De fraaie en opallende automobielen van het nieuwe premiummerk Infiniti worden vanaf vrijdag 2 januari 2009 voor het eerst aan de meest veeleisende en deskundige Europese autokopers gepresenteerd, de Nederlanders.
Vormgeving Centers sluit aan bij uitstraling automerk
Total Ownership Experience
Infiniti Centers in gastvrije omgeving
Alle Infiniti Centers worden uitgevoerd conform het Lobby-Lounge-Gallery-concept in plaats van als traditionele showroom met de werkplaats ernaast. Daardoor hebben de Centers meer weg van een luxe, modern vijfsterrenhotel met ruimte voor zowel de cliënt als alle modellen van Infiniti: de G37 Sedan, de G37 Coupé, de coupé-crossovers EX37, de FX37 én de FX50, een combinatie van een sportwagen en een SUV.
In het interieur van de Centers, een ontwerp van de bekende designer Walter Knoll, zijn luxueuze fauteuils, HD-informatieschermen die speciaal voor Infiniti zijn ontwikkeld, elegante meubelen en natuurlijke materialen te vinden.
Bezoekers komen binnen in de Lobby, waar een gastvrouw van Infiniti zich over hen ontfermt. Vervolgens worden de bezoekers begeleid naar de Lounge waar een Infiniti-specialist als gastheer optreedt. Dit is een intiemer ruimte met lagere plafonds waar de eerste kennismaking worden gelegd met het merk Infiniti. De specialist is degene die de bezoekers uitgebreid laat kennismaken met de modellen van Infiniti en die uitgebreide informatie verstrekt over de vele innovatieve technologieën van het merk Infiniti.
Daarnaast is de Gallery, een ruimte met meer licht, hogere plafonds, ruimte, fraai betegelde vloeren, met de modellen van Infiniti. Hier kan de cliënt op zijn/haar gemak kennismaken met de producten van Infiniti. En van hieruit kan ook de volgende stap worden gezet: het maken van een proefrit.
Eigenaar worden van een Infiniti
Infiniti Ownership Programme
Infiniti VIP Service enInfiniti Touring Assistancezijn twee verdere sleutelcomponenten om Infiniti-eigenaren optimaal van dienst te zijn en hun kostbare tijd niet te verspillen. Wanneer het tijd is voor een onderhoudsbeurt biedt Infiniti VIP Service de cliënt het gratis ophalen en weer leveren van de auto aan, op een plaats die de cliënt het best uitkomt.
Infiniti Touring Assistance is erop gericht de cliënt optimale gemoedsrust te bieden bij het reizen. Want komt het ooit voor dat een cliënt onderweg hulp nodig heeft, dan staat een Infiniti Mobility Specialist gereed voor persoonlijke hulp. Hij zorgt ervoor dat de auto door deskundigen wordt behandeld, waar of wanneer dan ook. En zelfs wanneer de Infiniti-eigenaar reist in een ander merk auto, wordt hij/zij geassisteerd en verder geholpen.
Behalve deze unieke services biedt Infiniti een garantie die toonaangevend is. Die omvat een garantie van 3 jaar of 100.000 kilometer voor het totale voertuig, een garantie van 12 jaar tegen doorroesten en 3 jaar garantie op de (zelfherstellende) lak. Bovendien kunnen de garantieperioden worden uitgebreid.
Auto’s voor Europa
Dat geldt niet alleen voor de auto’s zelf, maar ook voor de 3,7-liter V6-motor, die volledig voldoet aan de strenge Euro5-norm, en het geldt voor de zeventrapsautomaat die (naast de manuele zes versnellingen transmissie) in het merendeel van de voor Europa bestemde Infiniti’s wordt gemonteerd. Deze automaat is speciaal afgestemd op de wens voor meer gevoel en snelle reacties van de Europese bestuurder.
Ook besturing, vering en remmen zijn afgestemd op gebruik in Europa door Europeanen. Tal van andere details, zelfs minimale zoals de letters op de versnellingsknop, zijn aangepast om de beleving van de Infiniti-modellen ‘100 procent Europees’ te maken.
De eerste Infiniti’s voor de Europese markt staan al in het Infiniti Center in Rotterdam gereed. De prijzen beginnen bij 54.950 euro voor de G37 Sedan en lopen op tot 105.950 euro voor de FX50S, de coupé-crossover met 5,0-liter V8-motor.
Lees ook:Infiniti naar Nederland
Lees ook:Infiniti claimt goed eerste kwartaal…
Lees ook:Infiniti had een mooie augustus….
Lees ook:Infiniti draait goed….
Lees ook:Infiniti mag niet klagen…