Peugeot scoort goed in RODI-onderzoek

OLYMPUS DIGITAL CAMERADealer zijn altijd kritisch als ze minder aan hun merk verdienen of als de importeur after-saleszaken of garantieafwikkeling niet goed weet te regelen. Een keer per jaar geven ze dan een rapportcijfer aan hun merk, waarbij alle aspecten van de relatie tussen dealer en importeur of fabrikant worden meegenomen. Die cijfers zijn vaak minder goed dat je op het eerste idee zou verwachten. Oude rekeningen worden nog wel eens vereffend en als een merk ‘vanzelf’ de showroom uit rijdt, klanten bij wijze van spreken zelf de orderformulieren invullen is het cijfer vaak hoger dan het gemiddelde. Over het algemeen is het rapportcijfer aan de matige kant. Ook dit jaar weer. Het door de BOVAG georganiseerde RODI-onderzoek kent een algemeen cijfer dat net aan voldoende is. En dan moet je nog even meenemen dat er van merken als BMW geen dealers deelnemen aan het onderzoek. Dat vertroebelde het beeld dan nog. Slecht doet Nissan het, met een cijfer 4.0. Goed gaat het bij Volkswagen, dat nu al jaren marktleider is. Bij het Franse merk Peugeot zijn ze behoorlijk trots op het feit dat ze als grootste stijger van alle merken uit de bus kwamen en daarmee de door de BOVAG ingestelde RODI 2012 Excellence Award mee naar huis mochten nemen.
Het waarderingscijfer voor Peugeot is een 6,5 en dat is 0,3 punt hoger dan het gemiddelde waarderingscijfer van alle merken in 2012. En nu maar hopen dat al die merken niet opnieuw worden afgerekend over het uitblijvende koopgedrag van consumenten. Worden interessante onderzoeken binnen dit kader volgend jaar.

Lees ook:Volvodealers enthousiast over hun merk…
Lees ook:Suzuki best scorende merk in Rodi-onderzoek, Lada weggevaagd!
Lees ook:Volvo-dealers meest tevreden…
Lees ook:Volvo-dealers tevreden met hun merk….
Lees ook:Japanse autobouwers domineren claim op betrouwbaarheid…

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.