Mercedes moet inbinden…

Het zo trotse merk Mercedes-Benz is uit de gratie geraakt van veel Europese kopers...

Het zo trotse merk Mercedes-Benz is uit de gratie geraakt van veel Europese kopers...

Bij Daimler-Benz wordt het ook spannend in de komende weken. Na de dramatische omzetdalingen in de maand februari (-25%) wordt nu toch echt gedacht over een verder gaande maatregel op het gebied van de productiecapaciteit bij hoofdmerk Mercedes. Vooral in Europa is de teruggang van de omzet dramatisch te noemen, opvallend is dat de Chinese markt nog steeds een forse plus laat zien voor het merk met de ster, daar werden ruim 17% meer Mercedessen verkocht als over dezelfde maand van 2008. Overigens doen ook de concurrerende Duitse luxe merken als Audi en BMW het Europees gezien minder dan vorig jaar, maar is het verlies daar flink minder dan bij Mercedes het geval is. Ook bij Smart moet Daimler-Benz een omzetverlies constateren, hoewel dat met 2% nog wel binnen de perken blijft. De fabrikant gaat versneld over al haar fabrieken arbeidstijdverkorting doorvoeren, waarbij tienduizenden medewerkers worden getroffen. Daimler-Benz verwacht pas in 2010 opnieuw een opleving in de verkopen van nieuwe auto’s ontstaan.       

 

 

 

Lees ook:Europese automarkt 2009
Lees ook:Mercedes pakt negen prijzen….
Lees ook:Mercedes zet elektrisch dochtermerk op…
Lees ook:Indrukwekkende verkopen bij Mercedes-Benz
Lees ook:Smart op eigen benen?

2 reacties op “Mercedes moet inbinden…

  1. Leo

    @TA – Lees af en toe mijn verhalen over de verkoopcijfers maar eens en een tweemaandelijks N=1 onderzoek onder autodealers en handelaren. Dan zie je dat we door het diepste dal heen zijn…

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.