Audi A6 beste auto uit Dekra-pechonderzoek

Als je alle noteringen bekijkt en dan ook nog eens de ongevoeligheid voor pech, is de Audi A6 de beste auto van Duitsland in 2009!

Als je alle noteringen bekijkt en dan ook nog eens de ongevoeligheid voor pech, is de Audi A6 de beste auto van Duitsland in 2009!

De Dekra, wereldleider en toonaangevend op het gebied van autokeuringen, maakte de resultaten bekend van haar Duitse onderzoek naar merken en modellen die het minst pechgevoelig zijn. Daarbij werden maar liefst vijftien miljoen auto’s meegenomen in een uitgebreide analyse naar pechgevoeligheid in bepaalde perioden van gebruik. Van 0-50.000km, van 50-100.000km, en van 100-150.000km. Daarbij kwamen opmerkelijke zaken naar voren. Los van het feit dat Duitse fabrikanten en modellen significant beter scoren dan andere fabrikanten blijkt ook dat kleine auto’s, over het algemeen pechgevoeliger zijn dan grotere modellen. Zeker als de kilometerstand oploopt blijkt dat veel kleine auto’s de belastingen minder goed doorstaan. Wie dus minder pech wil meemaken en om een of andere reden tweedehands gaat kopen, kan dus maar beter een wat grotere model uitkiezen en genieten van de ingebouwde kwaliteit van sommige merken. Opmerkelijk is ook dat die (vaak dure) pechgevallen vooral terug te vinden zijn bij de remmen, het onderstel, de besturing of de motor. Wie gevrijwaard wil blijven van pech onderweg doet er goed aan om eens te kijken naar een Fod S-Max of Galaxy, een Renault Clio III of Mazda 5. Ook de Skoda Octavia doet het bijzonder goed en wordt naarmate de leeftijd vordert zelfs steeds rijper en beter. Het volledige overzicht van dit interessante en goed onderbouwde Dekra-0nderzoek zet ik even onder dit logje neer.   

Opmerkelijke en voor sommigen wellicht schokkende resultaten uit dit Dekra onderzoek...

Lees ook:Dekra toont aan; Duitse auto’s bieden meer kwaliteit…
Lees ook:Duitse kopers kiezen ‘Deutsch’…
Lees ook:ADAC; Mercedes minst pechgevoelige auto’s
Lees ook:Prius weer meest populaire hybride-auto
Lees ook:IQ korting op pechhulp

7 reacties op “Audi A6 beste auto uit Dekra-pechonderzoek

  1. S.Nipper

    Blijkt dat de Combi niet geschikt is met trekhaak alleen als de vering wordt aangepast.Is nooit verteld tijdens de verkooppraatjes.Kost €250 extra kosten koper.De trekhaak is al zovaak op de straat blijven steken dat hij al begint te roesten.Ook de Superb blijkt hier last van te hebben.

      /   Beantwoorden  / 
  2. Leo

    @S.Nipper – Van de problemen met trekhaken voor o.a. de Skoda Superb is mij niets bekend. Navraag bij dealers en een mij bekende gebruiker van een Superb die elk jaar uitgebreid met caravan en bagage op vakantie gaat komt geen als door u geschetst beeld naar voren. Over Audi hebben wij geen informatie kunnen krijgen..

      /   Beantwoorden  / 
    1. S.Nipper

      Het gaat om de Superb Combi die binnenkort uitkomt deze zal misschien dezelfde problemen hebben als mijn Octavia Combi.Het is meer preventief dat als iemand een Superb Combi gaat kopen hier navraag naar kan/moet doen en bv in het koopcontract kan laten opnemen dat bij gebreke de vering achter op kosten van de dealer aangepast kan worden.Dit geldt dus voor Combi uitvoering met trekhaak.
      Mvgr S.Nipper

        /   Beantwoorden  / 
  3. Leo

    @S.Nipper – Gezien de ervaringen bij zustermerk Audi zal men juist bij Skoda vermoedelijk de zaken beter voor elkaar brengen. Ik verwacht niet zoveel problemen rond de intro van de Superb Combi.

      /   Beantwoorden  / 
    1. S.Nipper

      Ik heb een reactie van de redactie van autozine.nl gekregen ivm het testen van de Octavia en Superb Combi om ook eens te testen met trekhaak en personen achterin ivm het doorslaan naar achteren Zie hieronder.
      Uw aanbeveling is duidelijk, maar helaas niet uitvoerbaar. De testauto’s
      worden beschikbaar gesteld door de autofabrikant en deze zijn in 99,9%
      van de gevallen niet voorzien van een trekhaak. Het is ons niet
      toegestaan testauto’s te modificeren. Rondrijden met vier personen zou
      een test veel te kostbaar maken; houd er rekening mee dat er dan vier in
      plaats van twee personen moeten worden betaald.

      Het wil echter niet zeggen dat een auto niet grondig getest wordt. De
      nadruk ligt echter op weggedrag, comfort, prestaties en verbruik. Ook
      wordt grondig gekeken naar ergonomie en ruimte.

      Wanneer een stationcar in Nederland wordt getest (zie het kenteken van
      de betreffende auto op de foto), dan wordt er daadwerkelijk met bagage
      gereden.

      Ik ben u dus zeer erkentelijk voor de melding op het forum, daar kunnen
      vele potentiele Octavia-kopers hun voordeel mee doen.

        /   Beantwoorden  / 
  4. Leo

    @S.Nipper – Heeft u wel eens gekeken bij de ANWM-Caravankampioen? Die testen volgens mij wel onder andere belasting en doen dat met alle merken. Ook Duitse autobladen willen nog wel eens wat bijzondere tests doen om te zien hoe een auto zich houdt onder zware belasting. Ik denk dat het echt te ver gaat om van autojournalisten of de door hen bediende media te verwachtendat ze elke auto onder alle denkbare condities gaan testen. Dat maakt het idd erg duur en zal de meerderheid van de lezers (de meeste auto’s worden meestal slechts door een enkele persoon bereden) minder interessant zijn.

      /   Beantwoorden  / 
  5. Leo

    ANWM=ANWB uiteraard!

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.