Ik schreef er hier al eerder over. Maar nu lijkt het toch vrijwel zeker. General Motors verkoopt toch het Duitse merk Opel niet aan Magna en diens partner, de Russische Sberbank. Belangrijkste reden zou zijn dat G.M. toch een te groot strategische belang ziet in Opel en de vooruitzichten voor een verbetering van de bedrijfsresultaten steeds dichterbij komen. Naar het zich laat aanzien is de Duitse regering van Mevrouw Merkel op zijn zachts gezegd, niet zo blij met deze beslissing. Men is nu al bijna een jaar aan het onderhandelen en men was het in principe eens geworden over de verkoop van Opel. Voor de ruim 25000 werknemers van Opel in Duitsland is het nu maar afwachten wat er gaat gebeuren, want er zal vermoedelijk stevig moeten worden afgeslankt om nu eindelijk eens uit de rode cijfers te komen. Een deel daarvan werd veroorzaakt door de enorme overheadkosten die G.M. haar dochterbedrijf laat ophoesten voor de geleverde kennis en technologie. Spannende tijden voor het Duitse merk, haar dealers en ook de trouwe merkrijders….
Lees ook:Opel flink in het rood..
Lees ook:Opel naar Magna
Lees ook:Opel haalt Astra-productie uit Duitsland weg
Lees ook:Spannende tijden voor Opel en PSA
Lees ook:GM; Opel moet in drie jaar tijd winstgevend zijn!