Zwitserse prijs voor slimme Subaru-systemen…

Subaru Eye-SightDe Zwitserse instantie TCS, equivalent van de Duitse ADAC en de Nederlandse ANWB, heeft drie noodremsystemen getest van drie verschillende automerken. Op alle testonderdelen wist de Subaru Outback, standaard voorzien van Subaru’s intelligente EyeSight, als enige steeds weer een aanrijding met het testobject te voorkomen. Ook onder moeilijke omstandigheden.

TCS bootste bij de test omstandigheden na die vergelijkbaar zijn bij het rijden in de stad. Dat betekent dat er met een snelheid van 25 tot 30 km/h op een obstakel werd afgereden. Om de test te bemoeilijken werden steeds andere hindernissen opgeworpen en werd beoordeeld of het systeem tijdig zou ingrijpen en een ongeluk zou weten te voorkomen. Zo werd onder meer een auto op het wegdek geplaatst waardoor het systeem later zicht op het object kreeg, werd de voorruit sterk bevuild, was het wegdek nat en werd er meteen na het starten van de motor op het object afgereden. De Outback doorstond de tests met zijn EyeSight-systeem zonder problemen. Op alle onderdelen kwam de auto tijdig tot stilstand en werd zo schade of letsel in geval van een voetganger, voorkomen.

Subaru Eyesight 2De TCS concludeert dat noodremsystemen absoluut aan te raden zijn en hun meerprijs waard zijn. De conclusie is extra goed nieuws voor Subaru’s EyeSight. Het systeem werkt niet alleen als beste, Subaru rekent bovendien geen meerprijs voor de voorziening. Het merk bewijst met deze test eens te meer serieus werk te maken van zijn ambitie om in 2020 het veiligste automerk ter wereld te zijn. In onafhankelijke tests, onder meer in Japan en Amerika, haalt het merk steevast de hoogste waarderingen.

EyeSight is momenteel standaard op de Subaru Levorg, een sportieve en ruime stationwagon van het merk en op de Subaru Outback, een veelzijdige crossover. Het systeem werkt met twee achter de voorruit geplaatste camera’s die werken als een paar extra ogen voor de bestuurder. Op het moment dat het systeem gevaar ziet en de bestuurder niet ingrijpt, zal EyeSight eerst waarschuwen. Bij het uitblijven van een reactie van de bestuurder zal EyeSight alles in het werk stellen om een aanrijding te voorkomen.

Lees ook:Extra ogen voor Subaru Levorg…
Lees ook:Subaru presenteert zich tijdens beurs in Utrecht…
Lees ook:Subaru pakt nieuwe Outlander uit in Geneve…
Lees ook:Subaru Levorg krijgt pluim bij crashtest…
Lees ook:Subaru zet in op nog meer veiligheid

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.