ŠKODA; zakenauto vooral keuze familie!

Skoda Octavia Blue RHSDe Tsjechische VW-partner ŠKODA mag zich verheugen op een groot marktaandeel onder zakelijke rijders. In alle landen is het merk buitengewoon sterk aanwezig in vrijwel alle marktsegmenten waar zakelijke rijders hun keuze voor een nieuw stukje vervoer verwerven. Maar het idee dat ‘Pa’ (of ‘ma’) even snel zelf een auto van de zaak gaan uitzoeken is er een uit het verre verleden. De familie mag zeker mee om er een uit te zoeken en in veel gevallen bepalen partner en/of kinderen de keuze. Zeker als vrouwen een auto van hun werkgever mogen uitzoeken zoeken steun voor die keuze bij hun partners. In 50% van de gevallen zelfs. Skoda Octavia kids on rear seatMannen menen het vaker zelf wel te kunnen en overleggen in 33% van de gevallen even met vrouwlief. Maar ook de kinderen doen hun zegje. Soms gaat het dan over de kleur, maar veelal ook om het te kiezen merk. Het gebruik van een auto is ook bepalend voor de mate van inspraak. Als die zakenauto ook voor prive wordt ingezet is de inspraak van de familie groter dan wanneer de auto alleen voor zakelijk gebruik bedoeld is. Uit een onderzoek dat ŠKODA zelf deed onder haar klanten blijkt overigens dat een zakenauto maar liefst 55 minuten per dag wordt gebruikt voor prive-doeleinden. (NP)

Lees ook:Astra is Zakenauto van het jaar…
Lees ook:Kinderen tellen mee bij auto-keuze….
Lees ook:8% zakenrijders deelt alle data al…
Lees ook:Skoda Octavia – nu ook als Greenline
Lees ook:Skoda vraagt de mening van haar rijders…

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.