Dacia verrast met nieuwe Logan MCV

Na de nieuwe Dacia Sandero en Sandero Stepway vult Dacia haar aanbod aan met de nieuwe Logan MCV, een grote break voor een kleine prijs. Shockingly affordable! De oude LOgan MCV was ooit het best verkopende model van de Roemenen toen onze regering nog geen subsidies verstrekte op klein en zuinig. Veel particulieren en kleine zelfstandigen zagen wel iets in deze enorm grote auto die weliswaar akelig Dacia-achtig was vormgegeven, maar krankzinnig veel auto voor het geld bood. Met de nieuwe Logan rekent het budgetmerk af met dat ouderwetse uiterlijk.

De eerste Logan MCV is in 2006 geïntroduceerd. Dacia heeft er inmiddels bijna 340.000 exemplaren van op de markt gebracht in zo’n veertig landen. Op basis van dit succes en na het vernieuwen van de Sandero en Sandero Stepway, breidt Dacia het aanbod uit met de nieuwe Logan MCV. Het nieuwe model is vanaf het tweede kwartaal van dit jaar te bestellen. en komt vermoedelijk ergens in de herfst ook bij ons op de weg.

Die nieuwe Dacia vult het aanbod gezinsauto’s aan met deze nieuwe break voor een kleine prijs. Na de lancering van de Lodgy (de modulaire MPV met vijf tot zeven zitplaatsen) en de Dokker (de Ludospace met vijf zitplaatsen voor particuliere en zakelijke klanten), bevestigt de nieuwe Logan MCV dat hij nog steeds thuis hoort tussen de ruime en praktische auto’s. Deze vijfzits break richt zich op klanten die op zoek zijn naar een grote auto – zowel qua ruimte als laadvermogen – die zowel comfortabel als praktisch is. Een extra pluspunt is dat de nieuwe Logan MCV efficiënt is en weinig verbruikt (3,8 l/100 km, voor de dieselversie).

De nieuwe Logan MCV heeft de nieuwe stilistische identiteit van het Roemeense merk. Het ontwerp straalt robuustheid en kracht uit.
Met zijn grote afmetingen (4,49 m lang en een bagageruimte van 573 liter) ontstaat een record aan ruimte en laadvermogen (430 mm langer dan de nieuwe Sandero). Dat biedt de mogelijkheid om in stijl voorwerpen met een lengte van 2,7 m te vervoeren.
De nieuwe Logan MCV heeft een vlot en energiek design, dat door gebruik van zwarte elementen boven de achterlichten wordt versterkt.
Een ruim, functioneel en rationeel interieur
Naast de robuustheid die door de carrosserielijn wordt geaccentueerd is de waarneembare kwaliteit van het interieur bij de nieuwe Logan MCV verder verbeterd. Het interieurdesign sluit aan bij het exterieur.
Dacia heeft naar eigen verklaring extra aandacht besteed aan de binnenruimte van de nieuwe Logan MCV, om zo te voldoen aan de verwachtingen van klanten die op zoek zijn naar gebruiksgemak.
De rijpositie is comfortabel; het stuurwiel en de bestuurdersstoel kunnen worden afgesteld (afhankelijk van de versie). De ergonomie wordt versterkt door het praktische karakter en het gebruiksgemak van de auto: alle bedieningsorganen bevinden zich binnen handbereik van de bestuurder, vlak naast of direct op het stuur.

Het interieur is volledig ontworpen voor zoveel mogelijk rijplezier, met talrijke handige en goed toegankelijke opbergruimtes, zoals de opbergvakken in de voor- en achterportieren, de insteekvakken of de opbergruimte bovenop het dashboard. In totaal biedt de nieuwe Logan MCV zestien liter opbergruimte in het interieur. De bagageafdekhoes (afhankelijk van de versie) bevat een vast hard gedeelte met een opbergvak als extra opbergruimte. De achterbank is standaard 1/3-2/3 neerklapbaar. Over prijzen, uitvoeringen en kleuren zal Dacia de Nederlandse klanten in de toekomst nog informeren. Maar voorlopig moeten we constateren dat het model weer aardig bijdetijds is en weer een paar jaar mee kan.

Lees ook:Dacia’s nieuwe gamma in Parijs..
Lees ook:Automaten en meer luxe bij Dacia
Lees ook:Nieuwe dieselmotor en prijzen Dacia
Lees ook:Dacia facelift haar Sandero en Loganreeks…
Lees ook:Dacia geeft prijzen actiemodel…

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.