Toyota; Europese verkopen onder druk….

Toyota blijft vol vertrouwen dat het dit jaar met haar Europese verkopen wel goed zal komen. Dit ondanks het verlies van 6,4% aan omzet in het eerste kwartaal van dit jaar. Opvallend is wel dat waar het moedermerk zelf flink moest inleveren, haar luxe dochter Lexus het duidelijk beter deed dan over 2011 het geval was. Dit met dank aan een paar nieuwe (hybride)modellen die nieuwe klanten blijken te trekken voor het merk met de L in de grille. Lichtpuntjes zijn er overigens wel. De nieuwe Yaris doet het veel beter dan zijn voorganger, de omzet daarvan steeg met bijna twaalf procent. Ook de nieuwe Avensis trekt Europees gezien nieuwe klanten naar de dealers. Een omzetstijging met 7,2% is in dit segment van de markt opvallend. In Oost-Europa wordt met name de grote en hier vrijwel onbekende Camry goed verkocht, de verkopen van de laatste lichting van dit model steeg met 77%. Nieuwe modellen en een strakke aanpak van marketing en verkopen moeten in ieder geval bijdragen aan het gewenste resultaat; 835.000 verkochte eenheden aan het eind van dit kalenderjaar.

Lees ook:VW Bedrijfswagens boekt recordomzet!
Lees ook:GM doet het goed in Europa
Lees ook:Nederlandse autobranche groeide weer…
Lees ook:Europese verkopen flink gestegen
Lees ook:Volkswagen verkoopt meer bedrijfswagens…

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.