Nieuwe VW Polo – blijft maar groeien…

Polo 1704Wie straks in de showroom van een VW-dealer twijfelt over een Golf of een Polo kon wel eens gaan kiezen voor de laatste nieuwe uitvoering van dit succesvolle model. De POlo is namelijk behoorlijk gegroeid en is nu langer dan 4 meter geworden. Dan passeer je intussen wat versies van de Golf op volume. De breedte is ook groter geworden, 7 cm maar liefst en dat is in deze klasse veel. Ook de hoogte wijzigde, maar dit keer niet met een plus maar met een klein minnetje. De Polo wordt een iets lagere auto, maar wel met veel meer binnenruimte. Met dank aan het nieuwe MQB-platform waarop ook de andere auto’s uit de familie zijn gebouwd die stuk voor stuk groeiden ten opzicht van hun voorgangers. Dat merk je ook terug bij de wielbasis.Polo 1705Die ging er in de nieuwe Polo maar liefst met 9 cm op vooruit. Scheelt beenruimte en ook bagagevolume(+25%). De Polo is dus niet meer dat leuke boodschappenautootje van vroeger, het is een volwassen auto die in deze klasse heel wat concurrenten zijn achterkant laat zien. Als hij dat al niet langer deed want sinds de Polo op de markt werd gebracht zijn er ruim 14 miljoen van gebouwd en verkocht. Met name het model dat we nu nog zien als het ‘huidige’ deed het goed. Polo 1703Ook bij leaserijders die met een Polo nu aardig uit de voeten konden waar ze voorheen wellicht toch liever een Golf namen. Daar komt bij dat de nieuwe Polo nu wordt uitgerust met alles wat we aan moderne technologie en digitalisering hebben leren kennen aan boord van een auto. Dat je LED-lampen krijgt is in deze klasse best bijzonder, een digitaal dashboard is iets wat andere merken ook nog wel bieden. De nieuwe Polo komt komt er in 14 lakkleuren, 13 kleuren voor het dashboard en zal worden geleverd in de bekende uitvoeringen Trendline, Comfortline, Highline, GTi en Beats. Voor de liefhebbers brengt VW ook weer de nodige lifestyle-pakketten, de Polo wordt daardoor een echt persoonlijk uitgerust auto door. Waar je voor in ook een motor kunt kiezen die op CNG (gas) draait. Voor wie dat allemaal een stap te ver is zijn er motoren op benzine vanaf een 1 liter driepitter met 65pk, tot een 2 liter grote TSI die zorgt voor veel rijplezier bij 200pk. Polo 1707Het aanbod diesels beperkt zich tot twee 1,6 liter grote TDI’s die 80 of 95pk’s leveren. Het aantal versnellingen bij de hand geschakelde bakken verschilt van 5 in de meer normale versies tot 6 in de wat snellere Polo’s. Een zeventraps DSG is leverbaar vanaf de versies met een 95PK TSI blokje van 1 liter voorin. Je kunt het succes van de nieuwe Polo-generatie nu al voorspellen. IK ben wel benieuwd hoe men het gat met de Golf gaat organiseren. Maar ongetwijfeld gaat ook daar de groei gewoon door. Want zo willen de klanten het graag die trouw zijn aan merk en model. (NP)

Lees ook:Nieuwe VW Polo – afstand tot Golf wordt kleiner…
Lees ook:VW brengt automaat voor de Up!
Lees ook:Daar is hij dan….de nieuwe Golf VI
Lees ook:Heerlijk scheurijzer bij VW; de nieuwe Polo GTi!
Lees ook:Nieuwe Polo; zuiniger, completer, comfortabeler, fraaier….

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.