Het kan aan mij liggen…

Saabfabriek

…maar op een of andere wijze heb ik moeite met het serieus nemen van dat ‘bod’ dat is uitgebracht door Spyker op Saab. Spyker? Een bedrijf dat schitterende sportwagens bouwt maar een ware geschiedenis heeft van financiele problemen, verliezen, roddel en achterklap? En dat relatief bescheiden bedrijfje moet het in grote nood verkerende flink omvangrijkere Saab redden? Je mag je afvragen waarom! Saab maakt al vele jaren lang ook verlies en zou vermoedelijk honderden miljoenen nodig hebben om de boel draaiende te houden en/of nieuwe modellen te ontwikkelen. Kan een relatief klein bedrijf als Spyker daarvoor zorgen? Met wat ‘geheime’ geldschieters denkt de Nederlands/Britse autobouwer de Zweedse autobouwer voor een prikkie in handen te kunnen krijgen. Stel dat het lukt? Wat dan? Komt er dan ineens geld uit een of andere onverwachte hoek om beide bedrijven er bovenop te helpen? Ik blijf dus zitten met de nodige vraagtekens, maar zeker ook met heel wat twijfels. Een dezer dagen loopt een nieuw gestelde deadline af waardoor Spyker in staat wordt gesteld met een goed onderbouwd verhaal te komen waar men bij General Motors ook mee zou kunnen leven. Ik ben zeer benieuwd hoe dat plan er uit zet. En tot die tijd blijft ik mijn cynische blik houden op wat er zich nu afspeelt in de polder…

Lees ook:Spyker geeft het op…
Lees ook:Toch sprankje hoop voor Saab?
Lees ook:Saab kan weer niet betalen….
Lees ook:Saab nu echt aan de rand van de afgrond..
Lees ook:Nieuwe accountant Spyker minder rooskleurig ingesteld

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.