Nieuwe opzet AutoRAI 2009

AutoRAI 2009 lijkt een totaal andere show te worden dan we in het verleden gewend waren mee te maken.

 

De organisatie maakte gisteren bekend dat men auto’s wil uitstallen per klasse en niet meer per merk. Daardoor krijgt de consument in feite een groot schap vol vergelijkbare producten te zien, waarbij prijs en merk een rol gaan spelen. Een Mercedes M naast een Kia Sorrento. Een Ford Fiesta naast een vergelijkbare Fiat Grande Punto. De RAI-organisatie heeft besloten tot deze drastische maatregel omdat het evenement van volgend jaar onder zware druk kwam te staan toen verschillende exposanten lieten weten niet meer deel te willen nemen aan de tweejaarlijkse show. Al was het maar om de enorme kosten voor een stand te kunnen vermijden. Running costs voor een 12-daags gebeuren als een AutoRAI zijn voor veel exposanten een belangrijk deel van hun hele marketingbudget en het aantal ‘verkopen’ dat uit een tentoonstelling als deze voor komt is beperkt. Was het voorheen nog zo dat prospects hun koopbeslissing uitstelden tot op de RAI, dat is de afgelopen jaren sterk veranderd. Door de nieuwe aanpak hoopt de RAI ook weglopers BMW en Daihatsu weer in de armen te kunnen sluiten. In de loop van de komende weken zal duidelijk worden of dit daadwerkelijk is gelukt.      

Lees ook:Geen applaus voor nieuwe opzet AutoRAI 2009
Lees ook:AutoRAI trekt (te) weinig bezoekers
Lees ook:De AutoRAI van start: Minder auto.blog berichten
Lees ook:Geen AutoRAI 2017 meer…
Lees ook:Minder bezoekers AutoRAI

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.