Renault maakt publiekelijk ruzie

Clio 2009 3398320140_5dc19202cc

Al enige jaren is er een verbeten conflikt aan de gang tussen Renault Nederland aan de ene kant en ex-Renaultdealer Udo aan de andere. Het wemelt van de berichten over deze situatie en beiden zoeken regelmatig de media om hun gelijk te behalen. Eigenlijk is dit jammer voor het imago van het Franse merk. Je zou denken dat er andere zaken zijn om je op te richten, de crisis heeft bepaals invloed gehad op de omzet van vorig jaar bijvoorbeeld en dat gaf nogal wat Renaultdealers net dat ene duwtje waar ze niet op hadden gerekend. In ieder geval kwam Renault Nederland nu weer met informatie die als reactie bedoeld was op het nieuws van Udo dat de afgelopen dagen de auto-geinteresseerde moest overtuigen van het gelijk van deze ex-dealer en ondernemer. De juridische procedures tussen Renault Nederland (incl. Renault Crédit International) en ex-Renault dealer UDO zijn sinds 2002 aan de gang en tot op de dag van vandaag is er nog geen enkele definitieve uitspraak ten nadele van Renault Nederland. Renault Nederland wacht de uitkomst van de juridische procedures dan ook af. Overigens is er al wel een definitieve uitspraak ten nadele van UDO, waardoor UDO een aanzienlijk bedrag aan Renault Credit International zou moeten betalen.

Renault Nederland en Renault Crédit International zeggen zelf de de wijze waarop de eenzijdige en deels onjuiste communicatie rondom dit onderwerp naar buiten wordt gebracht, te betreuren. De Franse fabrikant was niet op de hoogte gebracht van het recente persbericht van de kant van Udo. Renault Nederland behoudt zich het recht voor om verdere actie te ondernemen gezien de imagoschade die aan ons merk en dealernetwerk worden toegebracht. Renault Nederland zal op het moment van een definitieve uitspraak van de rechter terugkomen met een officiële verklaring. Tot die tijd geeft de fabrikant geen enkel commentaar teneinde een goed verloop van de rechtsgang niet te hinderen. En ik denk dat die laatste opstelling de juiste is, want niemand zit te wachten op dit soort ruzies. Binnenshuis houden is nog altijd de beste optie. Hoe zeer je ook denkt gelijk te hebben.

Lees ook:Renault maakt werk van de KADJAR…
Lees ook:Chrysler vervolgd om technische gebreken…
Lees ook:Diesel-affaire nu ook bij Renault…..?
Lees ook:Duitse rechter; rechten koper tweedehands auto gewaarborgd!
Lees ook:Renault op de BedrijfsautoRAI

2 reacties op “Renault maakt publiekelijk ruzie

  1. Hans Udo

    Geachte redactie,
    De informatie zoals gesteld in het artikel “Renault maakt publiekelijk ruzie” is niet juist. Renault is weldegelijk veroordeeld. U kunt dit lezen in het persbericht op de site http://www.perssupport.nl. Toets de naam Udo in en daar wordt precies vertelt hoe en waarvoor Renault is veroordeeld.
    met vriendelijke groet, Hans Udo

      /   Beantwoorden  / 
  2. Leo

    @Hans Udo – Hoezeer ik uw reactie waardeer, mijn verhaal ging meer over het feit dat ik mij zeer verbaas over het feit dat dit soort ‘interne ruzies’ in het openbaar worden uitgevochten. Persberichten van beide kanten worden uitgestuurd en dat is uitermate slecht voor het imago van beide partijen. Ik denk dat bij elke fabrikant/importeur wel problemen bestaan met dealers of ex-dealers. Als die allemaal openabaar zouden worden durft geen consument meer ergens een showroom binnen te stappen. Buitenstaanders zijn geen partij in een conflict en willen slechts ongedwongen aan kunnen kijken tegen de aankoop van een nieuwe of gebruikte auto. Neemt niet weg dat onrecht of recht altijd vraagt om toetsing, maar dan wel door de rechter!

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.