Volvo tevreden over eigen marktaandeel..

Volvo 2014-1Volvo Cars Nederland sluit 2014 af als grootste premiummerk van Nederland. De Nederlandse importeur liet in juli van dit jaar de Duitse concurrentie al achter zich. Om vervolgens de afstand nog verder te vergroten. In een dalende markt verkocht Volvo dit jaar ruim 21.000 auto’s en behaalde een marktaandeel van 5,5 procent. Na een zeer succesvol 2013, gaat ook 2014 voor Volvo Cars Nederland de boeken in als een uitstekend jaar.

V-40-serie
Ruim 10.000 nieuwe Volvo’s V40 werden er het afgelopen jaar verkocht. De V40 met D4-dieselmotor en een CO2-uitstoot van 85 g/km voert de verkooplijst aan. Deze versie valt in de 14 procent bijtellingscategorie. De Volvo V40 was- evenals vorige jaar- in juli zelfs de bestverkochte auto van Nederland.

Volvo 2014-2V60 Plug-in Hybrid met stip marktleider in segment
Volvo’s V60 Plug in Hybrid prijkt op de tweede plaats op Volvo’s verkooplijst. De Estate, die een systeemvermogen van 206 kW (280 pk) combineert met een CO2-emissie van slechts 48 g/km was ook dit jaar weer de onbetwiste marktleider in het premium Estate segment.

Volvo V70 en Volvo XC60 ook segmentleiders
Ook Volvo’s V70 en XC60 bekleden een nummer 1 positie in hun segment. De XC60 doet dat zelfs al vanaf de introductie in 2008. Wereldwijd is de XC60 zelfs de beste verkopende Volvo van de afgelopen jaren.

Lees ook:Volvo in Eneco-Tour
Lees ook:Volvo’s hybridetechniek
Lees ook:Volvo trots op resultaten…
Lees ook:Wennemars in Volvo
Lees ook:Geen prijsaanpassing bij Volvo – V60 Plug-in-hybride blijft gelijk!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.