Daihatsu Cuore zuinigste benzineauto

De Cuore is niet alleen klein van bouw, ook van brandstofverbruik 

Een echt grote verrassing is het niet, maar toch wel even het vermelden waard vonden ze bij Daihatsu. De Cuore bleek de zuinigste benzineauto bij de meest recente uitgave van de EcoTour 2008….

De finale van de EcoTour 2008 was intussen al een week geleden, maar Daihatsu komt vandaag met een claim rond haar zuinigste model de Cuore. En dat terwijl die kleine Japanse rakker de absoluut zuinigste benzineauto bleek uit deze hele competitie. Met een gemiddeld brandstofverbruik van 1 op 22 legde het wagentje de 2500 kilometer lange route meer dan mooi af. De Cuore versloeg daarmee ook de deelnemende hybridenauto’s en werd met dit resultaat toch een van de zuinigste benzineauto’s ter wereld. Aan de EcoTour van dit jaar deden 42 modellen mee van twintig merken. Men startte in Barcelona en de finish lag in Scheveningen. Met wisselende teams werden de auto’s aan de tand gevoeld op hun economische toegevoegde waarde aan de portemonnee van de eventuele eigenaren. Er waren trouwens etappes dat het Japanse miniwonder met slechts 1 op 28 toe kon. Met het gemiddelde verbruik lag de Cuore nog wel net boven de binnen de EC-norm opgegeven waarde voor deze wagen van 1 op 22,7. Maar een kniesoor die daar op let. Het zal trouwens niemand verbazen dat de Cuore een groen A-energielabel mag voeren en daardoor een lagere bijtelling kent dan andere wagens in zijn klasse. Wie meteen naar de showroom van een Daihatsu-dealer wil om zich een Cuore van nabij te bekijken, de vanafprijs van de aller-goedkoopste uitvoering staat daar al vanaf € 8.199,00.  

Lees ook:Daihatsu heeft last van stalker(s)
Lees ook:Is klein altijd zuinig?
Lees ook:Voorloper van de Daihatsu Cuore; de Fellow!
Lees ook:Meerverbruik kleintjes blijkt fiks…
Lees ook:Onderschatte urk; Daihatsu Cuore!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.