GM doet het goed in Europa

Cadillac is very much in demand in Russian markets 

General Motors publiceerde onlangs haar halfjaarcijfers voor 2008. Daaruit bleek dat men dankzij enorm stijgende verkopen in Oost-Europa, en dan met name in Rusland, teruglopende verkopen elders ruimschoots wist te compenseren…..

Ook de Hummers zijn geliefd in Rusland 

General Motors doet het goed in Europa. In de afgelopen zes maanden verkocht het concern 1.1160.000 auto’s in deze zwaar bevochten markt en dat zorgde voor een marktaandeel van alle merken die men aanbiedt van 9,5%. De grootste groei zit in Oost-Europa waar de verkopen met 58% stegen naar 220.400 auto’s. Chevrolet verkocht 24% meer tot een record van 268.200stuks. Of dit nu Koreaanse of Amerikaanse Chevy’s zijn vertelt het verhaal niet. Grootste stijging vond plaats in Rusland waar maar liefst 60% winst werd geboekt en het marktaandeel van GM Nu ligt op 11.3%. Daarbij zag Opel haar omzet in de Russische Federatie verdubbelen, steeg Saab met 81 procent en Chevrolet met 49 procent. Russen blijken ook gek op Cadillacs en Hummers want ook daarvan ging de verkoop met tientallen procenten omhoog. Opvallend is ook dat de stijgende verkopen in Oost-Europa de tegenvallende resultaten compenseren in markten als Spanje en Italië. Overigens zijn er wel wat nuances aan te brengen bij de GM-cijfers.

Saab heeft het intussen overal lastig 

Want uit diezelfde cijfers blijkt dat er flink minder Corvettes zijn verkocht (tegenwoordig een apart merk) dan vorig jaar en zien we ook dat Saab het Europees gezien flink slechter doet met een dalende verkoop t.o.v. vorig jaar met maar liefst 13%.  

Lees ook:Saab toch niet verkocht!
Lees ook:General Motors moet merken lozen
Lees ook:Duitsland locomotief Europese autoverkopen
Lees ook:KIA had een goed jaar 2016
Lees ook:ŠKODA blijft maar groeien…..

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.