Duitse klanten trouw aan eigen merken…

????????????????????De Duitse markt piept en kraakt net als de Nederlandse door het uitblijven van echt herstel van de autoverkopen, ook al zijn de verliezen dan niet zo heftig als bij ons. Wel is duidelijk dat de Duitse autokopers vooral trouw zijn aan de eigen fabrikanten. Bij de omzetten over afgelopen maand oktober zien we dat de VW Up! het kleine segment compleet domineert. Een stukje groter en je ziet de VW Polo alle concurrentie van de Opel Corsa tot Ford Fiesta moeitelloos van zich afschudden. 13C866_27In de compacte middenklasse is de VW Golf heer en meester, al moet hij daar in die veel bevochten markt wel zijn best doen om zich concernbroeders Skoda Octavia en Audi A3 van het blikken lijf te houden. In het zakelijke segment van de middenklasse is het de VW Passat die de BMW 3-serie weer een tikkie terug verkoopt. Bij de grotere en luxere modellen zijn het vooral Mercedes E-Klasse en Audi A6 die de statistieken beheersen. Voor de BMW 5-serie is een derde plek weggelegd. South Korea Seoul Motor ShowBij de sportwagens zien we de Porsche 911 weer eens glanzen als nooit tevoren. Bij de compacte suv’s is het de Audi Q3 die deze klasse beheerst en in het topsegment van de grote sedans de Mercedes S-Klasse. Kortom, een totaal ander marktbeeld dan bij ons het geval is. Maar wij hebben dan ook geen echt eigen producenten meer natuurlijk. (AMuS)

Lees ook:Duitse autoverkopen; volop beweging!
Lees ook:Duitse autokoper gek op Mercedes
Lees ook:Duitse kopers vooral nationalistisch ingesteld…
Lees ook:Made in Germany criterium voor Duitse autokopers
Lees ook:Japanners niet meer het betrouwbaarst!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.