Duitse autoverkopen; volop beweging!

De Duitse autoverkopen zijn altijd interessant om te bekijken. Het waarom zit vooral in het onderscheid met onze eigen automarkt. Duitsers blijven gestaag toch wat grotere modellen aantrekkelijk vinden, kopen het liefst ‘Duitse waar’ en moeten maar weinig hebben van kleine importmodellen. Zo werd in de afgelopen maand mei de VW Up! de grote winnaar in de kleinste klasse. Een segment hoger zie je de effecten daarvan doorwerken. Zij die naar een Up! gaan kopen geen Polo en die auto wordt nu voorbij gestoken door de al jaren op nummer twee rangerende Opel Corsa. Nu fier marktleider in dat compacte segment, ook al is het verschil met de Polo maar heel klein. Opvallend is dat Renault’s Twingo de Ford Fiesta van de derde plek heeft gestoten. Een indicatie voor verandering in het chauvinitisch denken? In de ‘Golfklasse’ zien we de naamgever ver, ver vooruit staan in de verkoopstatistieken. Opel Astra en Ford Focus hebben het nakijken. Overigens zet die Focus daarbij wel de Audi A3 in zijn huidige gedaante uit de top-3. Zakenrijders geven de Passat hun primaire voorkeur. Daar kunnen de BMW 3-serie en Mercedes C-Klasse niets aan veranderen. Die blijven op plek 2 en 3 staan. In de topsegmenten zie je dat de Duitse merken daar stuivertje wisselen. Audi en BMW of Mercedes en bij de sportwagens Mercedes of Porsche. In ieder geval is die Duitse markt flink in beweging.

Lees ook:Made in Germany criterium voor Duitse autokopers
Lees ook:Verandering van smaak doet anders kopen…
Lees ook:Duitse smaak toch anders dan de onze….
Lees ook:Duitse smaak veranderde weinig
Lees ook:Duitse autokoper gek op Mercedes

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.