Opel nu ook naar China?

Duitse media suggereren dat Opel haar pijlen ook gaat richten op de enorme groeimarkten in Aziue, met name China. Met een nieuw managementteam, flink wat bezuinigingen, maar ook een aantal erg aardige modellen wil Opel weer mee in de vaart der volkeren. En dus wil men komen met auto’s die het in het Verre Oosten goed moeten gaan doen. Opel heeft succes nodig, het merk maakt nog steeds enorme verliezen en moeder General Motors vaart een soms wonderlijke koers van toegeven en afhouden tegelijk. Opel heeft altijd een beperkte markt mogen bewerken. De Amerikanen kozen er voor om Chevrolet tot hun wereldmerk te maken, waardoor o.a. Daewoo als zelfstandig merk verdween. Maar ook Buick wordt nu klaargestoomd voor markten als de Chinese, waardoor de kansen voor Opel werden verkleind. Maar de nieuwe voormannen in Duitsland willen aan de bak en weg van het verlies. Opel wil ook richting Australie, maar opvallend genoeg kent men daar weer zustermerk Holden als grootste concurrent. Opel wil ook in Europa weer het tweede merk worden, de achterstand op Volkswagen denkt het niet meer in te kunnen halen. Speerpunten voor succes zijn o.a. de nieuwe en zeer goed aangekomen Mokka en de nieuwe Adam. Daarnaast verlopen de onderhandelingen met het eveneneens in de problemen verkerende PSA-concern voorspoedig. Concrete samenwerking zal snel van start gaan en voor beide partners fraaie resultaten gaan bieden, zo is de gedachtengang. We volgen dit verhaal op de voet uiteraard.

Lees ook:Opel wil Ford voorbij
Lees ook:Opel blijft in de rode cijfers
Lees ook:Fiat zou Opel willen overnemen
Lees ook:PSA gaat stevig saneren bij Opel…
Lees ook:Cadillac moet wereldspeler worden…

Eén reactie op “Opel nu ook naar China?

  1. Leo

    Twee keer dezelfde reactie en ook nog off-topic…..

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.