Tesla verliest veel geld….

New all-wheel-drive versions of the Tesla Model S car are lined up for test drives in Hawthorne, CaliforniaHoe fraai die modellen van Tesla ook zijn of lijken, op elke S die men aflevert geeft men meer dan 4 mille toe. Het bedrijf draait flinke verliezen en die heeft men nog niet zo snel weggewerkt. Want hoe zeer het succes van Tesla in het oog springt, jaarlijks verkoopt het Amerikaanse merk net aan 50.000 auto’s wat in vergelijking met de concurrentie bijna als peanuts kan worden weg geschreven. Omdat het bedrijf volgend jaar ook de nieuwe Model X wil gaan bouwen, een auto in de Golfklasse, uitgerust met vleugeldeuren en nieuwere elektrische technologie moet Tesla nog eens 1,5 miljard US Dollar zien te vergaren om tot die productie van dat meer volumemodel te kunnen komen. A man charges his Tesla Model S at a charging stations in a lot at a new Tesla dealership across from a traditional car dealer in Salt Lake CityCEO MUsk is overtuigd dat zijn plannen gaan slagen waarmee hij het merk Tesla in de vaart der volumemerken mee kan laten komen. Want met de exclusieve modellenlijn van nu gaat men geen winst maken. Ook niet op termijn. Afgelopen week zakten de aandelenkoersen van Tesla aardig in elkaar toen duidelijk werd hoe groot de verliezen eigenlijk zijn. En dat zorgde er voor dat het bedrijf 1,5 miljard dollar aan waarde inleverde. Slecht nieuws voor Musk die nu twee keer zo hard moet werken om investeerders aan zich te binden. De tijd zal uitwijzen in hoeverre het concept van Tesla ook echt een toekomst heeft. Want een ding is zeker, technologie is leuk, volume en winst voor de meeste aandeelhouders een heel stuk leuker. (Reuters)

Lees ook:Tesla’s waarde daalt met de dag…
Lees ook:Tesla neemt SolarCity over; kwestie van vestzak/broekzak!
Lees ook:Tesla wil Solar City overnemen
Lees ook:Tesla haalt weer enorm bedrag op….
Lees ook:Tesla moet nog meer geld ophalen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.