En hoe doen de diverse merken het?

Duitse Skodadealer full CI

Er zitten vaak wat opvallende verschillen tussen onze Nederlandse en de andere Europese automarkten. Zeker waar het gaat om de gratie van kopers voor bepaalde merken. Per land bestaat natuurlijk een zekere voorkeur voor het eigen product en slechts in landen waar geen eigen autoindustrie bestaat zie je vaak afwijkende beelden. Europees gezien is Volkswagen nog steeds veruit de grootste. Met al haar merken scoort VW flink in de plus als we naar de novembercijfers kijken, meest succesvolle merk binnen de groep is daarbij Skoda dat zelfs het moedermerk hele percenten voorblijft met haar succes. De PSA-Groep (Citroen/Peugeot) doet het ook prima. Dat geldt ook voor Ford hoewel men daar over de eerste elf maanden van het jaar nog wel een aardig verlies moet compenseren. Renault zit nu ook net aan in de plus, met dank aan dochter Dacia dat een van de grootste groeiers van de Europese markt blijft. Ook bij de GM-Groep zien we herstel optreden in de cijfers, slechts Saab is daar het kind van de rekening geworden. Bij de overige merken valt Nissan op dat een van de grootste groeipercentages laat zien van deze maand (+77,2%). In de min blijft Mitsubishi en dat geldt ook voor Chrysler. In ieder geval is er overal bij alle merken wel reden om een glaasje te heffen op het herstel van de omzet en het kennelijke vertrouwen van de Europese consument in de toekomst……

Lees ook:Kleine groei Europese autoverkopen…
Lees ook:Europese autoverkopen; voor het eerst een plusje!
Lees ook:Dacia’s feestelijke RAI-aanbiedingen
Lees ook:Duster is een succesnummer voor Dacia en Renault..
Lees ook:RAI stelt verwachtingen bij

Eén reactie op “En hoe doen de diverse merken het?

  1. tweedehands auto's

    De economie groeit gestaag,en de duurdere merken en de minder bekende merken zullen het mintst verkopen de eerste tijd

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.