Hyundai made in Czech Republic

De i30 is een veel Europeser model dan vorige Hyundai's  

Het lijkt wel of steeds meer fabrikanten de technische kwaliteiten van het Tsjechische volk ontdekken. Nu bouwt ook Hyundai in dat land haar nieuwe i30….

De I30 komt vanaf deze maand ook uit Tsjechie

Het Zuidkoreaanse merk Hyundai heeft afgelopen maandag deproductie opgestart van haar i30 in de Tsjechische stad Nosovice. Daarmee volgt het merk verschillende andere fabrikanten die de technische kennis in het Midden-Europese naar waarde weten te schatten. Als de nieuwe fabriek op volle toeren draait moeten er ruim 200.000 Hyundai's vandaan gaan komen. Hyundai investeert voor het nieuwe project 1,1 milard Euro en daarvoor wordt werk geboden aan ruim 3000 werknemers uit de regio. Naar het zich laat aanzien komt er ook een aantal Kia-modellen uit de nieuwe fabriek als het productieproces helemaal op gang is gekomen. Hyundai heeft met haar nieuwe modellen duidelijk meer succes dan voorheen. Niet in de laatste plaats omdat men bij ontwerp en uitvoering van de nieuwe modellen meer let op de Europese smaak. Ook de kwaliteit van de nieuwe waens is minder aan discussie onderhevig.

Lees ook:Met Hyundai op reis? Auto kopen!
Lees ook:Nieuwe ontwikkelingen bij Hyundai
Lees ook:Skoda in eigen land mateloos populair…
Lees ook:Skoda produceert 18e miljoenste auto…
Lees ook:Grootse plannen bij Hyundai-Kia

10 reacties op “Hyundai made in Czech Republic

  1. G.Haarman

    Wij hebben sinds kort een Hyundai i10 – 1.25 automaat fijne auto maar
    absoluut niet zuinig de onze gebruikt 1 op 12,5 en dat noem ik niet zuinig en dat moet ik nog rustig rijden anders wordt het nog beroerder.

      /   Beantwoorden  / 
  2. Leo

    @G.Haarman – Zonder de pretentie te bezitten precies te weten wat er bij uw auto wellicht mis zou kunnen zijn, is het wel goed om aan te geven dat verbruik sterk afhangt van het volgende. 1) de omstandigheden waaronder u uw auto gebruikt 2) uw rijstijl 3) weersomstandigheden. Het door fabrikanten opgegeven verbruik is vrijwel altijd onder de meest optimale omstandigheden (soms in laboratoria) getest. Rijdt u zelf bijvoorbeeld op de snelweg 110km/u draait de motor net even een slag meer toeren dan onder de ideale omstandigheden van 80km/u die men in de folders als uitgangspunt nam. Is het koud zet u de kachel aan. Zit er een airco in de auto draait die ook mee. Het resultaat t.o.v. de theorie is dan vaak al 20% negatief. Rijdt u veelal in de stad is dat ook niet bepaald hoopgevend voor die verwachte zuinigheid. Mocht u menen dat het echt niet aan u maar aan de auto ligt, zult u met de auto even naar de Hyundai-dealer terug moeten om de auto daar even te laten testen aan de computer en later op de weg. Bij sterke afwijkingen kan hij de auto dan eventueel elektronisch afstellen. Maar verwacht geen wonderen. Uw auto heeft een relatief kleine motor, moet hard werken vaak om mee te kunnen in het verkeer, en elke slag in het toerental van de motor kost brandstof.

      /   Beantwoorden  / 
  3. G.Haarman

    Deze is mijn 9de auto ik had hier voor een astra 1.6 uit mei 1995 die heb ik 11 jaar gehad liep gemiddeld 1 op 15

      /   Beantwoorden  / 
  4. Leo

    @G.Haarman – Als u echt twijfelt aan de auto is het verstandig om de dealer even te raadplegen….

      /   Beantwoorden  / 
  5. G.Haarman

    Is al een afspraak gemaakt,ik laat weten of het geholpen heeft.

      /   Beantwoorden  / 
  6. Leo

    @G.Haarman – Lijkt mij een prima idee. Ik zou wel even staan op een testrit met apparatuur om zo te zien wat de auto echt doet op de weg. Eerst de dealer en dan u zelf laten rijden om zo te zien of dat enig soelaas biedt is mijn advies!

      /   Beantwoorden  / 
  7. G.Haarman

    De auto was in orde mankeerde niets aan.

      /   Beantwoorden  / 
  8. Leo

    @G.Haarman – Als de auto niet afwijkt van de norm zit het toch in de wijze waarop hij wordt gebruikt. Zeker in de huidige winterse omstandigheden zal het lastig zijn om de vaak theoretische gebruikswaarden van de fabrikant ook maar te benaderen in normaal stads/buitenverkeer. Wellicht wachten op wat betere condities en dan toch eens testen. Heeft men samen met u ook gereden en het verbruik getest???

      /   Beantwoorden  / 
  9. G.Haarman

    nee

      /   Beantwoorden  / 
  10. Leo

    @G,.Haarman – Dat verbaast mij dan wel moet ik zeggen. Want als de auto volgens u volgens het boekje wordt bereden en dan nog zo veel afwijkt van de theoretische waarde is het minste wat je zou kunnen doen een testrit maken met meetapparatuur aan boord om te zien waar het euvel van dat meerverbruik ligt.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.