Particulier laat het afweten bij personenautoverkopen…

De consumenten zitten op hun handen. Zoveel is wel duidelijk. En waar beter dan bij de autoverkopen nieuw is te zien hoe terughoudend die consument eigenlijk is. Daarbij vielen de meiverkopen nog niets eens tegen. Een daling van 4,4% t.o.v. 2011 is eigenlijk nog een redelijk resultaat, over de eerste vijf maanden van het jaar is de terugloop bij de nieuwe verkopen nu ruim 8% geworden. En je ziet enorme verschillen tussen de merken die op onze markt actief zijn. In zijn algemeenheid leveren de Franse en Italiaanse merken flink in, net als de Japanners. De Koreanen doen het met dank aan een paar aardige prijspakkers behoorlijk veel beter dan vorig jaar. Opvallend is ook dat de meeste zakelijke merken als Audi, BMW, Mercedes, Volkswagen en Volvo het niveau van vorig jaar aardig weten vast te houden. Bij het Britse merk Land Rover zien we dat de Evoque heel wat P.C.Hooftshoppers heeft weten te boeien, meer dan tweederde van alle verkopen van het merk gingen naar dat model. Uitzondering bij de Japanse merken is het tegenwoordig wat bescheiden merk Mazda dat met haar CX-5 een schot in de roos deed. Eindelijk weer wat groei daardoor voor de geplaagde Mazda-organisatie. Waar ook nog steeds aardig de klad in zit is de verkoop van elektrische auto’s. Slechts Opel is daar nu een speler van formaat met haar Ampera. Bijna duizend stuks van verkocht in vijf maanden, een prestatie van formaat in een krimpende markt.

Lees ook:Volvo draait mooie cijfers…
Lees ook:Europese autoverkopen op winst
Lees ook:Autoverkopen 1e halfjaar – weinig winnaars!
Lees ook:Duitse markt krabbelt iets overeind…
Lees ook:Tesla weer in het verlies…..

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.