Automerken steeds bekender

Bij het internationale merkenonderzoek dat onlangs door Interbrand werd gehouden zien we dat elf automerken intussen voorkomen in de top-tien van meest bekende merken in de wereld. En dat is zeker niet verkeerd. Opmerkelijk is wel dat ze meestal ergens in het midden van die top-honderd-lijst acteren, met als grote uitzondering Toyota dat als enige in de top-tien te vinden is. Interbrand is een Amerikaans onderzoeksbureau dat elk jaar uitzoekt hoe het is gesteld met de merkbekendheid van vaak wereldwijd opererende merken. Dat heeft wel wat invloed op de bekendheid van lokale helden die men elders in de wereld helemaal niet tegenkomt. Logisch dus dat Coca Cola helemaal bovenaan te vinden is terwijl ook Apple een topplek inneemt. Van de grote Europese merken is Mercedes het meest bekend, net voor landgenoot BMW. De beide Duitse merken bezetten de plaatsen 11 en 12 in de ranglijst. VW staat op 39, Audi op 55 en Porsche op 72. Een merk met een groot imago, Ferrari, vinden we pas ergens in de onderste regionen. Kennelijk is dat imago niet overal even groot. Overigens is het niet zo dat aan deze ranglijst meteen ook een stukje omzet kan worden gehangen. Immers de grootste autobouwer ter wereld is nog steeds General Motors, en dat concern heeft een redelijk bescheiden plek. En het is dus maar de vraag hoe belangrijk het een en het ander is. Want onbekend maakt niet altijd ongeliefd, daarvan zijn voorbeelden te over als model of prijs het publiek aanspreken.

Lees ook:KIA blijkt sterk merk…
Lees ook:Hyundai steeds meer gewaardeerd als merk…
Lees ook:Toyota blijft meest waardevolle automerk…
Lees ook:Toyota weer meer waard….
Lees ook:Mercedes-Benz blijkt aardig waardevast…

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.