zit er een nieuwe voorbumper op de auto en krijgt hij ook wat grotere koplampunits. Ook de achterbumper is nieuw ontworpen en brengt met zich mee dat de Logan MCV nu twee hele centimeters langer is dan zijn voorganger. Het interieur is ook beetgepakt en is nu gelijk aan dat van de Sandero, maar dan wel in de Laureate-uitmonstering, waarin ook twee zijairbags zijn opgenomen. De ruime Dacia stationcar blijft het zelfde goedkope prijskaartje behouden, ondanks de facelift en gaat voor € 9995,- over de ‘plank’. Voor de luxere versies moet wel meer worden betaald, dat komt zeker voort uit het feit dat die Sandero-snufjes worden geleverd in de duurdere Ambiance en Laureate uitvoeringen. Overigens blijkt dat Dacia zich vooral blijkt te vestigen in aandacht van particuliere klanten. Die hebben met de Dacia duidelijk een keuze tussen een tweedehands auto van rond de tien mille of een nieuwe Dacia met veel ruimte en de voorkeur van de doelgroep gaat dan al snel naar de nieuwe Roemeen. Vanaf november a.s. kunt u voor de nieuwe Logan MCV terecht bij de 65 verkooppunten van het merk.      

Lees ook:Dacia zet Logan MCV in bij wedstrijd…
Lees ook:Dacia trots op groei in krimpmarkt..
Lees ook:Dacia voor Excelsior
Lees ook:Dacia verrast met nieuwe Logan MCV
Lees ook:Dacia zet leuke MCV Stepway bij de dealer..

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.