Ook de Pulsar staat in het Nissan-zonnetje

01-125009-1-5Nissan als merk staat tijdens de Autosalon van Parijs 2014 volledig in het teken van drie thema’s: ambitie, vertrouwen en passie. Een hoofdrol is weggelegd voor de volledig nieuwe Pulsar, die Nissans terugkeer in het C-segment markeert. De Pulsar – die is ontworpen en ontwikkeld volgens dezelfde filosofie als Nissans toonaangevende Crossovers – wordt in Parijs voor het eerst gepresenteerd aan het grote publiek.

Met de komst van de Pulsar heeft Nissan een bijzonder sterk en veelzijdig productgamma. Behalve toonaangevende interieurruimte en functionaliteit introduceert de Pulsar ook nieuwe, hoogwaardige technologie in zijn klasse, waaronder Forward Emergency Braking, led-koplampen en de Around View Monitor. Nissans Safety Shield – het omvangrijke veiligheidspakket – omvat nu ook Moving Object Detection: uniek in dit segment.
119414_6_11Nissan neemt alle beschikbare motorvarianten mee naar Parijs, waaronder de nieuwe 1.6 DIG-T 190, die voor het eerst te zien is. Deze 140 kW sterke benzineversie heeft een extra sportieve uitstraling dankzij een aantal unieke details. Op het gebied van sportiviteit is er de nieuwe Pulsar NISMO. Dit studiemodel toont het dynamische potentieel van de Pulsar en combineert een opvallend sportief design met NISMO-specifieke performance-onderdelen en aerodynamische voorzieningen.
De Pulsar is het twaalfde nieuwe product dat Nissan in de afgelopen twaalf maanden presenteerde. Dat is een opmerkelijke prestatie, die losstaat van de enorme technische ontwikkeling die Nissan wereldwijd in meerdere segmenten heeft gemaakt. Nissan heeft zijn leidinggevende positie op het gebied van emissievrije voertuigen verder verstevigd met de lancering van de volledig elektrische bedrijfsauto e-NV200. Nissan is ook vastberaden om in 2020 autonome voertuigen te produceren.

Dankzij Nissans ambitieuze productoffensief en het succes van het huidige modellengamma is de Europese productie tot recordhoogte gestegen. Met meer modellen die meer klanten in meer markten dan ooit tevoren bereiken, is Nissan op weg om in 2016 de grootste Aziatische autofabrikant in Europa te worden. Het succes is mede toe te schrijven aan de productiefaciliteiten in Rusland, Spanje en het Verenigd Koninkrijk, die bovendien bijdragen aan lokale economische groei.

De Autosalon van Parijs toont dit jaar ook de groei van NISMO, het submerk van Nissan dat dit jaar zijn 30-jarige bestaan viert. Behalve de conceptauto Pulsar NISMO presenteert Nissan ook de vernieuwde 370Z NISMO. Dankzij een aantal technische en aerodynamische verbeteringen staat de 370Z NISMO garant voor een nog dynamischer rijervaring. De 370Z NISMO profiteert van de technische updates die zijn ontwikkeld voor de GT-R NISMO, resulterend in de sportiefste 370Z ooit geproduceerd.

Lees ook:Nissan Pulsar; net geen twintig mille!
Lees ook:Nissan komt met nieuwe Pulsar…
Lees ook:Nissan gepassioneerd over de Pulsar…
Lees ook:Nissan stunt met Juke Nismo RS
Lees ook:Nissan showt haar nieuwe Pulsar in vol ornaat

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.