AutoRAI – mooie bezoekersaantallen….

WP_20150416_034De grootste autoshowroom van Nederland, AutoRAI 2015, sloot afgelopen zondag haar deuren. En die deuren waren door bijna 300.000 bezoekers gepasseerd. Een tevreden gevoel bij de organisatoren achterlatend. De AutoRAI was deze keer op een andere manier opgezet, minder glitter en glamour, maar vooral open en transparant waardoor elk merk zich goed kon presenteren en de bezoekers die keer naast nieuw, ook klassiek en youngtimer konden bewonderen. Zou de beurs dit jaar niet zijn geslaagd was maar de vraag of er ooit nog een volgende editie van het fenomeen AutoRAI zou zijn georganiseerd. De klad zat er een paar jaar aardig in en daardoor ging de vorige geplande editie (2013) niet door. De keer daarvoor stonden auto’s in een bijna armoedige omgeving uitgestald omdat de autowereld in heel roerige tijden verkeerde. WP_20150416_021Dit jaar is dat allemaal vergeten en keken bezoekers weer naar hun eventuele volgende auto, of probeerden er achter te komen waarom het ene merk er wel was en het andere niet. Uit onderzoek van de RAI-organisatie zou blijken dat 42% van de bezoekers echt zochten naar informatie over hun volgende auto en dat is best een behoorlijk percentage. De organisatie gaat in overleg met haar leden over de kansen voor een editie 2017. Wat mij betreft mag die meteen worden gepland. Ik vond die nieuwe opzet erg aardig en het kost vast een hele berg minder dan vroeger.

Lees ook:AutoRAI trekt (te) weinig bezoekers
Lees ook:AutoRAI voorbij: bezoekersaantallen vielen tegen
Lees ook:RAI wint prestigieuze prijs!
Lees ook:Minder bezoekers AutoRAI
Lees ook:Geen AutoRAI 2017 meer…

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.