Audi blijft gewoon succesvol…

00_Audi_A4Audi heeft haar verkoopcijfers over 2016 wereldwijd zien groeien. Dit ondanks de in de media zo vaak opgeblazen ‘dieselschandaal’, waar ook het zustermerk van VW mee te maken kreeg.

Het merk met de ringen noemt de problemen waarmee men te maken heeft uitdagend en soms wat zorgelijk, maar wijst er ook op dat klanten het merk nog steeds trouw zijn en verder kijken dan dit ene incident dat door milieugroepen en bepaalde media wel erg wordt opgeblazen. Audi verkocht ondanks alles bijna 1,9 miljoen auto’s. Dat is een kleine 4 procent meer dan een jaar eerder. In de Verenigde Staten was die stijging 4 procent! In Groot-Britannië waren de resultaten 6,4 procent beter dan over 2015.

Audi A4 allroad Quattro 1 800_a160115-largeAudi heeft het dieselschandaal relatief goed doorstaan, stelt de zegsman. “De markt heeft in deze turbulente maanden haar sterkte bewezen. De klanten hebben er vertrouwen in dat we alles weer in orde maken.” Audi presenteert deze week pas officieel de verkoopcijfers over 2016, gelijk met moederbedrijf Volkswagen. De verwachting is dat het totale concern een plek zakt in de lijst met merken die de meeste auto’s verkopen. Maar dart zit hem dan vooral in moedermerk VW zelf, want de groepmerken deden het vrijwel allemaal beter dan een jaar eerder.

Lees ook:Audi’s geweldige juli-maand…
Lees ook:Audi; recordomzet, meer winst!
Lees ook:Toyota; Europese verkopen onder druk….
Lees ook:Audi ziet toekomst in nog meer SUV´s…
Lees ook:VW buigt het hoofd…..

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.