Oude bestellers gewoon welkom in de steden

Moderne bestelauto's zoals deze Dacia Logan Pickup mogen ook na 2011 gewoon in de binnensteden komen...

Moderne bestelauto's als deze Dacia Logan Pick-up mogen na 2011 ook gewoon in onze binnensteden opereren.

Het was o.a. ex-wethouder Herrema van Amsterdam die zich altijd sterk maakte om vooral het centrumgebied van de stad af te grendelen voor oudere (en in zijn optiek vervuilender) auto’s. Met name de bestellers en lichte vrachtauto’s van oudere datum waren een doorn in zijn links georienteerde ogen en hij stelde zelfs regelgeving vast die bij heel wat ondernemers in het verkeerde keelgat schoot. Nu blijkt dat bestellers die zijn geleverd tussen 2000-2006 in feite net zo vervuilen, zo niet erger, dan de oudere bestellers heeft het Ministerie van VROM besloten om elke regelgeving op het gebied van toegangsbeperking vooralsnog even te verbieden. Pas als er voldoende alternatieven zijn, wellicht zelfs hybride- of elektrische bestelauto’s, kan in de grotere steden van ons land een meer effectieve toepassing van milieurregels worden verwacht. Opvallend in dit kader is wel dat de Gemeente Amsterdam een zeer hoopvol experiment met een serie trams die vracht vervoerden in het centrum en werden aangevuld met kleine elektrische auto’s niet op enige subsidie mocht rekenen. Herrema zag meer in een totale afremming van het autoverkeer en had over alternatieve vervoersvormen weinig strategische visies.

Lees ook:Wethouder Herrema treedt af…
Lees ook:Bovag en MKB woest op Gemeente Amsterdam
Lees ook:Helft werknemers is forens
Lees ook:Haagse EV´s zijn welkom bij Fastned
Lees ook:Renault certifikaat voor Allego oplaadstations…

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.