IQ korting op pechhulp

 Vroeger was het allemaal eenvoudig...kwam de wegenwacht nog op de motor naar je toe....

Het maakt niet uit waar u in rijdt, als u zelf maar goed bent oplgeleid. Dat is de redenatie van alweer een nieuwe pechhulpaanbieder op de Nederlandse markt.

Wilt u geholpen worden door deze heren? Dan wel even doorleren!  

Mocht u het idee hebben om met pech langs de weg te komen staan. Weet dan dat u een veel goedkopere pechhulp dan van de normaal gebruikte ANWB/Wegenwacht kunt regelen via National Academic. Maar niets is zonder prijs natuurlijk. U moet bij het aangaan van het abonnement wel even opgeven wat uw opleiding is (geweest). Bij deze hulpverlener redeneren ze namelijk langs het concept dat iemand met een wat hogere opleiding beter voor zijn auto zorgt. En daardoor is het risico op pech lager dan bij lager opgeleiden en dus kan de pechhulppremie omlaag. In de redenering van de aanbieder zal best wel ergens een kern van waarheid zitten, hoe discriminerend deze ook is, maar men gaat toch wel erg snel voorbij aan de zogeheten pechstatistieken uit binnen- en buitenland waaruit blijkt dat bij sommige merken en modellen de kans op pech, ondanks goed uitgevoerd onderhoud, toch flink hoger is dan bij andere. Want laten we wel zijn, je hoeft niet echt afgestudeerd te zijn om dan terug te lezen dat de meeste Japanse merken heel goed scoren en de meeste Amerikaanse, Engelse en Zuid-Europese merken duidelijk minder. Maar goed, het idee is aardig en als u dus Dr. Drs. Mr. Of Prof. voor uw naam heeft staan mag u zich melden bij deze verzekeraar.  

Lees ook:Honda meest betrouwbare merk….
Lees ook:ADAC; Mercedes minst pechgevoelige auto’s
Lees ook:Dekra toont aan; Duitse auto’s bieden meer kwaliteit…
Lees ook:Lexus zeer bedrijfszeker – blijkt bij JD Power!
Lees ook:Autopech meest gemelde pechgeval…

2 reacties op “IQ korting op pechhulp

  1. nico

    Op een andere blog heb ik al ‘s aangegeven dat ik trouw blijf aan de ANWB omdat die mijn auto in het verleden al twee keer via de trailer uit Frankrijk en Zwitserland heeft moeten terug brengen. Een gloednieuwe Austin Mini plat op de Gotthard en een zeer goed onderhouden Austin Glider met een gat in het blok (versnellingsbak) onder Parijs. Leo lijkt dus voor een deel gelijk te hebben met zijn betrouwbaarheidsclaim; maar dat was meer dan 35 jaar geleden. Ik ben geneigd de academici van deze wereld toch wat hoger in te schatten dan, laten we zeggen, gemiddelde rijders. Mijn ene buurman is drs. economie, rijdt Jaguar en is directeur/mede-eigenaar van een flink bedrijf. De andere buurman is ingenieur en schade-expert en mede-directeur van een schade-expertise bedrijf en rijdt in een Audi. Diens buurjongetje van 21 met petje-achterstevoren doet nog ‘iets’ met een vage studie en werkt wat, en rijdt af en toe voor in een enigszins doorgezakte Mazda 323 van een jaar of 15 oud. Hij lijkt zijn laatste centen uit te geven aan skirts, spoilers, privacyfolie, ‘n boom-boom-bas set en de onvermijdelijke dikke wielen en dieto uitlaat…Ik geloof dat ik National Academic wel snap maar misschien is ‘aantoonbaar, dus controleerbaar onderhoud’ wel het juiste
    ‘paspoort’ voor iedereen om een voordeeltje binnen te halen tegen ‘pech onderweg’.

      /   Beantwoorden  / 
  2. Leo

    @Nico – Het gaat mij meer om het verband tussen opleiding en mogelijke pech. Als de opleiding wordt vertaald naar …’dus succesvol en met een hoger inkomen’ waardoor een gebruiker minder kansen maakt op, pech doordat de eigenaar zijn auto meer technisch laat vertroetelen lijkt het logischer. Maar dat neemt niet weg dat het voorbij gaat aan de pechkansen bij sommige merken die helaas zelfs door het beste onderhoud van de meest intelligente en goed opgeleide eigenaren niet is weg te nemen….

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.