Bestelautoverkopen blijven groeien…

01_VW_Caddy gesloten bestelwagen_korte wielbasisZagen we bij de personenautoverkopen al dat de eerste tien maanden van dit jaar bepaald succesvol zijn verlopen, ook bij de verkopen van bestelauto’s is sprake van een vrij constante groei. Momenteel bedraagt die ruim 5%. Flink wat merken profiteren daarvan. Alleen voor de marktleider mt 23,5% marktaandeel, VW Bedrijfswagens, ligt dat anders. Daar is het niveau nog steeds hoog maar verliest met name de Caddy momenteel marktaandeel. FILE PHOTO: The Ford logo is seen on a car in a park lot in Sao PauloOp grote afstand is Mercedes-Benz runner-up en heeft men daar lichte groeicijfers die o.a. komen van de Citan, het kleinste model van het sterrenmerk. Ford is in ons land het derde merk op dit gebied al is ook daar sprake van licht verlies. Met name de Transitlijn levert momenteel wat in. Daar komen vast acties voor om dat niveau wat op te vijzelen. Renault is de grootste bedreiging voor Ford en dat merk groeit in dit segment ook snel. Renault Master - 4Kangoo, Master en Traffic doen het in hun nieuwe gedaante goed voor de Fransen. Opvallend is ook dat de Aziatische merken eigenlijk geen rol van betekenis vervullen bij deze bedrijfswagens. Terwijl in het verleden heel wat aannemers en mkb-ers rondreden in een Japanse of Koreaanse besteller. Overigens valt op dat ook hier Dacia weer inlevert en ook Ssangyong buitengewoon bescheiden scoort. Prijs alleen is dus niet bepalend voor succes. Daar is meer voor nodig. Zoals een sterkte en gemotiveerde dealerorganisatie. Dat blijkt wel.

Lees ook:Porsche en VW fuseren
Lees ook:Ford had een succesvol jaar…
Lees ook:Ford investeert in India
Lees ook:Ford scoort lekker in Europa
Lees ook:Toch weer lichte groei voor VW-Groep

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.