Volvo brengt super-exclusieve XC90, de Excelllence!

Volvo XC90 Excellence - 1Volvo’s meest luxueuze model in de 89-jarige merkgeschiedenis – de Volvo XC90 Excellence – beleeft zijn Europese première op de Autosalon van Genève. Ruimte, luxe en hoogwaardige technologie krijgen in deze exclusieve vierzitter de volle aandacht. De komst van de XC90 Excellence benadrukt het premium karakter van Volvo meer dan ooit.
De XC90 Excellence is gebaseerd op de prijswinnende XC90 en biedt een unieke ervaring op het gebied van Scandinavische luxe, innovatie, raffinement, comfort en stijl. Dat vertaalt zich onder meer in met leder afgewerkte interieuroppervlakken en het beste kristalglas – waaronder unieke kristallen glazen – van het toonaangevende Zweedse kristalhuis Orrefors.

In tegenstelling tot de Volvo XC90 met standaard zeven zitplaatsen, heeft de Excellence-uitvoering uitsluitend vier zitplaatsen. Achterin is plaatsgemaakt voor twee individueel verstelbare stoelen met massage- en ventilatiefunctie. De XC90 Excellence is alleen leverbaar met de beproefde T8 Twin Engine. Deze plug-in hybride aandrijflijn met benzinemotor heeft drie karaktervolle standen: Pure, Hybrid en Power. De aandrijflijn levert maximaal 299 kW (407 pk) en een koppel van 640 Nm en heeft een indrukwekkend lage CO2-emissie van slechts 49 g/km.

Volvo XC90 ExcellenceDe verkoop van de XC90 Excellence is officieel gestart in geselecteerde markten en verloopt exclusief online, waarmee Volvo het belang van de online verkoop van auto’s onderstreept.
De XC90 Excellence treedt hiermee in de voetsporen van de First Edition XC90, die in een oplage van 1.927 genummerde exemplaren alleen online werd verkocht via www.volvocars.com. Alle 1.927 XC90 First Editions waren binnen 48 uur na de verkoopstart in 2014 uitverkocht. De gelimiteerde uitvoering vierde het jaar waarin Volvo werd opgericht.

De online verkoop van de XC90 Excellence is gestart in Zwitserland, Frankrijk, België en Luxemburg. In China start de verkoop aankomende lente.
Het digitale verkoopplatform is een belangrijk onderdeel van Volvo’s wereldwijde marketingstrategie Way to Market. Het platform werd ontwikkeld na de succesvolle verkoop van de First Edition-modellen. Het platform zal in de toekomst vaker worden gebruikt nu Volvo heeft besloten wereldwijd meer modellen ook online te gaan verkopen ter ondersteuning van de bestaande Volvo-dealers.

Volvo heeft nauw samengewerkt met haar dealernetwerk om het persoonlijke element dat zo belangrijk is bij het kopen, afleveren en onderhouden van auto’s, ook online te behouden.

Lees ook:Royal Volvo nu te koop…
Lees ook:Volvo komt met nieuwe S90-versies..
Lees ook:Volvo heeft een nieuwe website
Lees ook:Veilige kinderzitjes bij Volvo….
Lees ook:Volvo gaan Android-systemen integreren in de toekomst…

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.