Bonnenfabriek draait overuren…

Het was voor de altijd naar geld op zoek zijnde overheid 3en enorme tegenslag toen het draagvlak voor het vermaledijde plan tot Rekeningrijden in de koelkast moest bij gebrek aan draagkracht in de samenleving. Maar de meeropbrengst die men had begroot voor de jaren waarin we ons nu bevinden was wel een belangrijke bijdrage aan de staatskas en moest helpen de grote put vol overheidsschulden te dempen. De technologie was intussen zodanig ontwikkeld dat met de komst van een andere regering iets nieuws op poten kon worden gezet. De verfijnde trajectcontrole deed zijn intrede. Op trajecten waar men een gerede kans had dat automobilisten ‘te snel’ zouden rijden voerde men deze systemen in en al ras bleken deze zodanig succesvol dat men er meerdere snelwegen van voorzag. Het resultaat? Vorig jaar werden maar liefst 8,4 miljoen bekeuringen uitgedeeld aan mensen die te snel reden, een jaar eerder waren dat er nog 7,6 miljoen. Zijn wij Nederlanders dan van die notoire hardrijders? Welnee! Men haalt ook boetegelden op voor onzinbekeuringen, we kennen allemaal wel het bericht van het CJIB waarbij je voor een overschrijding van niet eens 8 km te snel wordt verzocht een bijdrage aan de overheid te doen. Onvrijwillig, ondemocratisch en niets van doen hebbend met de verkeersveiligheid. Bonnenfabrieken die de rol van de tolpoortjes overnamen. Dat veiligheid geen enkele rol speelt bij deze machinerie wordt wel duidelijk als je ziet dat de meeste bekeuringen zijn uitgedeeld op de grote en brede snelwegen A2 tussen Amsterdam en Utrecht of de A4 bij Leidschendam. En dan nog te bedenken dat op de A10, A20 en A13 de trajectcontroles ‘uit’ stonden i.v.m. onderhoud aan de wegen. Die zijn in 2014 weer operationeel. Kan er nog meer geld worden opgehaald. Want, beste automobilisten en motorrijders, er komen ook nog nieuwe trajectcontroles bij. Op de A12 bijvoorbeeld, op de al eerder genoemde A4, maar nu bij Nieuw-Vennep en op de A58 tussen Bergen op Zoom en Zeeland. Nederland alsnog in de ban van de tolheffingen. En een overheid die haar ware gezicht weer eens laat zien. Enige antwoord? Ander stemgedrag of gewoon volgens de regels gaan rijden. Komt er alsnog te weinig geld binnen. Maar dan verzint men vast weer een andere list. Let maar op!

Lees ook:Tolheffing weer actief op de A10
Lees ook:Trajectcontrole A2 – goudmijn!
Lees ook:Hou je aan de snelheid…
Lees ook:Vrouwen vaker bekeurd dan mannen…
Lees ook:Controles A4 lijken onwettig…

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.